S H O E L O V E




Bild: The Cobrasnake

Cortneys eyes.



Bild: hedislimane.com

Vårfräsch

Idag vill man ju bara slänga av sig vinterjackan och dra på lilla vårjackan. Snart kan man gå utan sockar i skorna oxå.
Bild: stylesightings.com

Färgglatt bloggpynt


Bild: tfs

Bloggtips

Nu ska jag snart ta tåget till Borås så det blir inget mer bloggande idag för datorn lämnar jag hemma. Ge mig gärna BLOGGTIPS. Jag vill hitta nya bloggar att lägga till bland mina favoriter. Så tipsa, tipsa, tipsa!

Beautiful


Lite fransar och, vit lös skjorta och avklippta jeansshorts. Allt på "Balmain-lovern" Julia Restoin Roitfeld

Studded cognac...


Prada-clutchen har ni sett
förr. Bredvid den är en annan variant från Chloé.

Måndagslooken


Slapp måndag i jeans och myströja med en starbuckslatte i handen, det vore inte fel.

Monday



Jennifer Connelly i paljettdräkt och skyhöga stiletter. Fotograf: Paola Kudacki

På Kate Lanphear's arm.



Mer armband, spana in ringen oxå.

Färgglatt


Armband från Aishwarya.

Lite Dree


Ingen har väl missat Dree, verkligen inte jag iaf. Jag gillar ju henne och framförallt hennes klädstil.
Bilder: tfs & jakandjill

Lovely louboutins!



Bild: lanecrawford

Dagens


Slapp och bekväm outfit skulle passa bra idag. Hittade en gammal backstagebild på Caroline Winberg i just en sådan look.

Oldie but goldie.



Kate Moss i MiuMiu.
Bild: tfs

Saturday

Hemmakväll ikväll igen. Måste bli frisk, imorn har jag lite att fixa med. Snart blir det iaf mat, sen Robinson och därefter film, en fransk sådan - Bojour Sagan.

LBD

På tal om något paljettigt. Paljettklänningar är fint tycker jag. En svart känns lite klassisk, funkar alltid på nyår iaf. Den fina klänningen ovan är från Rodebjer och finns att klicka hem hos branten.

Svarta jeans

Jag behöver jeans. Vill nog ha svarta tighta med lite hål och så, men dom får inte se för trashiga ut.

Paljettjacka?


Någon form av paljettjacka eller så kanske man borde investera i. Jag vet inte riktigt om det är något för mig men kanske...
Bild: Defacto

Lördagsfin...

...i svart och grått. Tack för den inspirationen.
Bild: stylesightings


Cover



Jenifer Connelly Fotograf: Paola Kudacki

Lovely things!



Vackra saker finns det gott om i webshopparna just nu. Inte riktigt min prisklass på plaggen ovan men man kan ju alltid drömma.

Paljettlinne, StellaMcCartney, net-a-aporter.
Svart klänning, Balenciaga, Matches.
Puderrosa kofta, 3.1 Philip Lim, youheshe.
Grå "storkofta", Vanessa Bruno athé, La Garconne.
Kjol, Balmain, net-a-porter.
Ring med färgade stenar, YSL, Matches.
Vit klänning, Alexander Wang, Browns.
Armband, Lanvin, Luisaviaroma.
Svarta klackar, Alexander Wang, Barneys.
Väska, Alexander McQueen, Matches.
Sandaler, Sigerson Morrison, La Garconne.

Dagens look


En gammal Wang-favorit från höstkollektionen 08.

Hippiechic





Bilder: Dirty Glam


Bedtime


Ont i halsen har jag så nu blir det sängen med nyponte och
Elegy. Imorn ringer klockan 06:45, kul...
Bild: tfs

Kvällll


Poly i svart fodral.


Nu blir det film och naturgodis...

Guldpaljetter



Söta Whitney PortDvF-event iklädd guldpaljettkavaj från DvF, såklart.  

Heidi by Hedi



Modell: Heidi Mount Fotograf: Hedi Slimane Bild: hedislimane.com

Backstage



Det är alltid lika roligt att spana in modeveckornas backstagebilder. När jag rensade bland mina bilder hittade jag bl.a. dem ovan.

