Ångrar mig.


Enkelt och snyggt. Himlans fint med skinnkjol, höll på att köpa en för ett tag sen men skippade det, nu ångrar jag mig.

Det enda som saknas.



Ut i partynatten i den lilla svarta och lite Givenchy vore inte fel, det enda som saknas är just det från Givenchy då.

Speciella väskor.


Ibland skriver jag om speciella väskor. Då syftar jag på väskor som är speciella och sticker ut, som fungerar som ett blickfång i outfiten. Hela looken behöver ju givetvis inte anpassas efter väskan, det ser snarare ännu snyggare ut om det verkligen ser ut om "denna väska har jag till allt." Jag hittade ett exempel på vad jag menar. Teen Vogue tjejen Mary-Kate  Steinmiller med sin Marc Jacobs-väska.

Såå snygga.



Jaa, nu är det tjat om Alexander Wang igen. Men bilderna och kläderna ovan - såå snygga.

Natti


Nee nu ska jag nog lägga mig. Men först en fin bild från Dirty Glam.

Något fint, snabbt.


okej. något fint innan jag sticker till stan. en tröja med massa volanger från giambattista valli får det bli. hej sålänge.

Snyggo i svart och massa kedjor.



Julia Stegner  Bild: tfs

Lite Balmain



Lite Balmin är aldrig fel, särskilt inte på Daria. Nu ska jag skynda iväg på bio, mysigt ska det bli.

Tips på halsband i sliver med massa kedjor.


Jag har ännu inte hittat något silverhalsband med massa kedjor, liknande det på bilden. Jag vill verkligen ha ett sådant, idag har jag på mig en randig tröja i marinblått och vitt och då skulle det passa utmärkt med ett sådant halsband till. Det funkar även utmärkt till t-shirts med tryck, som Maryna's Marc Jacobs tisha på bilden. Tipsa gärna på budgetalternativ för halsbandet på bilden från Giles & Brothers är onödigt dyrt.

Goodlooking Wasson.


Jag vill typ se ut som Erin Wasson på bilden ovan idag. Mest svart och en gråbrun slapp mössa.

Bild: rvca.com

Cover


Jag gillar ju fina tidningomslag. Här pryder Ali Michael flair.

Nee, nu ska jag ut.

Färgglada klackar.


Jag tänkte snart investera i ett par nya klackar. Kanske borde man satsa på något färgglatt. Jag har ju gärna svart på mig så det kan ju bli riktigt snyggt, roligt med lite färg nu till våren dessutom.

Bilder: Brownsfashion

Good-looking!


Jag är inget superfan av Mischa Barton men detta gillar jag. Ena axeln bar, gnistrande klänning, allt hår på ena sidan och Ray-Ban aviators.

Bedårande



Nätmagsainet Dirty Glam har ofta bedårande fotoreportage.

Där man får plats med allt.


Jag är i behov av en såndär stor väska som man får plats med allt i, som man kan ha på axeln. jag har en fin brun som är nästintill perfekt men jag behöver en i svart.

Goodlooking Chloë


Men gud så snyggt. Jag vill ha allt, verkligen allt. Jag gillar det vita skira mot det svarta, lilla väskan, koftan med lappade armbågar och snyggoskorna såklart.

Bild: tfs

Mer Proenza Schouler pre-fall.


Mer Proenza Schouler pre-fall. Åå vad jag gillar detta. Mycket svart, lager på lager, härliga materialmixer och snyggingar till skor. De fyra översta är mina favoriter.

M-K i massa Proenza.


Mary-Kate ska tydligen pryda omslaget på kommande Interview iklädd massa Proenza Schouler. Det låter minst sagt lovande...

Bild: Mary-Kate Nylon, tfs

Very black


Black ladies, fotad av The Sartorialist.

Effektiv tisdag


Så himla skönt att vara pigg. Nu ska jag ut på morgonprommis sen är det plugga, plugga, plugga som gäller med paus för bl.a. The City (som jag har längtat) och Gossip Girl. Även bloggen och en hel del annat ska hinnas med.

Bilder: tfs, som vanligt.

Godnatt!



Denna veckan ska jag lägga mig innan 00:00 varje dag har jag tänkt mig (mån-tors). Nu är det bråttom med andra ord.

I hennes kläder.


S T R E S S. Ja har precis slängt i mig en spenat och lax-omelett och nu bär det av till Borås.  Hade inte haft något emot slira iväg i hennes kläder, allt är ju ursnyggt.

Massa svart.



Jak & Jil har varit i farten igen. Denna gången föll jag för massa svart i form av skor x 2, väska, kappa och heltäckande ben.

