"Costume Institute Gala"

Följde mamma till jobbet idag och tog därefter en rask morgonpromenad. När jag kom hem åt jag frukost och nu har jag suttit här och hängt ett tag. Jag har bland annat kollat in bilderna från gårdagens kändistäta "Costume Institute Gala" som ägde rum på The Metropolitan Museum of Art i NY och kan konstatera att Kirsten Dunst (för ovanlighetens skull) var sämst klädd av alla. Det såg ut som om hon skulle gå på maskerad . Ja har väldigt svårt för klänningar med lustiga färgkombinationer och för mycket konstiga detaljer, vilket det fanns många av på galan. Kolla exempelvis in Anna Wintour, Winona RyderJessica Simpson och Mary-Kate Olsen.
Klänningar som däremot föll mig i smaken var bl.a. Kate Moss svarta med fina detaljer som små volanger nedtill, Molly Sims cremefärgade Juliette Lewis lila med mönster i guld och Ellen Pompeos axelbandslösa gråbruna med gnistrande stenar. Flera klänningar i hallonröda toner syntes, bl.a. på Sandra Bullock och Rosario Dawson och båda var helt i min smak. Det är roligt att se att några satsade på kortare klänning, Scarlett var vacker i sin från Stella McCartney likaså Kate Bosworth i sin.  

Nee, nu ska jag ringa moster. Hej sålänge.

Kommentarer
Postat av: Maxine

Tack för tipset, galan ska jag kolla in så fort jag har tid. :)

Postat av: Miriam

Ellen var ju fantastiskt söt i den där , och scarlett - love it !

2007-05-08 @ 16:07:23
URL: http://miriamgelotte.blogg.se
Postat av: Mod

Glammigt värre!

2007-05-08 @ 18:36:24
URL: http://mod.blogg.se
Postat av: Sophie

Ja, vad tänkte Kirsten med? Gillade hårbandet, men inte tillsammans med den klänningen, dålig kombo!
Mvh Sophie♥
www.sophisticatedsophie.se

2007-05-09 @ 09:34:31
URL: http://sophiesfashion.blogg.se
Postat av: Alexandra

Maxine: Gör så du.
Miriam: Ja, visst var hon, me too.
Mod: Yesyes.
Sophie: Det kan amn oroligt fråga sig. Jag tror inte att hon tänkte alls. Ja hårbandet gillades av mig oxå, tänk till en enkel med speciell klänning, det hade blivit ursnyggt på söta Kirsten.

2007-05-10 @ 13:09:18
URL: http://alexandrasfavoriter.webblogg.se

Comments:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail:

URL:

Comment:

Trackback