Stunning Kate.



Vackra och naturliga Kate Bosworth på BlackBerry-event.

Kolla in Pamela Love.

Tänk att heta Love i efternamn, Alexandra Love nja... Pamela Love är dock lite mer passande. Hon är stylisten och smyckedesignern som är bästis med Julia Restoin-Roitfeld, har pluggat konst och film på NYU, gillar att spela trummor och ofta bär hatt (hon äger tydligen över 60 stycken). Jag gillar och inspireras gärna av hennes sköna stil. 

 

Fredagsfin!

Det är ju fredag idag så då skulle man ju egentligen vara lite fredagsfin. Gärna i tröja från Hanii Y, byxor från Elisabeth and James, Kirkwood-pjucks, väska designad Pauric Sweeney och ring från Maison Martin Margiela. Allt finns att klicka hem här och här.

Dagens bild



Elsa Sylvan, Bild: tfs

Rosett runt handleden?

Detta söta armband, designat Sonia by Sonia Rykiel, med stor rosett tror jag skulle passa utmärkt runt min handled.

Nu, kaffe och pepparkakor. 

Bild: Browns

Kolla in Ali Michael.



18-åriga modellen Ali Michael är söt som socker.

Pälskragar

Pälskragar syntes lite varstans på höstvisningarna 08. Det ska jag nog införskaffa en nu till vinter. Mysigt, snyggt och varmt. Ovan ser ni lite olika varianter och kulörer. Från vänster - Matthew Williamson, Vera Wang, Peter som & Richard Chai.

Willa Holland






Hon är söt Willa Holland. Nu ska här klippas och klistras. Jag ska göra klart två tavlor som påbörjades igår.

Bilder: tfs (as usual)

Dagens look


Jeans som är lagom höga i midjan, randigt upptill och päls på det. Allt detta på Raquel Zimmerman.

Nu- frukost bestående av god fruktsallad.

Bild: tfs

Dagens bild



Chloë Sevigny, tfs

Like mother like daughter.



Massa svart, I like. Nu ska jag återgå till tv:n.

Alexas pärlprydda tröja.



Ja, ja skulle hemskt gärna vilja ha Alexas pärlprydda stickade tröja. Rena drömmen.


Bild: tfs

Nästan likadana skor.



Mary-Kate och Ashley Olsen har haft boksignering för boken Influence. M-K kör enbart på svart medan Ashley, för en gångs skull, väljer färg. Roligt att se. De satsar iallafall på samma typ av skor.

Bilder: tfs

På Leighton.


Vad fint det är när klänningar ser speciella ut bakifrån. Här på Leighton Meester.

Dagens bild med päls.



Italienska Elle , nov 08

Hemma hos Celestine Cooney.



Klicka på bilden så får ni se hur det ser ut hemma hos stylisten Celestine Cooney i London.


Lovely shit.



Purple Kirkwood it is!


Dagens look



En enkel vardagslook på Ashley Olsen.

Dagens bild



Rosie Huntington-Whiteley


Bild: tfs

Monday night.



Så vackert. Man får liksom aldrig nog av underbara Balmain.

Nu ska jag svänga ihop en fruktsallad och tända massa ljus. Cityakuten here I come. Prison Break here we come.

Bild: tfs

Troligen det finaste paret någonsin.



På tal om Kate Moss.
Bild: tfs

Nu ska jag äta spenat och lax-omelett.

Kate's hot tips.


Kate Moss intervjuades nyligen av Sunday Times och i slutet av intervjun gav Kate sina "HOT tips".

Missmatching! Försök att få det att se ut som att du inte ansträngt dig för mycket. Blanda dyrt med billigt och gammalt mde nytt.
♥ När det gäller vintage och second hand, tänk på att man kan sy om och förändra plagg.
♥ Ska du ut en kväll, tänk då även på vad du har på dig för ytterplagg. Tänk missmatching, ha exempelvis en pärlprydd jacka till jeans och t-shirt eller en liten skinnjacka till en finare klänning. 
♥ När det gåller håret, vågra prova på en ny frissyr.

Bild: TFS



Dagens look



Enkelt, lager på lager, svart och nougat/grå.


Bild: James Bort

Dagens bild - Oh Lara.



Lara Stone


Bild: tfs

Mera skor.


























Snygga skor får man liksom aldrig nog av. Remmar i mängder och svart på det, det kan knappast bli bättre.

Bild: styleandthecity


Alfie my love.


Ikväll känner jag för att titta på underbara Alfie. En av mina favoritfilmer med två av mina favoritskådespelare
Sienna och Jude. Annars kanske det blir satc-filmen för typ hundrade gången.

Kate Moss Christmas collection.



Bland Kate Moss julkollektion för Tospshop finns det en hel del fina saker. Främst tycker jag att bilderna är riktigt snygga. Kortkort är nog temat.

