...

Nu har jag suttit framför datorn ett bra tag och ska nu bege mig till köket för att fixa något att äta till lunch. Därefter får jag vika tvätten som jag lovade mamma och sedan är det träning som gäller. Eftersom det är onsdag så är det tv-kväll ikväll. Trevligt, trevligt. Innan dess ska jag dock hinna med en promenad med E oxå. Hej sålänge.
36466-610

Utmaning antagen!

36466-60836466-606
36466-609

Jag blev antagen av Modebladet att ge er en smygtitt i min garderob. Här är en del av min ena, trånga garderob som verkligen är fullproppad. För mycket galgar med flera plagg hängandes på samma galge, får ta och rensa ur lite snart för där finns en hel del plagg jag aldrig ens använt. På insidan av garderobsdörren sitter inspirationsbilder från olika modefotograferingar. 

Önskeoufit

36466-605
Tänkte att jag skulle börja ha med lite önskeoutfits då och då och här är alltså den första som består av följande:
 ♥ Svarta leggings. 
♥ Marc by Marc Jacobs tunika.
♥ Dries van Notens "short parka
jacket."
♥ Chloés skoletter med träklack.
♥ Marc Jacobs kviltade väska med guldkedjehandtag.


Dagens bild

36466-604

Hon gör det igen...

36466-603
Om och om igen bär Diane Krüger smashing outfits. Jag faller alltid för dem och det beror främst på att det alltid är så välmatchat, så som jag gillar det bäst. Till den silverfärgade tubklänningen ovan passar det utmärkt till med ett par svarta skor, silverörhängen, svart clutch med silverdetaljer och ett armband i svart och silver. Perfekt! Tittar man nä'rmare på klänningen ser man att den ser speciell ut ibak (se vänster sida), den är öppen vilket jag gillar. 

Svart från topp till tå nu...



Helsvart är snyggt, särskilt på vintern. När det närmas sig våren vill man gärna tillsätta något i färg men nu i vintervädret passar helsvart alldeles utmärkt.

36466-601

Dagens bild


36466-596

Ja tack!

36466-59436466-59536466-593
Om det bara blev lit vårigt och fint ute istället för snöigt och blött skulle jag gärna, då jag kände för att vara lite slapp och sportig, gå ut i dessa gröna Converse, den beige:a Prada-jackan men knyt och klassiska Ray Ban Wayfarers.

Acne vår/sommar 07


36466-591


                                              


Jag har precis kollat in Acnes vår- och sommarkollektion och där fanns en hel del fint men ovan ser ni mina favoriter.
♥ Jag gillar den korta skinnjackan kombinerat med det svarta korta fodralet på den stora bilden.
♥ De påsiga väskorna är fina och jag skulle inte tacka nej till en i grått.
♥ Kjolen med paperwaist midja är skitsnygg.
♥ Jackan föll mig i smaken på dirékten, den vill jag ha.
♥ Den ljusa tighta jeansskjortan till korta höga shorts är en utmärkt kombination.
♥  Bar rygg är något jag verkligen gillar och toppen med halv 3/4-ärm och djup ringning ibak är något helt i min smak.

Lugg?

Jag funderar på att klippa lugg men jag ändrar mig hela tiden, jag kan aldrig bestämma mig, jobbigt...
36466-584



Silverlack


36466-583
Jag är på jakt efter ett silvermetalliclack men jag vill inte slösa ut pengar på Chanels lack som tydligen inte är så bra som man skulle kunna tro. Det är alltså budget som gäller, antagligen kommer jg inte att hitta något budgetlack som är som Chanellacket, men ett silvrigt får jag väl satsa på.
















Dagens bild

36466-581

Lindsay i t-shirt med tryck...

Påtal om Lindsay och t-shirts med tryck så är det något hon är en flitig användare av. Oftast kombinerat med ett par jeans, kortkorta jeansshorts eller tights. Solglasögon är tydligen oxå ett måste, såväl dag som natt.





För en gångs skull...

36466-570

Jag är inte mycket för Lindsay Lohans klädstil och jag är inte mycket för rosetter. Jag gillar dock t-shirten med guld-rosett-tryck som Lindsay har på sig på bilden ovan. Jag tycker över lag att Lindsay för en gångs skull har lyckats matcha till det riktigt bra men mörka jeans, svarta ballerinas och tunna guldkedjor med berlocker i modell större till den fina t-shirten.

