Bloggpynt




See through



Allt är nog fint på Chung. Här vill jag gärna sno åt mig hela looken, men helst skorna och blusen.
Bild: tfs

Dagens vill ha


Idag skulle jag inte tacka nej till snyggaste skinnjackan från Theory som finns att klicka hem hos net-a-porter.

Inspiration

Olseninspiration är aldrig fel.

Önskelooken

Dagens look på Poly - tights, lårhöga stövlar, slapp tröja i ljus nyans, skinnjacka och en grå Chanel.
Nu ska vi åka till IKEA här.

Sieber it is.


Caroline Sieber medd finfin blus i nudeton och drömväskan i handen.

I like



Röda läppar, paljetter och leopard.

Dagens look



Dagens look hittade jag hos stockholmstreetstyle som under modeveckan i Paris fotade Karmen Pendaru.

Green nails



Jag vill oxå ha gröna naglar.

Mysfredag



Ska snart packa lite här. Kvällen och natten ska tillbringas i Uppsala och matlagning och bio står på schemat. Myyys!

Sött set


Ursött set från Juicy Couture finns att klicka hem hos net-a-porter.

Fredagslooken



Lite annan årstid och looken ovan skulle suttit fint en ledig fredag som denna.

Edita Vilkeviciute


Sammetsbyxor



Helsvart med sammetsbyxor på snygga Lauren Davis.

Scarlett



Lite leopard, skyhöga klackar, jätteljust hår och intensiva ögon.

Torsdag



GODMORGON. Lugn och skön morgon, börjar skolan vid 10, med filmvisning på filmhuset. Snart blir det frukost, gröt och värmande te.

Oh Lara







Snyggot Lara Stone har plåtats av Philip Riches. Bilder: tfs.

Inspiration







Backstage at Dior s/s 10, pics: Jak&Jil.

Red lips


En kompis och jag pratade idag om röda läppar. Någor som jag tycker är riktigt snyggt på många andra men som jag själv alltid tänkt att jag inte passar i. Jag har dock kommit på att det nog är en vanesak. Jag ska testa någon gång när jag går ut och se hur jag trivs i det...

Önskelooken



Dree i dagens look. Enkelt och supersnyggt.

Natti


It's time to sleep.

G O O D L O O K I N G



Alltid lika välklädda modellen Maryna Linchuck.


Dagens vill ha


Söta vantar från h&m.


Dagens look



Skinnbyxor, en grön skön tröja och svart pälsväst. Till det utmärkande väska och svarta skor.

A combo I like!



Röda läppar tillsammans med leopardmöstrad päls är oförskämt snyggt.

Daul Kim


R.I.P

Nyårsblåsor


Skulle jag gå på en riktig nyårsfest skulle jag antingen satsa på en paljettig kort sak med längre ärm eller gärna acnedrömmen till höger.

Önskelooken



Dagens look - lager på lager i mörka toner.
Bild: Altamira

Godnatt



Vilket perfekt slut på en underbar söndag, en av favoritfilmerna. Nu ska jag sova.

Adorable pics



Nu blir det lite plugg.

Goodlooking



Net-a-porters Holli Rogers står och hänger i helsvart look med skyhöga klackar.
Bild: jak&jil

On my mind



Paris . Red lips . Alexa Chung . Halsband med massa kedjor . Helsvart . Rutiga skjortor . LeopardLouboutins. Ringar . Pälskrage . Koftor . Acnes Lana . Georgia Jagger.

En annan favorit



Hon är makalöst snygg Alexa Chung. Fin kofta har hon oxå, väskan skulle jag inte heller tacka nej till. 

Traina inspirerar!



Om du brukar vara inne på min blogg har du säkert lagt märke till att jag gillar Vanessa Trainas stil. Enkla plagg, snyggt matchade, mycket svart osv. Därför får hon inspirera lite medan jag åker till skolan.

Make & hår



Naturligt smink och fint blankt tjockt hår som ligger perfekt. Det skulle sitta fint en torsdag som denna.

Dagens look på Dree.



Enkelt och perfekt till vardags. Spana förresten in väskan, den ser fantastisk ut.

I like

Lauren Davis i snyggaste helsvart, med Proenza-väskan i mina drömmar och skyhöga silverklackar.

Dagens vill ha


Give me! Underbart armband från Giles & Brother, Intermix.


Byrdie inspirerar



Ibland inspirerar hon alldeles förträffligt den där Byrdie Bell.

I N S P I R A T I O N


Inspiration från glamour.se.

Dagens köp!




...Olsens Influence, en bok som jag har funderat på att köpa ett bra tag.

Dagens look



Dagens önskelook, tjusigt uppklätt men ändå nedklätt.
Bild: trendycrew

To do



Bara för att få allting gjort på min lilla "att göra lista" för kvällen så ska jag skriva listan i bloggen och sen stryka allt som hinns med.


- Plugga
- Plocka iordning lite här hemma.
- Kolla DH.
- Plocka iordning i garderoben och spika upp krok att hänga halsband på.
- Laga spenatomelett.
- Skriva önskelista, det är bra att vara ute i tid och förrut kom jag på massa bra saker att önska sig.
- Göra ett kollage med saker jag gillar, i photoshop.
- Blogga!


