French Vogue are wearing flats...



Det är fashion med svarta ballerinas också!

Bild: Jak&jil

Svart, öppen tå och platå.


4 svarta high-heels från Asos, mina favoriter är de två översta.

Senaste...


Nu ska här tittas på senaste GG, lite chai-te till det.

Dagens bild


Snygging



Jag säger bara en sak, Nicholas Kirkwood.

Balmania

Det är inget nytt att jag gillar Balmain. Jag blev verkligen inte besvilken på vårkollektionen som visades i Paris igår. En hel del svart, knalliga färger som rosa, lila, turkos och grönt, paljetter, slitna och blekta stuprör, små tighta fodral med massa fina detaljer, skor med nitar och massa remmar, ballerinalika klänningar, en axel bar, glittrigt, rejäla axlar och ursnygga kavajer. Cristopher Decarnin är ett geni.

Back to Milan for a while.


Paris modevecka rivstartade ju igår med bl.a. en av mina favoriter, Balmain (mer om det sen). Men först, back to Milan för där fotades snyggingar åt höger och vänster. Ovan ser ni mina favoriter. Först ut är franska Vogue assistenten Géraldine Saglio iklädd den snygga kjolen med dragkedjor från Maison Martin Margiela.

Bilder: style.com & elle.com

Dagens bild



Alice Delall

Söndagsmys i Wang.


Jag gillar ju dragkedjor så givetvis gillar jag tröjan ovan, designad  Alexander Wang.

Jen Brill



Fotografen
Terry Richardsons söta flickvän Jen Brill inspirerar med sin personliga klädstil.

Fina mönster och färgglatt.



Glada Teen Vogue tjejer på NY fashionweek.

Dagens bild


Fotograf: Massimo Pamparana

En morgonpromenaden ä avklarad, nu blir det frukost.

Dagens look!



Med mycket snebena.



Jag gillar Kate Moss nya frisyr. En sorts slarvig page med mycket snebena.

Rubyrubyrubyruby



Ruby Aldrige gillar att ha något runt huvudet och hon passar utmärkt i det.

Dagens bild



Carolina Pantoliano

Dagens vill ha!



Perfekt väska, modellen heter Pauly, märket heter boyy.

Galet hår och kilklackar hos Fendi.


Fendis vårkollektion, som precis som många andra vårkollektioner påminner en hel del om en höstkollektion, inehåller färmässigt mycket svart, beiget och grått. Kläderna är såklart välskräddade med fina detaljer men det faller inte mig i smaken. Mycket volym som får en att se större ut än vad man är och tantig längd går inte hem här. Jag gillar dock kilklackarna i alla dess former med öppen tå. Hårinspirationen vet jag inte vad den kom ifrån men galna frisyrer är bara förnamnet.   

Bilder: style

Lite Lindsay...



Svart fodralklänning, svarta bikerboots, svart stor väska, svarta wayfarers och lite blått, i form av en kofta, till det.

Dagens bild - smokey eyes.



Siri Tollerod

Hemmahoserin




Shoe me this spring!


Enligt Marni och Gucci ska vi balansera fram på (om möjligt) ännu högre klackar i vår. Hos Marni var det mycket mocka, konformade klackar, platå och fina modeller med fina färger. Även hos Gucci var det platå som gällde samt kraftiga spännen och remmar som för det mesta gick runt fotleden.

Dagens look - på Milanos flygplats.


Mary-Kate på Milanos flygplats iklädd snyggoskor, tights och fin kappa. Till det messa armband, svart väska och pilotglasögon. 

Dagens bild - påfågel.



Lily Donaldson

Dagens vill ha



Daisys fiina kofta.

Tavlan



Tänk att ha Erin hemma på väggen.

Dagens bild med päls.



Det var länge sen Kate syntes till i bloggen.

Off to the gym.

Nu drar jag och tränar, när jag kommer hem, väntar fika med färska kanelbullar. Inte bästa "efter-träningen-maten" men struntsamma.

Alexa shoppar Luella.


Jag vill oxå shoppa någon fint på Luella... Nu ska jag kolla på The Hills, som jag iofs redan har sett massa gånger men,men. 

Some cute shoes.



Söta
skor från Bottega Veneta.