Oscarsvinnare och träning.

När jag hörde att mamma satte på tv:n imorse vid sju hoppade jag upp ur sängen, eftersom jag hörde något prat om Oscarsgalan. Jag var ju bara tvungen att se vilka nattens vinare var.
Därefter gick jag och sov lite mer och sen följde jag mamma till jobbet och tog en extra promenad. Nu är frukosten uppäten och jag ska strax hoppa i träningskläderna, klockan 10:00 är det träning som gäller. Jag valde mellan att träna och stanna hemma och se på Blue Crush men träning får det bli.

Hej sålänge. 


Söndag och middagsplaner.

Min söndag har ägnats åt en skogspromenad, lite tv-tittande, lite städning och ansiktsbehandlingar. Nu ska jag titta på One Tree Hill och därefter är det jag som bjuder på middag bestående av grillade nötfärsbiffar, bönsallad med ruccola och pesto och hasselbackspotatis för den som vill ha det. Mmm, gott ska det bli. Efter maten blir det förhoppningsvis en rask kvällspromenad med mamma och därefter söndagsfilm med te och apelsin.

Hej sålänge.


Dagens bild

36466-568

Mia Farrow - klippet.

Michelle Williams har ett väldigt sött ansikte så hon passar utmärkt i sin nya korta frisyr. Den påminner väldigt mycket om Mia Farrow i Rosemarys Baby och jag antar att hon klippt sig för en filmroll. Jag har lite svårt för så korta frisyrer så jag gillar henne bättre i hennes långa hår.

36466-56736466-566

Detaljer i blankt tyg.



36466-560
Jag tycker att det är väldigt sött med detaljer, som ringning eller fickor i blankt tyg på ett matt tyg. Toppen ovan kommer från Marc by Marc Jacobs och den är jättesöt tycker jag. Det är ju inga fickor nedtill utan någon sorts vollang med om det hade varit två små fickor istället hade den varit perfekt.  

Dagens bild


36466-559


Shopping, jeansklänning och middag!

Shoppingturen idag resulterade i en bh (fick av moster) och ett jättesött hjärta, från indiska, som jag ska hänga mellan mina fönster. Jag hade bestämt att jag inte fick köpa något och självklart hittade jag två klänningar på HM som det verkligen stod Alexandra på. Jag ska prova imorgon om de finns på HM i stan. Som många andra är jag oxå på jakt efter den omtalade jeansklänningen och snälla moster ska köpa den åt mig i Köln (om den finns kvar där) och skicka den till mig. Tack!

Nu ska jag snart äta god middag, mmm. Imorgon blir det en turstan. Kanske klänningsshopping...
  

T-shirt med tryck!


36466-555
T-shirt med tryck är något jag verkligen gillar. När jag tänker efter kan jag minnas att jag enadst äger en, som jag dessutom aldrig använt... Men de ska det bli ändring på. Jag ska nog införskaffa några t-shirtar med tryck eller varför inte köpa enfärgade och fixa tryck själv- roligt att pyssla med och man slipper ha samma som någon annan. Perfekt! Det får bli mitt nästa projekt.


Hon kan hon.


36466-548

Jag tycker ofta att söta Diane Krüger har fina kläder, hon bär ofta svart eller vitt och det får gärna vara kort. Här har hon lyckats i kortkort klänning, rökgrå strumpbyxor, enkel make och frissyr, en liten clutch och höga skor med öppen tå i lack.   

Modelloutfits

Det är alltid lika roligt att se modellernas privata outfits, vissa klär sig förstås snyggare än andra. T-shirts med tryck, Converse och skinnjackan är vanligt förekommande.
36466-54736466-546
36466-54436466-541

Dagens bild - i dessa metallic-trend-tider.

36466-540

Min dag.

Morgonen startade med mycket mer än müsli, där Shire var bakom kulisserna på Stylein visning under modeveckan i Sthlm. Där fick ma se modellna fixas med fnifin make- ljusgrå ögonskugga, ljust korallröda kinder och ljust röda läppar. Nu måste jag genast köpa mig en grå ögonskugga i liknande nyans. 

Nu ska jag snart gå och träna och efter det ska jag skynda mig hem för att sedan åka ut på en liten shoppingtur med mamma, moster, mosters man och lillasyster. 

Hej sålänge.  

Duschen nästa.