Bilder: Kate Moss online

Dagens bild



Ashley Olsen


Bild: tfs

A brown bag.



Ja tack, jag tar gärna din MiuMiu väska.

Dagens vill ha


I form av en favorit från MJ.

Dagens look


Inte så fashion men slappt och bekvämt en "hemmalördag" som denna. Lite städning, tvättning, klippaochklistra, filmtittande och god mat står på schemat. Tänk bort flip flopsen och lägg istället till ett par bikerboots eller ett par svarta varma uggs.

Dagens bild

Chloë Sevigny



Bild: tfs

Inspirerande!


Kate Lanphear har stylat det inspirerande reportaget Enchanted i senaste Elle, helt i min smak. Ta en titt på bilderna ovan och inspireras.

Nu ska snart halva familjen skjutsas till flygplatsen, denna gången är det inte jag som åker någonstans men förhoppningsvis om någon månad... På hemvägen blir det iallafall IKEA.

Bilder: elle.com

Hello lovely shoes!



För att bryta av mot allt det svarta som gillas starkt av mig. Roliga skor, designade Pierre Hardy.


Bild: jakandjill

Dagens look.



Snyggo as usual...

Dagens bild - red lips.


Good morning Friday .Nu ska jag slänga i mig lite frukost, sedan blir det morgonträning.

Magazines



Nu ska jag snart åka och inhandla lite tidningar, alltid lika trevligt.

Lots of them.





















Då menar jag kedjor i massor hos Givenchy. Det skulle liva upp vilken outfit som helst men ändå inte se för uppklätt ut. Kanske lite väl många kedjor runt modellernas hals på bilden men det inspirerar.

Bild: tfs

Film nästa.


Very black igen. Nu ska jaf fixa ihop en omelettfrukost som ska intas framför gårdagens köp, Sex and the City: The movie.

Dagens look - Very black.



Catherine McNeil och Freja Beha ErichsenChanel Mobile Art Opening.

Dagens bild



Check out her Rodarte killer-heels!

Fotograf: Paula Kudacki

Lite Balmain över det hela.



Titta vad jag hittade
här. Lite Balmain över boleron, vintage såklart. Gnistrande paljetter i lila, grönt, blått och svart, kolla in axlarna. 

Blått från Acne.

Jag är ingen flitig användare av blått men den fina saken ovan från Acne föll mig ändå i smaken. Finfina detaljer. Undrar hur den ser ut på?!

Bild: Browns

Love this shit.



 Jag gillar Mary-Kate och jag gillar verkligen henne i Self Service Magazine. Sånt här vill jag bara rama in och pryda väggen med.  

Bilder: tfs

Dagens bild - feathers.



I smell like Daisy.



How do you smell?

Inspiration på hög nivå.

Klart att jag gillar detta. Stylingen föll mig verkligen i smaken, bra jobbat Emanuelle Alt!  Roligt att använda en yngre modell, i detta fall Anna Selezneva, tillsammans med en gammal veteran, här Eva Herzigova. Jag gillar att de lite rockchica kläderna matchas med en mer elegant miljö.


 


Fotograf: Mario Sorenti, Paris Vogue nov 08.

Dagens look - lite see through.


Gisele är ingen vars klädstil jag brukar inspireras av men detta gillar jag. Svarta stuprör, bikerboots, flätat skärp, lagom see through på tröjan, wayfarers och "jag har nyss stigit upp ur sängen frissyr".

Dagens bild



Bild: elle.com

Mkt sidbena bl.a.


Mycket sidbena och lite vågor hos Badgley Mischka. I like! Förresten gillar jag allt. Paljetter i olika storlekar och nyanser, den stora guldringen, nyansen på nagellacket och den enkla make med nude lips.

Ikväll blir det tv-kväll, med lite godis kanske. Först en dusch sen en promenad.

Snyggomake!



Dagens bild



Jessica Stam


Bild: tfs

Kobran - details.



Volanger . BIG Chanel . Snyggoskor x 2

Lite silver från Celine.


Jag gillar halsbandet med olika typer av kedjor, lite ringar och några små stjärnor.

Dagens bild


Clémence Poésy, Zoo Magazine.

Den här bilden är en sådan som jag skulle kunna tänka mig att rama in och ha på väggen. 

Workworkwork!



Diane och Leighton partar loss, för min del är det jobb som gäller. Men först middag.


Hos Burberry Prorsum.



Blir det till att bära mössan à la Burberry Prorsum i vinter tro?

Det är dragkedjorna som gör det.


Kjolen med dragkedjor från Maison Martin Margiela vore inte dum alls.

Dagens bild



Lite ruffsigt hår, leopard i lagom dos och sotade ögon på Daisy Lowe.

Hej snyggo!


