Madonnakostymen

36466-1641
I dessa Halloween-tider ser man dagligen kändisar i
diverse olika kostymer. Här har ni min favorit änsålänge. Audrina Patridge från The Hills som Madonna.

Dagens look

Dagens look
Där har vi dom omtalade uggsen. Låga svarta skulle jag kanske kunna tänka mig...

Dagens vill ha, en liten från MJ.

 36466-1638

Vackra Diane Krüger

36466-1636

En annan favorit är vackra  Diane Krüger. När hon klär upp sig är det självklart klänning som gäller, gärna i starka färger och det får gärna glittra och gnistra lite. Korta klänningar är något hon ofta ses i men även en del knälånga, beroende på tillställningen förstås. Hennes klänningar är för det mesta annorlunda, med speciella detaljer och gärna med markerad midja.  
36466-163536466-163436466-163336466-163236466-163136466-1630

Liat, Dunst vän

36466-1629

När jag spanar in bilder på inspirerande Kirsten Dunst tittar jag inte enbart på henne, något annat jag tittar efter är hennes vän och assistent, Liat Baruch. Hennes klädstil gillar jag, mkt!

Nu mat, sen träning, slutligen tv-kväll (Desperate och filmen Closer).

Kate Moss för TOPSHOP

36466-162436466-1625


Jag tittade efter vad Kate Moss TOPSHOP-kollektion hade för klänningar att
erbjuda och de två ovan är mina favoriter.

Jennifer i Balenciaga

36466-1621
Med både skor och klänning från Balenciaga's vårkollektion gör Jennifer Connelly sig braröda mattan.  

15 dagar kvar...

36466-1620


Hit åker jag om 15 dagar.

Dagens look

Dagens look

Lite maskulint (för ovanlighetens skull) och slappt skulle vara fint idag.

 

Dagens bild

Dagens bild
Vackra Daria Werbowy

Från kläder till skönhet.

Idag fick det bli blush tur. Jag skulle inte tacka nej till nedanstående:

1. Min mascara sjunger på sista versen och jag gillar att prova nya. Big Fatty Mascara från Urban Decay läste jag om någonstans nyss och jag tror att den skulle passa mig.
2. Mjukgörande läppmojjs i olika smaker kommer jag aldrig att få nog av, här har vi ett från Bloom.  
3. En lättaplicerad ögonpenna ä jag oxå i behov av, Urban Decays omtalade 24/7 Glide-on Eye pencil skulle passa mig bra.
4. Peeling från Ole Henriksen är aldrig fel.
5. Nagellack får jag heller aldrig nog av, man kan lixom inte ha för många och det finns ju så många fina nyanser. Hot Commodity från Essie i en mörklila ton låter lovande.
6. Handkräm är verkligen inget jag behöver men franska Miss Ferling Baume des Tigresses tuben är så söt.  

36466-161536466-161236466-161036466-161436466-161336466-1611

 

Flätan runt huvudet.


36466-1608
Så sött är det med en slarvig fläta fäst runt huvudet.

Kolla in

36466-1607

Vackra och inspirerande Diane Krügers fina outfit.

Dagens look

36466-1606

Med ett par tights eller strumpbyxor skulle outfiten ovan passa mig bra idag.

Bild: The Sartorialist

Dagens bild

Dagens bild

Dagens look

Dagens look

En perfekt söndagslook har Kate Moss på sig på bilden.

Dagens vill ha - armand från Giles and brother.

36466-1601

Dagens bild

36466-1600

Kirsten Dunst

I like

36466-1599

Hade det varit utgång på scehmat ikväll hade jag gärna sett ut som Whitney ovan. Fint med de plommonlila stövletterna till den svarta enkla outfiten.

Dagens bild

Dagens bild

Jag fortsätter på samma spår och låter en bild på fröken Moss vara dagens bild.

Den där luggen

36466-1597
Kate Moss klipp föll mig inte riktigt i smaken, jag gillar det
gamla vanliga bättre. Ser det däremot ut som på bilden ovan gillar jag nog luggen bättre. Men det är ju ine alltid det ligger så perfekt.

Dagens vill ha

Dagens vill ha

Den ultimata partyväskan från
Zagliani. Den vore ju perfekt till "den lilla svarta".

Dagens look

36466-1595

Kan nog inte bli bättre.