Nu ska jag slita mig från datorn och All Saints senaste album för att hoppa in i duschen.
När jag har gjort iordning mig är det senaste The Hills som gäller!
Hej sålänge.

Mer höstmake.

Både hos Robert Cavalli och Gucci kude man se djupt röda läppar, snyggt till ljus hy dessutom.


 

Gucci

36466-53936466-538


Cavalli
36466-53636466-535 


Drömma kan man alltid.


Här har vi två Marc by Marc Jacobs att drömma om. Jag såg att det fanns en ganska fin väska på
Indiska i den gröna nyansen som den översta väskan på bilden. Grönt är ju en av mina favoritfärger så kanske borde jag iaf fundera på väskan från indiska...

36466-53336466-534

Något på G?

Vilket utmärkt par, kan det stämma att det är något på G?

Tydligen fungerar det inte riktigt när jag länkar, vilket är väldigt konstigt. Vad ser du på bilden jag länkat till?


Dagens bild

Dagens bild

Kär och inte.

Jag tror att jag är kär, i Bottega Venetas halva höstkollektion. Till den hör vackra klänningar, helsvarta outfits, blanka material, kjolar med volym ,finfina flätor och naturlig make.
Jag är dock inte kär i den andra halvan av kollektionen som består av för tantiga outfits,  tråkiga och konstiga klänningsmodeller, fransar och dräkter.

Vill du ha en riktig prinsessklänning är den här kanske den rätta?

36466-53136466-530

Färgklick á la Lindsay.

Snyggt tycker jag att det är med en färgglad väska i exempelvis rött till en neutral lite tråkig outfit, jag föredrar dock vanliga väskor i färger som svart eller brunt.

På schemat.

Skulle egentligen klämt in en liten fika nu men jag hinner inte.

Träna - förhoppningsvis.
Städa - rummet, finbesök imorgon.
Hjälpa lillebror - styla hans powerpointpresentation.
Få iväg viktiga mejl - får inte glömmas
TV-kväll - bl.a. O.C och What about Brian.
Promenad - om det inte är FÖR kallt.
Dammsuga åt mamma
- Jag har lovat...
Betala några räkningar - får inte heller glömmas, absolut inte.

UPPDATERING
Fick självklart inte allting gjort. Dammsugning och räkningsbetalning får jag fixa imorgon på förmiddagen likaså dedär mejlen.

Kanske, kanske..

Söta Lily Rose är van vid att mamma Kate bär runt på henne. Ända sedan hon var liten har Kate självklart varit noga när det gäller sin dotters klädval. Det återstår att se om Lily Rose går i sin mors fotspår, likheterna fins ju iallafall där...

36466-523



Mera Moss - Dagens bild

36466-522

Visst längtar man till sommaren när man ser denna bild!

Vem vill inte...

...vara i Stockholm då Topshops öppnar i Debenhamns gamla lokaler, och invigs av självaste Kate Moss?

36466-519

K A L L T!

Kom precis in i värmen, tack och lov. Fy vad isande kallt det är ute. Det känns som att min hand halvt har frusit ihjäl. Nu är det inget annat än rykande hett te som gäller. Det är ju så kallt att det gör ont att gå ut. Usch, när det är så illa då är det för kallt.

Frågan är vad man ska ha på sig i kylan som råder, det bästa vore väl en stor mysig päls. Huvudet borde definitivt prydas av en varm pälsmössa och på fötterna borde man ha ett par riktigt varma skor.

36466-51836466-517


Kallt!

Idag har jag jobbat hela dan och nu väntar jag på att mamma ska komma hem med mat, men först ska jag göra te för jag fryser. Senare blir det långpromenad med E och därefter är det ju Desperate på tv:n, yes! Idag fick jag förresten Vecko Revyn på posten så nu ska jag kolla igenom den. Jag har redan en massa tidningar ännu inte läst ut...


Dagens bild -en gammal favorit


36466-516





Dagens bild


36466-513

Alla dessa klipp.

Jag förstår inte varför så många helt plötsligt kapar sina hår till kortkorta frisyrer, eller till nästan inget hår alls?

...

Lördagskvällen tillbringades hos K och sedan bar det vidare ut för att partaja och ta en sväng om på dansgolvet. En perfekt och lyckad kväll. Igår var jag dock något trött och orkade inte riktigt engagera mig i bloggen...

Idag ska jag jobba klockan 15:00 och innan dess måste jag gå till stan för att hämta mina lagade stövlar. Men nu ska jag titta runt lite på internet.
Hej sålänge. 