O M G


Darya Kurovska, Vogue Russia. Bilder: Tfs

Interview



Lindsay på framsidan av Interview. Jag gillar det.

Lookbook:igt.



Jag har spanat in La Garconne's look-book. Alltid lika inspirerande, på bilden ovan ser ni vad jag gillade bäst. Alltså dedär ursnygga Siggerson Morrison sandalerna är ju rena drömmen.

Lite mer Raquel.



Det kanske blir lite tjatigt men när jag ändå är inne på Raquel så... Hennes personliga
stil är ju sådär enkel och lite maskulin, lagom rockchic och hon använder gärna svart.

Stunning Raquel.

Oh I like! Bilder från the fashionspot.

Ett sommarmåste.


Sommar-vill-ha. Ett par platta sandaler i fin färg. Tänk till ett par levis 501:or och en enkel bommullsblus/skjorta. I like!

Bild: YSL, brownsfashion

Det är Erin Wasson för RVCA som lockar.



Vi fortsätter på sommartemat. Nu är det kläder från Erin Wasson för RVCA som lockar. Slitna jeansshorts, uppkavlade ärmar, svart enka klänningar, enkla toppar och linnen, lite mönstrat och kavajen är inte dum.

Sommartema idag.


Mer sommar - håliga jeans, platta sandaler, slappa t-shirts och ett gäng armband.

Sophomore girls.


Morning mornign. Sovmorgon kallar jag detta. Jag skulle nog kunna sova till tre varje dag, jag bara somnar om hela tiden. Nee men nu vill jag ha sommar och värme, nu nu nu.

Upphottat...


Nagellack essie, väska D&G, jeans TOPSHOP, skor forever21, halsband erickson beamon och t-shirt acne.

Jag gillar när man har en väldigt enkel och vardaglig outfit men hottar upp den med snygga acessoarer och höga klackar. Perfekt för en utekväll.

Klicka på bilden!

Gillar du Alexander Wang lika mycket som jag så borde du definitivt klicka på bilden ovan som tar dig till ett Wang:igt och inspirerande klipp.

Sweet girlie.


Typ såhär vill jag se ut idag. Bilden hittade jag hos Refinery 29.

En utekväll med Daria.



Daria Werbowy, Vogue Paris maj 07. Bilder: tfs

Jag i vår?



I vår sportar jag gärna gröna nyanser (som vanligt), ena axeln bar samt basplagg med en twist.

Bilder: luisaviaroma.com

Svartvitt från Alexander Wang.



För ett tag sen spanade jag in Alexander Wang's lookbook och hittade bl.a. det svartvita ovan. Hur snyggt är det inte? Jag vill ha allt, basigt och bra.

Nu måste jag klä på mig, sitter fortafarande i morgonrock, i eftermiddag ska här pluggas, städas och naglarna måste målas.

Lite Proenza Schouler.



Allt hår på en sida och ljust orangeröda läppar.

För ett tag sen...



Gammalt mem vackert, med Jessica Stam. Bcbg Max Azria, fw 05.

Mys


Ikväll blir det Factory Girl (hur många gånger kan man egentligen se samma film...?) sen The Tudors. Nu ska vi bara sticka iväg och köpa nåt gott till filmen.

Fashionistas


Igår skrev jag om att jag ville se mer av The Jaggers, några andra jag vill se mer av snyggingarna ovan, Vanessa Traina och Jen Brill.

Bild: tfs

Mary-Kate x 3



High heels, fransig Prada väska, mittbena, randigt, rutigt, snyggklocka och Ray-Bans. Allt på Mary-Kate

Cowboy/indian.



Lite cowboy/indian, kavaj, armband i mängder, höga klackar och stor clutch. Bilder: elle.com.

De vore nåt...


Tjusiga örhängen från Givenchy. De vore nåt!

The Jaggers



Jag vill se mer av Mick Jagger-döttrarna Elisabeth och Georgia.

Covergil



Hon är en vacker omslagsflicka Blake Lively. Har precis kommit hem från Borås förresten. Jag ska ut och springa nu men ikväll blir det, bloggläsning, bloggande, The City och Gossip Girl. En helkväll med datorn med andra ord.

Lite Givenchy.


Lite Givenchy i form av en clutch såhär på eftermiddagen är aldrig fel. Nu ska jag sticka till tåget som tar mig till Borås, där kursen Textil- digital design ska påbörjas, spännande. 

Bild: Luisaviaroma

I farten



Bildsköna Raquel Zimmermann, Vogue Nippon sept. 08. Fotograf: Mario Testino.