3 x Ashley


Vårlack



Jag ska investera i lite nya vårlack tänkte jag. Jag gissar på att det blir i toner som korall, nude och grå.

22 tatueringar



Idag rensar jag på bilder, länkar, låtar osv. i datorn. Jag hittade lite bilder på Peaches på någon sida där jag även läste att hon har 22 tatueringar. Too much om ni frågar mig.

It was a bit windy that day




Karmen Pedaru, The Last Magazine, f/w 08. Fotograf: Martin Lidell. Bilder: tfs

Funny shoes



Roliga och fina skor, designade Louis Vuitton, var populära under modeveckorna. Jag vill se mer av dessa.
Bilder: JakandJil

Wednesday



Natasha Poly, fotograf: Camilla Åkrans

Nitad


Jag gillar den nitade väskan.

Klänning i fina färger.

Hittade en mönstrad sidenklänning i underbara färger hos Branten som ser himla fin ut.

Vogue "Shape issue"





Bilder: style.com

Mittbena



Mittbena gillar jag.

Stam



Bilder: tfs

Helsvart



Idag kör jag på helsvart precis som Barbara Mortello på bilden ovan.

Paljetter i fin nyans.


Gnistrande värre hos net-a-porter. Jag kanske inte är den som sätter på mig en färgstark paljettklänning men på den/dem det passar kan det vara riktigt fint. Jag gillar nyansen på plaggen ovan från 3.1 Philip Lim.

Backstage



Backstage hos Dior, f/w 09. Bilder: style.com

Ikväll



Ikväll blir det våfflor med hallonsylt och glass framför Beck.

Väskigt


Perfekt liten svart väska från Marc by Marc Jacobs, jag föll för dragkedjedetaljen.

svartvitt



V Magazine Mars/April 09

Vilka klackar...


Bild: Jak and Jil

Check out her lovely shoes.



Dree iklädd Wang såklart.
Bild:tfs

Vår



Dagens våriga look. Det är ju världens vårväder ute idag!

Lördagsgodis



En färgglad clutch, designad Marc by Marc Jacobs.

Saturday


Balenciaga


Kolla in den blommiga Balenciaga-klänningen där. Just den kollektionen har jag lite svårt för att glömma.

Nu sängen och film.

Lite fredagsmusik?



KLICKA PÅ BILDEN! KLICKA PÅ BILDEN! KLICKA PÅ BILDEN!

S N Y G G O



Jag har snöat in lite på Kate Moss. Så vi tar en favorit i repris.

Dagens look



Modellen Erin Heatherton iklädd basig outfit med skinnjacka och finfina klackar!

Happy friday?



Idag har jag massor på schemat men först ska jag ut på morgonpromenad, när jag kommer hem väntar iskall jordgubbssmoothie som jag gjorde nyss. Gott!

Shoes...



Take a look at her shoes. Jag har ännu inte tröttnat... Bild:tfs

The bag


Spana in Alexas väska. Jag MÅSTE hitta en liknande.

Louise Roe



Louise Roe är en tv-presentatör på vogue.tv och har en inspirerande klädstil. Lite lätt hippiechic sådär. Jag läste i en intervju att hon gärna vill ha dendär franska stilen, vem vill inte det?

I like!


Scarlett Johansson pryder Vogue Paris aprilnummer. Såå snyggt! 

Wang:igt!


Give me Brenda.

Olivia...



...Palermo. Jag gillar henne INTE men hon är väldigt vacker. Bild: TFS.

Armcandy

Whitney Port visar upp lite armcandy. Det nedersta armbandet skulle jag vilja ha, jag ska knåpa ihop ett eget liknande.

Dagens vill ha

Jag vill ha den fina kjolen från Minimarket. Tänk med vit överdel. Finns bl.a. att klicka hem hos Branten.

Electric feel

Här sitter jag och skriver ett arbete. Givetvis lyssnar jag på bra musik samtidigt. Lite MGMT.

Alt i vårlook.



Dagens vårfräscha look på franska Voues moderedaktör Emanuelle Alt.

Bloggpynt och tisdagslyx.



Snyggot GiseleNumero, iklädd Balmain. Bild: fashionista.