Nu!

Nu ska jag göra en almanacka och sedan ska jag kolla in gamla tidningar för jag är ute efter något speciellt... Spännande! Städa måste jag också göra för den delen.
Ååå jag hittade
sötaste skorna i Borås, ska jag slå till?! Dom kommer att passa mig perfekt i vår, men jag får se. Jag köpte ju faktiskt skor igår. Jag får tänka på saken.

åsahjärtaniklas



Åsahjärtaniklas har en hel del smycken som föll mig i smaken. Jag gillar armbanden med mycket pärlor, färgglatt får det gärna vara. Men även det turkosbruna armbandet med stora pärlor och en liten rosett är fint. Hänget med massa stenar i rosa och grått är inte dumt, inte heller den bruna hjärtberlocken med en liten guldfjäril och den blåmelerade kulan. Ge mig något tack!

Mina Marc by Marc Jacobs favoriter.

Bland Marc by Marc Jacobs höstkollektion fanns det en hel del plagg att sukta efter och inspireras av. Nedan följer mina favoriter.

♥ Den
mysiga pälsen på Jessica Stam.
♥ Den kortkorta guldklänningen med 3/4-ärm.
♥ Den grå slipovern i modell längre med söta fickor och knyt i midjan.
♥ Den grå tröjan med speciell ringning tillsammans med hög midja.
♥ Min absoluta favorit. Hela outfiten är underbar, bestående av svart klännng under vinrödlila sammetskappa i söt modell, mörkgrå stumpbyxor och finfina stövlar med knytning.
♥ Den grå kortärmade klänningen med gulddetaljer och skärp i midjan.
♥ Den puffiga tubklänningen.

Jag tycker att det är snyggt med ribbstickade strumpbyxor, tjocka stickade sockar och grövre klumpiga skor. Detta var en röd tråd i kollektionen oavsett om outfiten bestod av en nätt klänning eller en maskulinare outfit. Jag gillar kontraster!

36466-50536466-506

???

Jag kan inte riktigt förstå vad Ashley tänkte här?

Dagens bild


36466-504

Idag fick det bli en modellig bild med Stam i täten.

Svart mössa.



Jag vill ha en svart mössa, jag behöver en svart mössa. Jag har letat överallt i både Borås och Lidköping men det finns inte någon svart mössa till mig. Jag blir galen!

Nej, nu måste jag kila iväg till farmor, i mina öron kommer Hard-fi - "Hard to beat" att spelas.

Hej sålänge.
36466-503

Mkt grönt!

Idag har jag varit på ett litet jobbmöte och nu ska jag snart bege mig till stan för att förhoppningsvis köpa skor. Senare under dagen blir det besök, med familjen, hos farmor och ikväll är det en lugn hemmakväll med E som väntar. Perfekt!

Har precis kollat in net-a-porter's nyheter och föll för:

Denna vita sommardröm från Lauren Moffatt.
The bubble dress i grönt från Erotokritos.
Den ljust gröna klänningen från Marc by Marc Jacobs. Mamma ska få äran att sy något liknande men kråset kommer att skippas.
♥ Marc by Marc Jacobs plånboken i grönt.
♥ Den cremefärgade Moschinoklänningen med rosett.

En present till mig...

36466-498

Om det är någon som skulle vilja ge mig en försenad alla hjärtansdagpresent skulle jag gärna vilja ha halsbandet ovan, från Jamie Jewellery som finns att köpa
här.  

Dagens bild - coola Irina med luggen.

36466-495

Såhär vill jag också se ut...

36466-494

Favoriten Sienna i underbar kappa med knyt och vidd nedtill, Ray Ban wayfarers, slarvigt uppsatt hår, stuprör och Converse kan det bli bättre?

Har tillbringat ett par dagar i Borås men nu ska jag snart ut på promenad med min i-pod. Mera bloggande blir det senare. Hej sålänge. 

Mischa's perfekta skjortklänning

Jag har suttit här i ungefär en timma och fixat med CV:n och ansökningar hit och dit, men nu tog jag en välbehövd paus och fann en perfekt skjortklänning. Jag ska absolut försöka hitta en liknande. Den funkar perfekt till vardags med exempelvis svarta ballerinas men även vid finare tillfällen med svarta heels.  Som acessoarer till skulle jag satsa på några armband.

Metalliskt, något för dig?