Tisdag



Kom precis in efter en heldag i skolan. Nu laddar jag inte eftermiddagens löprunda med mörk mintchoklad. Därefter väntar plugg...

Ge mig!



En lös paljettig jacka och en Chanel Jumbo skulle pigga upp en tråkig måndagskväll som denna.

Dagens look


Önskelooken för idag. Jag vill ha allt, spana in de gråa naglarna.
Bild: stockholm streetstyle

Naturlig



A natural beauty.


French people



Jag vill vara fransk! Nej nu ska jag försöka sova här.

Not so fashion but...



...det är något visst med Megan Fox.
Nog om det nu ska jag ta en promenad och hälsa på min härliga sambo på jobbet.

A Louboutin


Min drömsko just nu, alldeles underbar.


Hi gorgeous!



Snyggorkavaj, långt blank hår i mittbena och lagom lösa mönstrade byxor med pärlor och paljetter.

Nu ska jag måla, måla och måla.

Very grey



Helsvart gillar jag. Damerna ovan är inne på en annan färgkombination, helgrått. Jag skulle föredra looken till vänster.  

I like...



...den underbara lilla paljettjackan i fina färger. Gillar förresten hela looken, när den passar, fint matchat.

Höstrusk



Idag är det riktigt höstruskigt väder här i Stockholm. En perfekt dag att måla på. Nu är det dock paus med frukost som gäller, bättre sent än aldrig.

Saturday's

Idag är det målning som står på schemat, väggarna ska bli vita och fina. Kvällen bjuder på utgång! Nu ska jag ta en liten paus i målningen för att sticka iväg och handla lite.

Svart med inslag av hallon och creme.



Jag satt precis länge med ett inlägg som bara försvann helt plötsligt så här får ni kort och gott lite webshopsnytt, för det var längesen. Kläderna ovan hittar ni hos net-a-porter, matches fashion, My Theresa, Browns och La Garconne.

Red lips



Röda läppar. Hur fint som helst på andra men inte på mig. Ovan på snygga Anja Rubik, backstage hos Dior.

Goodlooking



Fredagslooken helt i min smak. Byxorna är rena drömmen!

Ge mig!


Skulle någon känna sig lite snäll får den gärna köpa koftan ovan från Acne till mig. Hur fin som helst ju.

Goodlooking



Rödhåriga Taylor Tomasi inspirerar. Gillar mixen av den skira söta klänningen till tuffare material och acessoarer.
Bild: tfs

Tips



Prydda axlar är något jag verkligen gillar. Förra veckan såg jag en fin topp på JC som är värd att spana in.


Give me...



...hela looken tack.

H V-N



I like söta Harley Viera-Newton.

Nej nu ska jag ge mig ut på en rask promenad.

Lager på lager



Dagens look på snygga Carmen Kass.

To do



Idag är det ärenden, promenad, matlagning och bio som står på schemat.

Beautiful



Vackra Olivia Palermo i paljettklänning och over-knee stövlar.

Leo


En liten leopardmönstrad clutch med fin dragkedjedetalj, designad Jimmy Choo, hittade jag för ett tag sen hos net-a-porter.

Goodlooking

Lots of black och röda läppar - dagens look.

Adorable pics



Adorable Natalia Vodianova.

H O M E



Hemma i Stockholm igen. Nu ska jag slappa i soffan lite och kolla lite bloggar, sedan fixa lite nödvändiga måsten.

Friday







Ikväll bli det först middag med vänner och sen filmmys med lillasyster.


Dagens vill ha!



Ge mig tishan tjejen.

Fredagslooken



Fredagsfin skulle man vara i helsvart och ett maffigt halsband till det.

Natti natti



Bild: tfs

Den där Lezark







Inspiration i form av snyggt skuren klänning, vitt tylligt fodral och ljusgrna naglar.
Bilder: tfs

Dagens look



Enkelt och snyggt, på vackra fransyskan Clémence Poésy.

Morning



Torsdag. Jag gillar torsdagar och just den här ska påbörjas med en morgonpromenad.

Models style



Skinnbyxor gillas.

Adorable pics



Beautiful girls.
Bilder: Teenvogue

Underbart underbara


Underbart underbara skor. Rensade i lite mappar här på datorn och hittade dessa fantastiska YSL-skapelser.

Goodlooking


Brill my fav.



Mittbena . Röda läppar . Missmatching . Mönster . Paljetter . High-heels . Speciellt... Något av allt det jag gillar med Jen Brills klädstil.

Vackra Natalia för V.





Bilder: thefashionspot

Önskelooken

Jag tänker mig kostymbyxor som är tightare nedtill och lite slappa upptill, Elsas underbara kavaj och sjal samt Chanelväskan i modell större.

Tisdag





Godmorgon säger jag med vackra bilder på svenska Elsa Sylvan.

I like!



Snyggigt med paljettkavaj, grå tisha, svarta naglar, svagt rosa läppar och maffigt halsband.

Backstagedags



Dags för lite backstage. Burberry Prorsum s/s 10.

Adorable







En modellig nykomling, Jacquelyn Jablonski.

Dagens look



Måndagar är inte favoritdagen. En söt och lite finklädd otfit skulle dock pigga upp.
Bild: tfs