Nu ska vi sticka iväg och handla lite lösgodis till DH. Tisdagslyx!

Givenchy it is.


Ett sött litet armband från Luisaviaroma.

Vackra människa



Beautiful Natalia Vodianova. Bilder: tfs

Dagens look

Orange hör inte till mina favoritfärger men en annan sjal/halsduk och hennes övriga outfit skulle passa utmärkt en solig dag som denna.

Morning




Lite Kate Moss får starta dagen.

Nu, frukost. Sen, gymmet.

Äntligen...



Julia Restoin Roitfeld, Harper's Bazaar,  april 09.

Åntligen är jag färdig med alla skisser som skulle lämnas in idag. Nu ska jag kolla lite bloggar och bilder.

Hey Misch...



Måte sticka nu. Blir inget mer bloggande idag iaf. Men spana in snyggingen ovan.
Bild: tfs

Busy sunday


Här går det undan. Jobb 7-16, springtur på det, nu dusch, packa och mat. Sen tåg mot Borås. Sen tv-kväll framför Beck.

So, so beautiful.





Norska Siri Tollerød plåtad av svenska Camilla Åkrans, Numero Mars 09. Bilder: tfs.
Nu: sängen. Imorn: jobb, löpning och tågresa.

Santo Domingo



Jag gillar vackra Vogue tjejen Lauren Santo Domingo. En flitig fashionweek besökare. På bilden ovan iklädd fin kjol, slapp t-shirt, päls och hemmagjorda stövlar. (Jag läste någonstans att hon så gärna ville ha ett par speciella stövlar som slutade uppe vid låren och när hon inte fick tag i dessa fixade hon ett par egna. Eller ja, det var väl skomakaren som fixade dom.) 
Bild: stylesightings

Moss-time!



Typiskt. När man inte har tid att blogga, då skulle jag lätt kunna slänga ihop tio inlägg med inspirerande looks och vackra bilder.

Chung hon kan.

Chung lyckas som vanligt. Jag skulle inte tacka nej till kavajen som används som klänning och de underbara skorna.
Bild: thefashionspot

W O W



Hur snyggt är inte detta då? Maryna Linchuck plåtad av Maciek Kobielski. Bild: tfs

Nu ska jag snart hoppa i säng. Först kolla klart här, sen the city, därefter sängen.

Fest ikväll?



Lite Cobrasnake såhär på fredagseftermiddagen är ju inte fel.

Ge mig...


...detta fina armband från Gemma Redux.

Modelmania - Raquel Zimmermann.



Men vilken
snygging vi har här då. Raquel Zimmermann är verkligen en av mina favoriter. Gillar även hennes personliga stil.
Bilder: tfs & style

Friday



Alexa Chung
Bild: tfs

Wanglove!



Wanglove kallar jag detta. Nu ska jag ut på promenad, sen smoothie och film.
Bild: tfs

Fina, dyra ting.


Jag tog en liten paus i skissandet och spanade in Mytheresas nyheter för veckan. Jag hade lätt kunnat klicka hem fina lackiga peeptoes från Louboutin, ursöta ballerinas från Lanvin, Proenza Schoulers school bag (perfekt till datorn) och den lilla Marc Jacobs väskan som varit medi bloggen tidigare.

Behati i Wangshoes.

En sommarsöt Behati Prinsloo i Wangshoes.
Nu måste jag sätta igång och rita en klänning här så jag kan blir färdig med mitt kollage.

Lookilooki

Det är bl.a. leggings, mysiga halsdukar, koftor, pälsar, skinnjackor, kavajer, bikerboots, skyhöga klackar och Converse. Modellernas stil är det jag syftar på.

Torsdag



Idag hade man behövt solglasögon på morgonpromenaden, vårlikt men kallt.

Heidi hos Dsquared.



Heidi MountDsquared's visning. Ingen kollekton i min smak men jag gillar Heidi.
Bilder: tfs

Dagens look

Modellen Maryna Linchuck iklädd tights, rutig lite större skjorta, skinnjacka med svart pälskant, ljusgrå naglar och en fin svart väska med guldkedjehandtag.

Make me up!