Metallictrenden är ju stor i vår, jag vill gärna ha Chanels högblanka nagellack och jag har ett par Metallicballerinas i silver (se bild till vänster) som inhandlades i Paris förra våren. Jag tror dock inte att jag skulle vilja ha en väska som skimmrar i guld eller silver det känns inte riktigt som jag. Jag föredrar enkla klassiska skinnväskor.  


Är Metallictrenden något DU kommer att haka på? 


36466-481

Böcker, semester, fixa och

Just nu skulle jag gärna beställa lite böcker men jag har bestämt att jag ska läsa ut alla jag har först. Jag är nämnligen bäst på att läsa flera böcker samtidigt och sen läser jag aldrig ut dom. Om jag däremot håller mig till en bok läser jag alltid ut den.

Idag har jag en del saker att ordna men promenader och tv (Desperate Housewives, yes) ska hinnas med. Nu får jag snart sätta igång med det nödvändiga...

Förresten skulle jag inte tacka nej till
semester i Mexico.


36466-48736466-486

Siennas klänning...

36466-485
 
Enkelt ska det va! Siennas svarta klänning i tubmodell gillar jag. Kanske skulle jag dock matcha med något annat halsband. Perfekt passar det med svarta strumpor, svarta höga stövlar och slarvigt löst uppsatt hår till.

Dagens...

36466-480
Min dag har bl a ägnats åt en tur på stan. Vilket resulterade i lite shopping bestående av  lite skönhetsprodukter, tyg, och några diadem.

Snart är det dags för mat och därefter är det promenad som gäller. Men först ska jag kolla efter några saker på internet, bl a HM:s webbshop och senaste modenytt.

Här är förresten dagens bild. Jag gillar ju svartvita bilder och på just den här bilden föll jag för hennes platta hår med mittbena. Snyggt!

Dagens bild


Dagens bild



Nu...

...ska jag snart äta mammas goda biffar med bönsalsa, mmm. Sedan är det dags för promenad med E och senare ikväll blir det film och te hemma i soffan. Jag tror även att jag ska ta tag i en sak som jag inte alls förstår mig på...
 

Med fokus på den höga midjan.

Såväl kändisar som trendriktiga svenskar har för länge sedan börjat med hög midja och det blir allt vanligare och vanligare. Den höga midjan är ett signum för Chloë Sevigny, vilken hon passar utmärkt i.
Riktigt snyggt är det med halvlårskort svart kjol (som är hög i midjan såklart), svarta strumpbyxor, svarta höga skor (helst i lack) och något grått till. Enkelt och snyggt som nedan.

36466-47336466-470


Klippning och shopping...

Jag var och klippte mig lite i torsdags, vilket knappt syns. Jag velade fram och tillbaka angående om jag skulle klippa lugg eller inte. Slutligen blev det ingen lugg men jag vill fortfarande ha lugg tror jag fast samtidigt vill jag inte det. Det är så jobbigt att aldrig kunna bestämma sig... 

På kvällen begav jag mig till Borås vilket resulterade i lite shopping dagen därpå förutom
nya favoritväskan inhandlades även två armband, två klänningar och två t-shirt klänningar/tunikor. Den ena klänningen som var från HM var verkligen ett fynd för endast 85:-. Det är alltid lika roligt att fynda.



 

Mera päls...

Ännu mera päls från ett kyligt NY.

Rachel kan...

Det är ingen ovanlighet att stilsäkra Rachel Bilson prickar rätt när det gäller att välja outfit. Jag gillar en outfit i svart med någon detalj i exempelvis lila eller rött och det är något även fröken Bilson tycker är snyggt. Det brukar inte vara någon hit att uppmärksamma strumpor i ett par pumps men Rachel gör det med bravur.
36466-458

Dagens bild

36466-457

Keira Knightley á la
Twiggy. 

Melodifestivalen...

Nu ska jag skynda till melodifestivalen. Har redan missat två bidrag tror jag, sedan blir det någon film och lite mer bloggande.

Hej sålänge.

Ett fan av Ash...

Stilsäkert.