Michelle Williams iklädd en lite mer tuff look än man är van vid att se
henne i. Jag gillar det, svart och vitt bryter av fint mot varandra. Ett draperat minifodral till svarta ankelboots, svart clutch och silverarmband. Hur snyggt som helst.

Dagens look



Kate Lanphear inspirerar alltid med sina snygga outfits. En fredag som denna hade jag gärna gått lkädd i outfiten ovan.

Dagens bild



Jag älskar detta omslag!

Dagens vill ha


Fina, fina väskan Jeanne från Mayle. Finns att klicka hem
här.

Kostymbyxan



Hängiga upptill och tajtare nedtill, här på söta Diane Krüger.

Walking models.


Dagens bild



Maryna Linchuck

Skooooor!


Fina Dasolina från Nine West.

SnyggErin


The evening.


Så vad har kvällen att erbjuda? Löpning i skogen (i regnet men med supermusik), promenad (själv eller med någon), TV (Grey's eller Oskyldigt dömd) och lite bloggande kanske. Nu ska jag dock ta en powernap för det behövs verkligen...

Streetstyle - Paris fashion week.

        


Streetstyle är alltid väldigt inspirerande, särsklit under modeveckorna. Platsen ovan är såklart modeveckornas sista stad, Paris. Vad som föll mig i smaken är bl.a. mkt svart (som vanligt) en del kjolar och snygga skor (såklart).

Bilder: style.com & elle.com

Dagens bild



En glad Elsa Hosk.


Bild: tfs

Ögongodis i klädväg.



Balmain får iallafall jag aldrig nog av.


Nu ska jag dricka lite kaffe sen söka lite kurser inför våren och därefter är det DH.

Pixie för Katherine Hamnett


Det snackas en del om Pixie Geldof just nu. Hon är bl.a. ansiktet för Katherine Hamnett's senaste kampanj, "STOP TRAFFICK".  

Some Tuesday music.



Click click click.

Kofta med pälskrage.



Kofta med dubbelknäppning och pälskrage skulle passa mig bra i vinter. Mysig sak från Alexander McQueen.

Dagens bild



Julia Restoin-Roitfeld


Bild: defacto, fotograf: Paola Kudacki

På tal om päls...



Systrarna Olsen iklädd varsin päls. M-K kör på svart och Ashley på grå.

Grey fur.



Skulle jag köp en päls av något slag hade jag valt en grå. Himla fint.

Filmväder


Idag är det ruggigt och grått ute, regnar gör det oxå. Filmväder med andra ord. Sen blir det nog Factory Girl, för hundrade gången typ och vattenmelon till det.

Dagens bild



Raquel Zimmerman


Bild: tfs

Burberry Prorsum i höst.

Välklätt . spektakulära halsband . snyggoskor . nerhasade vantar . långt hår . mössorna . den där väskan till höger. vinrött . rockarna.

Carin Wester fint.


Hos Très bien shop säljs Carin Westers fina blåa kofta och den mösntrade never ending halsduken. Ge mig nu tack.

Hey Anja.



Här snackar vi runda solglasögon.

Erin living life.


Wasson såklart.

Shopping...in my dreams.



Jag vill oxå handla en Chanelväska på Browns i London.

Bild: Styleandthecity

Saturday



Nee, nu ska jag käka frukost och titta på
film. Hej sålänge.

Dagens bild



God morgon säger jag med lite Marie Antoinette.

Ryggen full av spets.



Engelska tv-personligheten
Fearne Cotton bär det lilla svarta fodralet med korta ärmar och ryggen full av spets. Hur fint som helst!

Fringed Louboutin.

Den ultimata partyväskan från Christian Louboutin. Förutom att jag gillar dragkedjor så gillar jag även fransar, i små mängder. Idag kör jag uppenbarligen bara på svarta inlägg.

Bild:
Browns

Very black.



För det är ju snyggt.


Bilder: style, tfs & the sartorialist. 

Dagens bild - Red lips.



Bild:
Petronio Associates

Dragkedjor



Dragkedjor är min grej. Jag bara måste ha något nytt med en silvrig synlig dragkedja. Frågan är vad? 

Nu ska jag duscha, sedan kolla på Shark, repriser men det funkar så länge man inte har sett dem innan.

Fröken Poésy.


Fint med ljsut grå ben till svart klänning och svarta Mary Janes med klumpig klack, på franska Clémence Poésy.

Dagens look


Lite lager på lager, roliga skor och stor väska med plats för mycket.

Bild: styleandthecity

Dagens bild



Söta, söta Zooey Deschanel.

Obsession!


Helst plötsligt känner jag ett STORT behov av ett par gåvänliga stövletter med kilklack. Bra att ha i höst hel enkelt. Drömskorna lär jag ändå aldrig hitta, om jag inte gör dom själv och det blir nog lite svårt. Snyggingarna ovan kommer från Whyred annars finns det några olika varianter på DonDonna.