Fina färgtoner backstage hos Jean Paul Gaultier. Ljust röda läppar och make-up artistens knallrosa nagellack.
Bilder: style

Fashionpics







Fina svartvita fashionpics hittar du i Purple Magazines
blogg.

Färgglada shoes.


Bland höstkollektionerna för hösten 09 är det mycket svart. Lite färg var det dock på skorna hos Dior.
Bilder: style

Milano streetstyle


Innan jag ägnar mig åt Paris fashion-week kommer en salig blandning av outfits från Milano. En hel del svart, färgglada skor, lite Balmain och lite päls.
Bilder: style & stylesightings

It's raining in Paris.






























Lily Donaldson
, Emmanuelle Alt och Anja Rubik i ett regningt Paris. Spana in Lilys väsk och Anjas jacka.  
Bild: Jak&Jil

Good-looking


Jag tänker mig mina mellanblå och lagom slitna Acne Hug till det Diane har upptill.
Bild: tfs

Lite Moss



Kate Moss funkar alltid.  

Precis just nu har jag massor att göra, likaså imorn och resten av veckan för den delen men imorn ska jag iaf ha fashionweek-tema i bloggen. Ska ägna lite tid åt att  kolla igenom alla bilder jag har sparat och fixa ihop lite inlägg.

Bilder: fashionista

Hello little ladies!



Välklädda flickor i Paris. Bild: stylesightings

Filmtips



Igår/inatt såg jag The Duchess med Keira Knightley i huvudrollen. En vacker och bra, men väldigt tragisk film. Se den!

Jag gillar klacken.


Lackig sko från Ash finns att klicka hem hos Mywardrobe.

Thakoon i höst.



Mycket sidbena med stram knut, svart, svart, svart skinnhandskar med högt skaft och mosaikliknande spegeldetaljer på det. Det visade Thakoon på sin höstvisning.

Bild: tfs

Paus

En svartvit Rosie Huntington-Whiteley. Bilder: tfs.

Jag håller på med ett arbete i illustrator och inget går som det ska, jag blir galen.

Working-girls



DvF-tjejer och Teen Vogue-tjejer på språng under NY-fashionweek.

Ge mig...

...den fina ringen från Seclectic.


Mer Mischa?



Mischa har gjort lite comeback. Jag har aldrig varit något fan av hennes stil men detta vill jag se mer av.

S H O P P A T


Förutom "tråkiga" saker som träningsskor och enfärgad halsduk och vantar fyndade jag på Lindex i fredags. En leopardsjal (mitt fösta leopardplagg) och en stor svart kuvertväska (finns en rem till oxå) med fina detaljer fick följa med hem.

Nu, duscha sen GG och te till det.

I really like...





...Karmen Pedaru i senaste Russh.

Goodlooking in Paris.


Dagens look på modellen Karmen Pedaru. Ge mig allt tack!

Bild: stylesightings

Give me your shoes Eniko!


Bild: stylesightings

Lite av varje.


M-K iklädd bl.a. Wang, Elisabeth and James (såklart) och Balmain.

Mer Vodianova för V.

Sånt här kan jag ju bara inte låta bli. Vackra Natalia Vodianova iklädd gnistrande grönt från Balmain.

Nu film och chilinuts.

Wang-väst på Lohan.


Någon som gillar Alexander Wang är Lindsay Lohan. På bilden är hon iklädd Wang-västen till höger.

Lovely bag

Jag hittade en finfin väska hos net-a-porter. Från MiuMiu såklart.
Här ser den allra finast ut.

Omslagsdax!



Lite Numero. Bild: tfs

Check out...



Raquels väst! Bild: tfs

Modelsmodelsmodels


Eniko Mihalik



20-åriga Eniko Mihalik från Ungern.  Bilder: tfs.

Lights of spring





Hur underbart är inte detta? Ursnygg styling och härliga färger. Jag har dock lite svårt för Natalias framåtkammade hår på framsidan. Mario Testino har plåtat för V Magazine. Bilderna hittades som valigt hos thefashionspot.

Music for my ears.



Lite musik ska vi väl ha.

Maybe some shopping.