Jag har alltid haft svårt att bestämma mig för vems stil jag gillar bäst, Ashley's eller M-K's och inte föräns nu har jag insett att det är Ashley's stil jag gillar bäst.  Hennes outfits är verkligen inspirerande, och lätta att ta efter för den som vill det. Visst följer hon trender men hon gör det alltid med en touch av Ashley, vilket är roligt att se. Oavsett vad det är för trend hon anammar är det alltid en speciell "Ashley-look" som genomsyrar den. I outfiten ovan är det trendiga acessoarer, i form av halvturbanen och Wayfarers, som gäller tillsammans med en typisk Ashleyoutfit med mycket svart. Snyggt och avslappnat!

Tema: NY fashionweek

   

Då jag tittade igenom backstagebilderna från Marc Jacobs- och Luca Luca visningarna föll jag för dessa outfits.

Bild 1: Kimberly Stewart var på Marc Jacobs-visningen tillsammans med sin pappa. Jag är inte annars något fan av Kimberly Syewart's stil men här med moderiktig fläta runt huvudet,  svart klänning, rökgrå strumpbyxor, svartvita skoletter, knälång ljusgrå kappa och en silvermetallic Louis Vuitton-väska har hon faktiskt lyckats riktigt bra.

Bild 2: Helena Christensens stil brukar jag tycka om desto mer. Här på Marc Jacobs visning bär hon en söt klänning i fin modell som har svart botten med paljetter i röda, rosa och guldiga toner. Till det bär hon svarta tights, typiska "Helena Christensen sandaletter", röda läppar, en nätt väska och en svart kofta (förmodligen för  att tona ner "glitterkänslan".)
 
Bild 3: Hos The Hills tjejerna Lauren och Audrina är det gråa toner som gäller backstage på Luca Luca's visning. Lauren bär en söt grå klänning som har korta ärmar och är lite lätt puffig nedtill. Jag är inte mycket för prickigt men här är de så stora prickar som ändå inte är särskilt utmärkande så det gör inget.
Audrina bär en hög metallickjol till ett enkelt baslinne, jag skulle skippat halsbandet med tanke på att kjolen är så utmärkande. Fint är det att hon har matchat med ett par lack Mary Janes i samma nyans som linnet. 

Bild 4: Irina Pantaeva är på Luca Luca's visning enkelt klädd i svart polo, ljusgrå klänning i enkel modell och svarta stövletter. Till det har hon ett par strumpbyxor som sticker ut lite och ett svart halsband, välmatchat och snyggt.

Tema NY fashionweek



Pälsigt värre är det på NY fashionweek i år. Pälsmössan pryder många fashionistas huvuden, likaså pälskragen och den hela jackan/kappan.

Tema: NY fashionweek

Jag gillar verkligen de knalligt rosa läpparna, i perfekt nyans, vi fick se hos DvF.


36466-45036466-449
36466-44736466-445

Tema: NY fashionweek

Jag antar att varje modeintresserade flickas och pojkes dröm är att befinna sig i New York under NY fashionweek. Dels för att spana in alla spektakulära visningar- helst från front row, för att se kommande trender och tolka dem på sitt sätt men även för att inspireras av alla chica fashionistas som invarderar staden just då (annars också såklart men just då är det ju extra många fashionistas där från hela världen). Det skulle inte heller vara fel att vicka på höfterna till den senaste musiken på designernas hippa afterpartyn...

Budgetvarianter tack

Jag skulle inte tack nej till ett par budgetvarianter ac dessa Chloéskoletter.
Budgetvarianter tack.

Slog till.

Det ser ut att bli en liten tur till Borås i dagarna. Jag bad mormor att lägga undan Chloé look-a-liken på indiska, som bland annat Carolina är en ägare av. Den måsste självklart hämtas så därför kanske åker jag dit imorgon eller på onsdag.  
Nu ska jag äta lite lunch i form av taco-paj med sallad och sedan ska jag fixa lite saker.

Hej sålänge. 


Fyndigt!

Fredagen tillbringades mestadels i bil, det tar ca 4 timmar härifrån till Helsingborg och jag åkte ju med pappa fram och tillbaka så det blev lite "biltid". Vi stannade dock en sväng i Helsingborg eftersom jag var tviungen att titta i lite affärer. Dum som jag är missade jag värsta kapet. Det var ett par skor som jag velat ha sedan tidigt i höstas som var nedsatta till halva priset och jag slog inte till. Jag ångrar mig så! Men,men har man beslutsångest så har man.
Gårdagen bestod av sex timmars bilåkning för då var vi i Halmstad. Där gjorde jag några riktiga fynd måste jag säga. Svarta ballerinas (á la Kate Moss), örhängen, ljuslyktor, pärlor (till armband), ett smyckeskrin, underkläder och en ring. Kanske kommer det lite bilder imorgon.