Check out!



Om du vill ha lite klädinspiration kan du ju alltid kolla in söta
Lulu.

Lite sommar...


Inte världens bästa bildkvalitet men är inte Margherita fin i sin söta byxdress?

Dagens bild



Mary-Kate

Höstsnyggt.



Gråmelerade ben i ljus nyans, längre kavajer, stickade sockar, kängor, torgvantar, gråskala, skjortan, höga midjor och kortkort gillar jag hos daughters and obedient sons.

Dagens look



Sockar i skorna.



Daisy Lowe

Två fina från Lanvin.




Ååå va fina dom är. Jag vill ha båda två.

Dagens look


Söndagsfint

Dagens bild



Zooey

Tvillingar påväg.



Jag snor gärna bådas kläder.

Dagens bild



Alice Delall, om nu någon har missat henne.

Dagens vill ha


Något knalligt till mynten från Marc Jacobs.

Dagens outfits



Bilder, bl.a: tfs, style, the sartorialist

Dagens bild



















Fotograf: Terry Richardson

T-shirts från Sophomore.



Här har vi Jessica Stams favorit t-shirts, från Sophomore. Jag vill ha alla tre, helst nu!

Blablabla


Nu ska jag kolla in ett Gossip Girl avsnitt (samtidigt som jag målar naglarna i mörkrosa kulör, nytt lack från Sephora). Jag håller just på att beta av alla avsnitt, ett efter ett.  Därefter ska jag till stan med lillasyster, vi ska bl.a. fixa födelsedagspresent till mamma. Får se vad vi kan hitta på. Ikväll tror jag att jag ska göra ett litet höstkollage med höstoutfits som inspirerar mig kanske...får se.


Behatiiii

Modellen Behati Prinsloo är söt tycker jag. Jag gillar hennes stil, gärna rocktisha eller söt  klänning med lite grövre skor.

Dagens bild



Harper's Bazaar sept 08, fotograf : Karl Lagerfeld

Backstage



Anja och Stam, backstage hos Derek Lam.

Dagens look



Riktigt snyggt om du frågar mig.

Nu ska jag kolla på senaste 90210.

That Guccishoe.



Gucciskon ovan känns som den nya
Buberryskon, den dyker upp både här och var.

Some Ash...



AshleyAshleyAShley


Nitad


Skärp designat Marc Jacobs, jag hade velat ha ett sådant armband.


Bild: Browns

Fall for me.

Jen Brill . Duffel . Alexander Wang . Chloé . Spets . Mönstrade ben . Helsvart . Balmain . Mörka naglar . Burberry Prorsum . Svarta high-heels med massa remmar . Mössor

Rutigt från Balenciaga.


Vogue skribenten Lauren Santo Domingo bär den fina rutiga Balenciagakappan, jag gillar modellen. Inget för mig men hon klär verkligen i den.

Då var morgonpromenaden avklarad, nu väntar äggfrukost och Russian earl grey.

Bild: style & browns

Dagens bild



Nu blir det Vakna med Kling.

Gossip Girl


Här sitter jag och dricker
urgott te och lyssnar på bra musik. Nu tycker jag att det är dags för Gossip Girl att sätta igång igen men jag har för mig att det inte börjar förrän i slutet av oktober.  Lite klädinspiration från docksöta Blair vore inte fel. 

Mina favoriter såklart.



Ingen har väl missat The Sartoialists fotograferande för style under modeveckorna. I New York fotade han en massa snyggon med inspirerande outfits, ovan ser ni mina favoriter.

Dagens bild


Bild: V Magazine

Herve me please.



Herve Leger


Jen Brill in orange sophomore.



Jag gillar både Jen Brill och New York märket Sophomore, så vilken lyckad kombination. Jag skulle mer än gärna fylla på basgarderoben med lite enkla och snygga plagg därifrån.

Dagens look



Fint med grått stickat över en söt tunn och blommig blus.  

Dagens bild



Lou Dillon


Bild: tfs

Lila


Lila är ju en av favoritfärgerna, skor ovan kommer från Jil Sander och finns att köpa på Browns.