Idag ska jag till stan, det finns en hel del jag borde köpa, bl.a. dataväska, nya träningsskor, träningsshorts m.m. Får se vad som inhandlas. Örhängen ska jag iaf spana efter och kedjor till mina fina små berlocker.
Bild: tfs

Fredag



Bild: Plastique Magazine

Torsdagskväll


Bild: tfs

Nu blir det bio och godis. Perfekt torsdagskväll.

NY outfits


Det sista från snygga NY-outfits. Snart kommer lite Milano-inspiaration och sen chica Paris-looks. 
Bilder: style & tfs.

Swedish


Svenskt och fint. Klänning från Whyred och skor från Acne.

Those lovely Chanel-bags.



Vem vill inte ha en liten Chanelväska, det undrar jag. De finns i många olika färger, varianter och storlekar. Kolla bara in Snejana Onopkas (till höger) inte så liten precis. 

Nu ska jag ta paus i pluggandet och sticka iväg och svettas lite. Sen blir det mer plugg, kanske en sväng på stan och kanske bio.

Bilder: stylesightings.com

Dagens look


Helsvart eller kanske jeans, päls och konstiga skor?

I like!



Men vilken hit. Jag är inte överförtjust i Chloë's kollektion för Opening Ceremony men det hon har på sig gillar jag. Riktigt snyggt.

Sminkväska


Jag vill ha en ny liten sminkväska. Ovan är en fin från Marc Jacobs.

Snyggo!



Karmen Pedaru, Russh March/April 09.

Black things!


Golden Goose stövlar, armband från Elisabeth Cole och min absoluta drömväska från Proenza Schouler.

Dagens look



Slappt och skönt. Svarta jeans, mokasiner, lös nougatfärgad tröja med uppvikta ärmar, sjal, slapp mössa och Ray-Ban aviators. Perfekt en dag som denna.

Onsdag



Idag blev det lite sovmorgon men nu ska jag strax iväg och träna. Först en kopp te för jag fryyyser.

Love it!



NU, en av veckans höjdpunkter.

Inspiration?



Laura Blokhina för tyska Vogue, march 09 . Fotograf: Tomas Schenk Bilder: tfs

Nu ska jag skriva lite mer här. Sen ska The City spanas in och dagens skörd hos style.com.

Hanne Gaby's look.

Här har vi henne igen. Den belgiska modellen Hanne Gaby Odiele som änsålänge gör en strålande catwalk-säsong. Hon är en flitig användare av kavajen, har riktiga snyggingar till skor och sportar gärna Lanvin och Balenciaga.
Bilder: tfs

Dagens look


Karmen Pedaru iklädd svart skinnbyxor, kort päls och Chanelväska i perfekt storlek.
Bild: styleandthecity

Shoelove

Skor från Marni i en av favoritfärgerna, lila. Vore verklige inte fel, tänk till den lilla svarta.
Bild: net-a-porter


Tisdag



Morning! Morgonpromenaden är aklarad och nu väntar lite frukost, sen plugg. Förresen, tjejen ovan ska ni få se lite mer av senare...
Bilder: tfs

SnyggoBrill



Snyggot Jen Brill i Staurday's februarinummer.

Kul att man åkte till Borås helt i onödan. Dock hann jag åka hem idag så kan jag plugga hela dagen imorn, vilket verkligen behövs.

Örhängen

Jag har en hel del örhängen men inte några som liknar dem på bilden. Jag vill ha några i liknande modell, guld eller silver. Indiska har säkert några liknande men de får inte vara för tunga.

Inspirtion från NY


Klädinspiration på hög nivå, från New York's gator såklart.
Bilder: style & styleandthecity

Omslag


Fina omslag kan man ju hitta i massor om man har tid. Här ovan är två från Vogue Nippon.

Inspiration



Raquel Zimmermann, Vogue Italia, fotograf : Mario Sorrenti. Bilder: tfs

Prydd...


Clutch från ASOS. Prydd med allt, i olika former, från paljetter till nitar.

Nu kaffe, sen plugga vidare.

På skyhöga smala klackar...


Svart, svart, svart, kavaj, sjal och Proenzaväska.

"So young so cool"



Pixie och Leigh Lezark i Vogue Italias februarinummer, fotograf: Steven Meisel.