Nu ska jag sova!

Dagens bild

Dagens bild

Kalas på G.

Nu ska här fixas och donas. Jag ska plocka iordning lite i mitt rum och sedan göra iordning mig för idag är det kalas med min lilla släkt. Spännande, spännande! Förhoppningvis återkommer jag med mer bloggande senare under dagen. Hej sålänge.
  
36466-428

Ronsonfavoriter


Dessa två outfits från Charlotte Ronson's fall 2007 kollektion gillar jag skarpt. Den silkiga klänningen i silvergrått vore inte alls dum vid ett festligare tillfälle. När det gäller den andra outfiten med grå tights och rutig skjorta  skulle jag gärna skippa jackan i orange och ha något liknande till istället. Självklart är det wayfarers som gäller vilket verkligen fulländar en pefekt vardagslook.



36466-42736466-426

Volym

36466-425

Jag gillar Micha's volumösa klänning och skulle gärna vilja ha något liknande men jag skulle skippat både de cremefärgade tightsen och de grönguldiga sandlerna. Halsbandet passade däremot utmärkt till.

Ännu en stjärna som gått från blondin till brunett.

Ännu en stjärna som gått från blondin till brunett.

Nu har även Charlize Theron blivit en av dom som går från blondin till brunett. Visst passar hon i det men jag gillar henne bättre i blont hår.

Inte bra...

Morgonen började inte bra idag. Jag vaknade av ilande huvudvärk och tänkte att det skulle gå över om jag fick lite luft så jag följde mamma till jobbet men fick gå raka vägen hem istället för att ta en extra runda då vi kommit fram, huvudvärken hade blivit värre. När jag kom hem och skulle duscha lyckades jag halka och ramla, aj. Jag får hoppas att dagen blir bättre än vad den varit änsålänge. Det blir inte mkt bloggande för jag ska åka med pappa till Helsingborg och kommer därför hem senare ikväll.


Dagens bild

Dagens bild

Vad har människan på sig ???

vad har människan på sig ???

Skorna i all ära men en en stor pösig jeansoverall... Är de maskerad på gång?

Trend: kortkort

Att det är modernt med kortkort går inte att undgå när man tittar på kändisarnas senaste outfits och många designers vårkollektioner. Någon som verkligen har anammat trenden är Lindsay Lohan som verkligen lyckats både här och här. Av andra vana bärare av kortkort är väl Mischa Barton, Nicole Richie och M-K Olsen värda att nämnas. Bland alla designers visade bl.a. Chloé miniklänningen i många olika versioner, denna var min favorit. Stella McCartneys miniklänningar i naturliga, dova toner med vissa färgklickar och metalliska inslag är inte alls dumma.


Jag vill ha en "Cocktailring"!

När Sienna var på besök hos Jay Leno igår kom jag på att jag vill ha en ring med en stor sten- en "Cocktail ring". Sienna bar en beige ganska lång klänning (dock inte i min smak) och som acessoarer bar hon ett par ringar med stora svarta stenar. Det var riktigt snyggt! Tänk en helsvart outfit (gärna klänning) och till det en ring med en stor, exempelvis, lila sten. Annars kan man ju tona ner outfiten med att ha en färgad klänning och bära en ring med en svart sten, som Sienna. Skippa dock strassstenar som skimmrar i alla möjliga toner, inte snyggt enligt mig.  
Den svarta ringen nedan kommer från Rachel Leigh och finns att köpa hos shopbop.

36466-419

Tårtletning och frukost...snart.

Nu blir det snart te, till frukosten, mmm. Sedan ska det fixas lite saker och dessutom ska jag kolla in mina favoriter och blogga lite. Väntar förresten med spänning på när det ny modemagasinet Modette ska komma ut. Modetidningar är alltid välkomna. Det var dessutom en spännande blandning av människor som ska arbeta med tidningen. Jag måste även leta upp något recept på en tårta, jag fyller år om några dagar och jag vill ha en riktigt maffig tårta (dock utan ingredienser som grädde, sockerkaksbotten och marsipan). Jag gillar inte tårtor som man köper för jag är ingen "tårttyp" egentligen så därför får jag och mamma göra en egen. Det svåra är bara att jag aldrig kan bestämma mig... Jaja, jag får ta tag i det där snarast.

36466-410