Bara lite höst i form av Chloé.


Innan jag lägger höstkollektionerna bakom mig och blickar mot vårvisningarna måste jag bara uppmärksamma en av favoriterna ännu en gång. Vi snackar såklart Chloé. Smakfull och elegant design, underbara klänningar i vackert mönstrade skira tyger i vissa fal pärl- eller nitbeströdda. Lagom missmatchat, päls och skräddade, enkla rockar som bryter av fint mot de förtjusande klänningarna. Inspirerande!

Trasiga jeans


I vår bara måste man ju ha ett par trasig jeans. Helst lite ljusare än dem ovan. Mitt krav är att dom inte får vara för söndriga, lagom är bäst. Annars kan man ju alltid fixa det själv. 

Bild: oak

Lite inspiration från JAK & JIL.







Bilder: Jak & Jil

Dagens look

Dagens look på Sienna Miller - svarta jeans, höööga skor, ljus päls, färgglad halsduk och håret lite löst uppsatt.

Så ser jag inte alls ut idag, istället sitter jag här iklädd träningskläder, ska snart ut och springa.

Gossip Girl Vanessa



Gossip Girl's Jessica Szohr klär sig ganska sött ibland. Jah har letat upp fyra outfits jag gillar. Den första, en grön klänning med svarta acessoarer och den andra i helsvart med fokus på speciella acessoarer i form av clutch med synliga dragkedjor och skor med fransar runt vristen. Den vita blusen hon har på den tredje bilden passar utmärkt till vanliga svarta jeans och lite löst uppsatt hår, återigen klänning på outfit nr. 4 men med annorlunda detaljer upptill.

sommarsommarsommar



Jag vill ha sommar nu tack.

I liker her.

Chlöe Sevigny är för många en stilförebild. Jag brukar personligen inte inspireras så mycket av just henne men hon har en snygg och speciell klädstil och hon är väldigt söt. I like her!

Givemethatbagplease!



Ge mig väskan från Dolce & Gabbana.

Bild: luisaviaroma

French Vogue med Lara.



Det omtalade omslaget, där Lara Stone gör hela franska Vogue.


Fredagssyssla

Jag gillar att göra fler flera saker samtidigt. Just nu ägnar jag mig åt att kolla på Let's Dance, spanar in alla pre-fall kollektionerna på style.com och plockar ut mina favoriter och letar en massa bilder på tjejen ovan, modellen Sigrid Ågren.

Bild: tfs

Om jag skulle gått på ELLE-galan...


Skulle jag gått på glamourös ELLE-gala ikväll hade jag helst haft på mig Leigh Lezark's vackra kreation i mörkblått med fina detaljer.

Tjusig sak.

Så tjusigt, paljetter, kedjor, gulddetaljer och ett blankt skärp. Nästan lite too much men med något väldigt enkelt och diskret till så. Marc Jacobs har designat västen och vill du klicka hem den gör du det på Browns

Proenza pre-fall.


Såhär ser delar av Proenza Schoulers pre-fall kollektion ut. Jag gillar det korta vida kjolarna, väskorna (såklart), skorna, tight nedtill och slappt och löst upptill. Fina kontraster, lite lager på lager och handskarna är inte dumma heller.

Bilder: tfs

Önskelook


Lagom fredagsslapp sulle jag vara i Naomi Watts kläder. Jeans, fina skor, ljust grå kappa, halsduk i ljusare nyans och en mörkare grå väska på armen.

OMG!



Sexy Lara, I like it a lot. Ibland hittar jag så mycket inspirerande bilder och fina saker som jag bra måste blogga om. Idag är tydligen en sådan dag.
Bilder: models.com

Topshop's lookbook



Jag vill se hela TOPSHOP's lookbook för våren nu tack. Det jag sett ser inspirerande och lovande ut iallafall.

Bilder: Refinery 29

Snyggiga pics.



Carine Roitfeld har stylat och Peter Lindberg har plåtat för franska Vogue

Bilder: tfs

Inspirerande modeller.



De svenska modellerna Elsa Hosk och Klara Wester har en inspirerande klädstil. Just idag skulle jag gärna slänga på mig Elsa's kläder.

Bild: tfs

Vackert!



Os-guldmedaljören Nastia Liukin modellar för Max Azria.

Modelmania - Natalia Vodianova.



Hur vacker är hon inte, ryska Natalia Vodianov ? Inte kan man tro att hon har fött tre barn heller.

Allt hår på en sida?



Allt hår på en sida har man settt i modevärlden ett tag nu, bl.a. på Wang-musan Alice Delall och hos Proenza Schouler. På vissa är det riktigt snyggt men det är ingen hit på mig.