Ååå ikväll är det Grey's.

Lila hos Stam.






ELLE Decor har hälsat på hemma hos modellen Jessica Stam. Där är det lila minsan.

Cindy

Fint med en grå väska i höst, som bryter av mot allt det svarta.
Chloé Cyndi heter hon.

Nu ska jag snart ta en långpromenad.

Dagens bild


Skor av alla sorter.


Remmar, en massa knyt, gladiatorsandaler, high-heels, nitar, mörkt och ljust. Både det ena och det andra pryder Alexander Wangs medarbetares fötter.

Lou Dillons concept store.



Den franska fashionistan Lou Dillon, dotter till Jane Birkin, öppnar sin egen consept store i Paris. Förutom handplockade klädmärken kommer där även att säljas musik, litteratur och prylar av olika slag. Detta låter lovande!

När Anouck festar loss...


När modellen och Jefferson Hack flickvännen Anouck Lepère festar loss är det oftast färglada och mönstrade små klänningar som gäller. Satsar hon på den lilla svarta är det oftast en speciell sådan, annars bär hon gärna färgglada strumpbyxor eller utmärkande skor till. En sak är säker, hon gillar att sticka ut och hon gör det med stil.

Nu blir det frukost framför senaste GG.

Rockdaughters



Alexandra och Theodora Richards.

Hårtips!


Vill du kanske göra något lite annorlunda med ditt hår men har ingen fantasi. Spana då in
Proenza Schoulers vårvisning och inspireras av modeller med sidbena och allt hår på en sida.

Som hon...


...på bilden här vill jag se ut idag.


Bild: styleandthecity

Dagens bild



Fotograf: Massimo Pamparana

Bättre sent än aldrig.


Då var man fyra bullar tjockare. Shit vad mätt jag blev, men va gott det var. Här firar man kanelbullens dag i efterskott. Bättre sent än aldrig...
Nu ska jag kolla läget lite på nätet.

Hår...



Mittbena och volym, här på Snejana Onopka.

Leigh Lezark



Vackra svarthåriga Leigh Lezark på Giambattista Vallis visning iklädd Giambattista Valli.


Bild: style.com

Dagens bild


Ruby Aldridge in fur.

In need.

Den här grå koftan från Vince hade jag behövt nu till svarta tights och en t-shirt med tryck. Bråttom har jag, ska tydligen på ljusparty och därefter kolla film. Inte alls vad jag hade tänkt men det blir säkert bra.

Bild: browns

Lovely Moschino.


Underbart är det rätta ordet. Skorna, klänningen med alla sina volanger, halsbandet, de mörka ögonen och fågelboet på huvudet, allt från Moschino f/w 08.

Modefolk



Svart är färgen, skyhöga är klackarna och dyra är väskorna.

Bild: styleandthecity

Dagens bild



Lily Donaldson


Wang-fint med dragkedjor.



Bilder:
 the selby

Dagens look



Louboutins . tights . basigt vitt linne . svart . skinnväst . wayfarers . pärlbroderad jacka.

Jag kollade runt bland lite bloggar och hittade en bild på
Karla och hennes mamma i stunning outfits.

Lite mindre leopard men ändå leopard...


Ja äger inget leopardmönstrat, det är liksom inte jag. Jag skulle dock kunna tänka mig en sjal i leopardmönstrat men inte i färgerna ovan utan kanske grått och svart, det vore fint. Då blir det lite mindre leopard men ändå leopard.

Dagens bild:er.



Fotograf: Steen Meisel, Vogue

Daisypaisy


Nee, nu ska jag ta mig i kragen. Klä på mig bekväma kläder och gå ut och gå.

I like



Jag gillar grått under päls i tonen ovan.

Shoessssss

Skyhöga fotprydnader med smal klack och platå pryder många flickors fötter. YSL Tribute T-strap sandal är allt ett par syggingar till skor.

The look!

Skor med knyt, svarta heltäckande strumpbyxor, blommig söt klänning, marinblå kavaj med upprullade ärmar och guldknappar, beige kofta, röda läppar och väska med guldkedja kanske kan det vara en MJ?!



Bild: Garance Doré

Kolla in



När vi ändå är inne på pälsvästar...kolla in Siennas.

Dagens vill ha



Praktiska little doy från boyy.

Pälsvästen


Någon önskade en inlägg om pälsvästar, här har vi det. Personligen har jag ingen pälsväst i min ägo och kommer förmodligen inte investera i någon heller. På andra kan det dock vara riktigt snyggt, se bara på fröken Kling längst ned till höger. Skulle jag köpt en pälsväst skulle jag letat på second hand annars har ju budgetkedjorna som Gina och BikBok  varianter i mindre prisklasser.

Dagens bild



Bild: tfs