Dagens look



Jag gillar ju Alexa. Här iklädd dagens önskelook: rockig t-shirt, svart kavaj, mönstrad tight kort kjol och svarta stövletter till det.

Dagens bild



Rosie Huntington Whiteley

Some friday music.

Some fridaymusic.

Some fridaymusic.

Some fridaymusic.

Some fridaymusic.

Some fridaymusic.

Tro det eller ej...


















































Jag är inte alls något fan av Lindsay Lohan och inte heller av hennes klädstil. I sommar har hon dock lyckats få till det ganska bra på klädfronten ett antal gånger. Jeansshorts i olika modeller, sandaler med fransar, Chanelväskor, tights, slappa t-shirts och kängor med knyt.




Shoe me this spring Philip Lim!




Massa fransar, öppen häl, fina klackar och knyt ibak - 3.1 Philip Lim.

NY fashionweekparties



Under modeveckorna är det givetvis festligheter varje kväll. Ovan ser ni mina favoritoutfits från de tillställningar som New York hade att erbjuda under veckan. En hel del svart,  see through, spets, kortkort och flera klänningar som är kortare ifram och längre ibak.

Bilder: style & wwd

Nu ska jag kolla på Factory Girl tror jag.

Dagens bild



Wasson såklart.

Backstagebeautiful.



Proenza Schouler


Natti, natti. Nu väntar jag på SATC. Till det blir det lite jordgubbar.

Details



Massa volanger i grått . Snyggingar till jeans . Knallig väska


Bilder: The Cobrasnake

Dagens vill ha


Stickat från Acne. Finfint i höst.

Dagens look


Alexa iklädd svart tight kort kjol, stor mönstrad mysig tröja och populära Guccistövletter med öppen häl och guldpluppar.

Dagens bild



Anja Rubik


Bild: Tfs

Fashionweek party!



Gossip Girls Taylor Momsen på fashionweek party i snyggoklänning.


Nu ska jag hoppa in i duschen och därefter trampa iväg mot jobbet.

Dagens look


Carine Roitfelds assistent,
gravida Melanie Huynh bär dagens önskelook. Fint med det vita i kontrast till det mörka.

Dagens bild


Danska Cover, april 08.
Bild: TFS

Mera t-shirts.



En t-shirt från Commes de garcons vill jag gärna ha.

Bild: The Cobrasnake

Mer Wang.


Som väntat gillade jag även Alexander Wangs vårkollektion, vilket jag ju inte dirékt är ensam om... Wangs kollektioner känns inte bara väldigt inspirerande utan även bärbara. Jag gillar de fina shortsen, den lite längre modellen och de som är höga i midjan med puffiga ben, "nya" färger, fina badräkter, snygga kavajer och klänningarna

Höstfina ting.

När jag var i Borås i helgen hade jag tänkt att fylla på min höstgarderob lite. Just därför hittade jag givetvis inget jag ville ha. Istället soppade jag välbehövliga saker som söta strumpor, vinterns halsduk, ett litet prickigt paraply, massa nagellack i olika kulörer, födelsedagspresenter, ett armband till "varje-dag-armbanden" och strumpbyxor. 

Hade jag haft obegränsat med pengar hade jag utan tvekan klickat hem både det ena och det andra från diverse webshoppar. Hos Browns skulle jag med än gärna beställa den lite annorlunda skinnjackan från Balenciaga, en underbar Chloéklänningen i fin färg och med volanger nedtill, roliga höga peeptoes designade Charlotte Olympia och en ljus liten väska från omtalade Rika. 

Dagens look



Klassisk önskelook idag.

Dagens bild



Bild: Donaldson & Stam, V Magazine

Kolla in!



Jag gillar klänningar med annorlunda modeller, som Whitney's ovan.


Nu ska jag ut i skogen och springa, sedan blir det bl.a. tårtbakning.

Olsen-inspiration?


I höst blir det mkt svart för min del. Jag skulle gärna vilja ha lite ny Olsen-inspiration. Det var ett tag sedan man såg någon riktigt snygg outfit på någon av systrarna nu.

Klippet!



Någon har klippt sig och det blev ju riktigt snyggt.

Dagens bild



En svartvit Zooey Deschanel.

WangWang!