Stor väska i rolig färg.


Väskor har jag en hel del. Jag saknar dock en större väska i någon stark färg. Whitneys blåa från Balenciaga vore inte dum.

Givenchy





Här sitter jag och hittar den ena fantastiska och inspirerande bilden efter den andra. Jag skulle kunna blogga konstant hela natten lång. Ovan här har vi lite Givenchy-pics.

Bilder: tfs, såklart.

Whitney i värmen.



Va underbart härligt det vore att åka iväg till värmen nu. Komma bort från kylan och bli lite fräknig. Får trösta mig med en bra film och lite godis ikväll.

Drömmen om Balmain.


Har du några (eller ja, ganska många) slantar över kan du ju alltid klicka hem snyggingen från Bamlain här ovan. Finns på Colette om du funderar på ett köp.

Inte nog av Wang.



Det går ju bara inte att få nog av Wang. Ska bli himla spännande att se vad han har hittat på inför hösten 09.

Bilder: tfs

Adorable pics.



Lindsay Lohan, Mert & Marcus. Bilder: tfs

Very grey


Vackert och grått på Lauren Santo Domingo. Bild: Jak & Jil.

Nice shoes...


Chanelig liten jackaj, enkelt halsband, nice shoes, svart topp/linne och enkla blå stuprör, allt på
am-lul.

Pjucks á la Wang.



Wang-skor, höga som bare den men skitsnygga.

Nu ska jag ordna mig något drickbart, te eller kaffe får det bli.

Golden girl.



Vogue Brazil  dec. 08

Smashing outfit.

Vackra fröken Bosworth har varit i farten igen. Denna gången på gala iklädd kort klänning med släp och fjäderdetaljer. 

My sunday.


Håller på för fullt att fixa med några tavlor som strax ska upp på väggen men nu ska jag hänga lite i soffan, ute är det gråare än grått.

Good-looking-girl.

Vanessa Traina iklädd skinnbrallor, snyggoskor, svart topp/linne, svartröd rutig storskjorta, stor sjal, svart väska och wayfarers.

Bild: tfs

Sunday


Lily Donaldson

Nu ska jag snart ta tag i lite saker här hemma.

Kampanjigt



Jag är ju svag för Chloé-kampanjer, vårens kampanj är riktigt tjusig.
Modeller: Anna Jagodzinska & Toni Garrn Fotograf: Mikael Jansson

Snygga svenskor.



Vi har många stilsäkra människor i vårt avlånga land. På grammisgalan befann sig två av dessa. Maria från Sahara Hotnights och Veronica Maggio iklädd acneklänning. Inspirerande damer.

Bilder: stureplan.se

Dagens med Lindsay.


Nu har Lindsay gjort det igen, andra gången denna vecka som hon dyker upp i en outfit som jag gärna skulle bära själv. Dessutom har hon rotat lite i garderoben och hittat ett par gamla Cholé-skor som verkligen funkar än. Skinnvästen är på den oxå.

Nu ska jag snart sticka till stan och fika, senare blir det förhoppningsvis ett datorköp för min del.
Bild: tfs

Svartvitt



Clémence Poésy, BlackBook Magazine.

Partynight tonight?


För vissa är det partyfredag idag. Jag gillar looken ovan med en dressad västliknande kreation designad Lanvin ( gärna i en annan färg än rosa), tights med spetsrevärer, rejäla klackar med öppen tå från KORS by Michael Kors, Marc Jacobs armband och väska från Givenchy. Det blir dock inget party för min del ikväll, däremot Wallander på bio.

inspirerande Traina



Mittbena, plattat hår och snyggaste långärmade fodralet.

Ny parfym?

Jag är lite inne på en ny parfym. Prada's Infusion D'iris luktar rent och fräscht.

Bild: Colette

Wangfredag



Dagens look bär modellen Alyana Osmanova, backstage hos Wang.

Coverlove



V A C K E R T, Kim Noorda på framsidan av Flair, december 08.

NOT so fashion.

Fy vad jag har vänt på dygnet. Jag är klarvaken som vanligt vid den här tiden. Nu måste jag sova för imorn ska jag iväg och träna lite efter 08. Imorn börjar jag nämnligen mitt nyttiga liv för första gången detta året. Får se hur bra det går...

Lovely Wang.



Love this shit. Who doesn't? 

Bild: alexanderwang.com

Ögongodis i väskform.


Idag har jag hittat hur många fina väskor som helst. Dyra men underbara. Med andra ord lär ni få se en hel del väskor här ibloggen framöver. Först ut är den gnistrande
väskan ovan från Dolce & Gabbana. Lägg märke till den fina kedjan med en liten del pärlor.

Hey, jag hade ju helt missat att GG hade börjat i US igen. Den närmaste timmen är det jag som sitter bänkad framför datorn med GG och te.

Good-looking-girl!



Här har vi henne, Jen Brill iklädd dagens önskelook. S N Y G G O är bara förnamnet!

Bild: Altamira NYC

Adorable pics.


Fotograf: Paola Kudacki, Defacto.

Nu gick jag upp. Skulle egentligen gått upp vid nio men det blev visst lite senare...

Tvådelat från R Jewellery.


För ett tag sedan hittade jag det översta armbandet i grönt på Browns, från R Jewellery. När jag tog mig en titt i webshoppen idag hittade jag det understa. Jag vill ha båda två tack. Rolig idé att blanda två olika armband.

Burberry campaign.



Av alla kampanjer är Burberry's S/S 08 en av de absoluta favoriterna. Fotad av Mario Testino såklart.

Fashionistas som inspirerar mig.


Jag låter mig gärna inspireras av olika fashionistas med annorlunda och tilltalande stilar. Mina favoriter den senaste tiden (egentligen det senaste året) är snyggingarna ovan. Vanessa Traina, Whitney Port, Jen Brill, Genevieve Jones och Alexa Chung.

Glöm förresten inte att rösta på mig i Modette:s bloggtävling, sista dagen idag.

Vårköp



I vår blir det ett par nya Ray Ban. Vet docl inte riktigt vilken modell . På tal om vår så får det gärna bli vår nu!

Hej där snyggo!



Anabela Belikova i Vogue Nippon, june 08.

Proenza-love!



Inspirerande om du frågar mig. Senare någon gång kommer ett lite mer ingående inlägg om vårkollektionen designad Proenza Schouler för jag gillar det.

Nu, mys i soffan framför Forest Gump.

Modelligt



Sockersöta, balletintresserade modellen Lindsay Ellingson, från San Diego är berömd för sitt vackra blonda svall. Jag har alltid gillat henne.  

Nyss slank en del av en kycklingrulle ner, nu sk jag kolla in senaste avsnittet av The City, sen blir det årets andra löprunda.

Dagens look.


Här har vi önskelooken. Jag hade inte ändrat på något, jag skulle gärna kopiera Lindsay rakt av här.

Godmorgon...


...bloggen får man väl säga. Snart ska jag åka och kolla lite fotboll. Men först ska jag leta upp en önskelook för dagen.

Drömvisningen



Skulle jag vara modell skulle jag drömma om att medverka på en Sonia Rykiel visning. Det verkar så lekfullt, roligt och annorlunda.

Nu drar jag till Götet och förhoppningsvis rea-shoppar lite. Blir även ett stop på IKEA.

Lilla clutchen i lila kulör.


En söt clutch från Marc Jacobs i lila.

Beautiful girl.



Natalia Vodianova, vacker som få.

Bilder: tfs

Snyggt till...


Jag vill ha den djurmönstrade TOPSHOP-sjalen i vår. Snyggt till ljus sliten jeansjacka. 

Tillskott från Wang?!


Från Alexandes Wang's pre-fall kollektion skulle jag vilja ha en hel del, redan nu. Den draperade svarta lilla klänningen med ena axeln bar, en poloklänning i kort modell, ännu en svart klänning i fin modell med uppkavlade ärmar och en ljusgrå tröja i modell större.

Light



Vackert. Carro, Vogue Nippon feb 09.

The Dress.



The dress. Ena axeln bar, kortkort, glittrande och röd. Balmain för den som inte vet.

Rea-drömmar.


Två rea-drömmar från
Browns. Snygga flätade väskor designade Marc Jacobs.

Lördagsfin



Clémence är fin som vanligt. Här på Chanel-event iklädd möntrad klänning och blå kavaj.

Sen frukost.



GOODmorning. Nu ska jag äta frukost här, skinkmacka och lussete. Här är inte julen slut riktigt än.

Filmkväll!


Bloggandet kommer snart igång igen. Nu ska jag på filmkväll.

Look-a-like.


Jag vill ha Acne-look-a-liken från TOPSHOP.

Nu vill jag ha sommar.



V - Magazine

Panties


Det finns så många söta trosor, jag föredrar trosor i spets eller blommiga men inte för pråliga. Jag fick ett jättesött rött set i julklapp.

Bild: tfs

Beautiful girlie.



Vackra Snejana Onopka i mittbena såklart.