På en av mina favoritdesigners, Alexander Wangs, visning hängde Kobran och fotade snyggingar. Några som fastnade på linsen var Alice Dellal, Wangs bästis Erin Wasson, Alexa Chung, fashiontoast och  Harley Newton.

Wasson designar.



Allt Erin Wasson rör vid eller medverkar i verkar falla mig i smaken. Nu har hon designat för RVCA och det osar verkligen Erin om kollektionen. I like!

Bilder: fashionologie

Hothothot


Höga rödingar designade FENDI.

Dagens bild



Hemkommen och startar dagens boggande med Kate Moss från Vogue UK oktober 8.

Mysigt


Mysigaste hösttröjan från Cooperative Designs hittade jag på Browns.

Nu ska jag åka till Borås med lillasyster, vi har lånar mormor och morfars lägenhet när dom inte är hemma. Det blir förhoppningsvis en mysig helg med god mat, shopping och bio. Ses på söndag.

Dagens look



Dagens look blir den ovan, stuprör, vitt linne, rutig lös skjorta, fin väska, underbart vackert långt hår och härliga skor.
Gala Gonzalez, hon kan hon. 

Har precis bakat en kaka till resten av the family, Leilas kladdkaka blev det. Nu lyssnar jag på musiiiik och kollar läget på mode och klädfronten. 

Delall


Hippa Alice Delall i söt kortkort klänning. Jag är egentligen inte särskilt förtjust i rosa (bara puderrosa) men Alice klänning är väldigt söt. Kanske inget jag skulle sätta på mig men jag gillar modellen. Snyggt med mönstrade strympbyxor, svarta naglar och ett gäng armband till.

Nu ska jag ta cykeln till gymmet.

Dagens bild


Daria i spets.

Kolla in


Tjejen, håret och dess nyans, halsduken och den underbara t-shirten. Inspirerande!

Bild: garance doré

Vackert bloggpynt




I like! En av bilderna ovan pryder för tillfället min bakgrund här på datorn. Inspirerande och vackert. Chloés höstkollektion är ju helt underbar, kampanjen likaså.

Dagens vill ha - höstväskan.

MiuMiu väskan ovan skulle passa mig utmärkt i höst med fina ränder och innehållandes två av mina favoritfärger, lila och grönt .  

Dagens look



Katie Holmes hör väl inte till dem som brukar inspirera mig men på senaste tiden måste jag ändå säga att hennes stil har förbättrats. Det är inte riktigt lika mycket tråkig tant längre. Outfiten ovan är en söt vardagslook, en blommig blus, grå stickad kofta, i modell längre, och enkla, vanliga jeans.

Dagens bild



Bild: Elsa Hosk, TFS

Inspiration



Inspirerande damer kan man finna lite varstans på intranätet. Här har vi två snyggon.

Bild: TFS

Dagens vill ha.



En fin liten klänning att pryda kroppen med i höst från Balenciaga hittade jag
här.

Details



Det är detaljerna som gör det. Vad som föll mig i smaken på klänningen ovan är givetvis att det är korsat i ryggen och volangerna.

Dagens bild



Bild: Diane Krüger, In Style.

purplepurplepurple



Lila är en av mina favoritfärger men jag kom på att jag inte äger något i klädväg som är just lila. En sjal eller halsduk i fin lila nyans vore inte dumt, ganska mörk ska den vara. Ljuslila gillar jag inte, inte lila med rosa ton heller. Nog om det, nu ska jag ut på kvällspromenad med lillasyster.

Inspirerande


Datorn blev lite knäpp i mitten av sommaren och efter en massa trassel hit och dit blev hårddisken utbytt och nu är den okej igen, därav det obefintliga bloggandet. Jag har ju massa att ta igen så nu sitter jag och kollar in diverse olika inspirerande sidor och bloggar och lyssnar på fröken Maggio.

Dagens look x 2


Hittade bilden på Lauren och Whitney ovan och föll för både det ena och det andra. Laurens vanliga jeans, YSL-skor och rutiga skjorta. Whitneys snyggojeans med dragkedja nedtill, mönstrade väska och lila skor.

Dagens bild


Dåligt med bloggande under andra halvan av sommaren men nu ska här bloggas.

Bild: Mary-Kate, Nylon.