Miu Miu dominerar

36466-158836466-158936466-159036466-159136466-159236466-1593
Förra gången var det American Apparel´s utbud jag granskade, idag är det My Theresa's. Skulle någon säga till mig att jag fick klicka hem sex plagg/acessoarer från webshopen skulle jag välja följande:

1. Miu Miu väskan som jag tjatat om ett antal gånger här i bloggen. Jag tycks aldrig glömma den. Kanske kan det bero på att modellen är perfekt. Jag har letat efter den perfekta väskan i snart två år (i städer som Paris och Amsterdam) men jag hittar den aldrig, jag är väldigt kräsen och kan tyvärr inte köpa en Prada eller Miu Miu.  
2. Återigen Miu Miu's verk. Denna ången ett par biker booties, även dessa har varit med i bloggen förr.
3. Stella McCartney's stickade, mönstrade stortröja skulle inte vara fel nu i höst till svarta strumpbyxor. 
4. En klassisk cashmerekofta i mörkgrått från Prada, bara för att den är klassisk och för materialet. 
5. En klänning skulle såklart följa med i beställningen och av det utbud som finns just nu gillar jag mest denna miniklänning från underbara Marni med fint tryck.
6. Slutligen ett par skor som passar vid utgång och vid finare tillfällen från Fendi

Dagens vill ha...

Dagens vill ha


...mysig kofta med knyt från see by Chloé.


Dagens look

Dagens look

Am_lul

Dagens bild

Dagens bild
Jessica Stam

Dagens vill ha

image1584

Snygga, nätta stövletter från Rocco P vill jag ha idag.

Nu dusch, sen promenad, därefter tv-kväll. Kanske blir det en film efter Grey's oxå.

Jag gillar det



Ovan har vi lite detaljer, som föll mig i smaken, från Burberry Prorsums vårvisning.

Dagens look

image1577
Tänk till ett par snygga stuprör och ett par high heels.


Bort med sjalen Ash

image1576

M-K ser helt okej ut, fint med färgglad clutch till hennes för övrigt svarta outfit. Om Ashley inte hade haft dendär blåa sjalen hade hennes outfit varit klockren. Med orange kort ballongklänning, svart clutch med gulddetaljer och till det, en klumpig guldklocka.

Dagens bild

Jag kom hem från Borås precis lagom till Desperate och nu ska jag kolla igenom alla mina favoriter på datorn. Man missar en hel del på bara några dagar. Trevligt var det i Borås, det blev lite shopping, några Mavala lack och en ny mobil i lila kulör. Nedan har vi förresten dagens bild.

image1575

Dagens och morgondagens bild

image1574
Nu bär det av till Borås, där stannar jag tills på tisdag och under tiden blir det inget bloggande. Finaste bilden ovan på Keira får ni nöja er med sålänge.

Önskeoutfit

Idag får det bli en önskeoutfit innehållandes skor från Chloé, jeans från Acne, T-shirt från American Apparel, storkofta från topshop, armband från Mawi och väska från MiuMiu.



Tre inspirerande damer på front row

36466-1564

Lugna kvällen

image1563
Ikväll efter jobbet ska jag lägga mig i soffan och titta på Alfie. Jag har sett den många gånger men den är så bra så jag set den gärna om och om igen.  Ett stort plus är att två av mina favoriteskådespelare är mid i filmen,
Sienna och Jude.

Dagens vill ha

image1562


Fina stickade, gråmelerade storkoftan från Burberry Prorsum. Fickorna är söta. 

Dagens bild

image1560

Pälsmössan ser ju hur mysig ut som helst. 

Bild: Teenvogue

Går inte att glömma

image1559

Nej, det är klart att det inte går att glömma snyggaste skorna just nu när man hela tiden ser dom här och var.

Dagens bild

image1558

Nitad.

image1557


När jag såg denna bild kom jag på att en T-shirt med nitar vore himla snyggt.

4 plagg från AA

Fick jag välja fyra plagg från American Apparel skulle det just nu bli följande:

En långkofta med fickor i en ljusgrå nyans.
En lila luvtröja.
En överdel i den fina modellen, det kommer nämnligen att behövas framöver.
Igår fick jag för mig att jag vill ha något rött och här är precis vad jag vill ha. En v-ringad lite lös T-shirt.

Dagens look

Jag säger bara snyggo.

image1552

Bild: The Sartorialist

Dagens bild

image1550

Bild: style.com

Dagens vill ha

36466-1545

Bland net-a-porters nyheter fann jag den fina klänningen ovan från Chloé. Den vill jag ha idag, jag tänker mig till svarta heltäckande stumpbyxor och
svarta höga Louboutins.

Nu ska jag ut på en rask promenad, sedan är det älskade Grey's, till det en STOR kopp earl grey.

Väskfint hos Prada


Älskar färgerna i väska nr.2.

Dagens look

image1544

Det lilla man ser av Daria Werbowys outfit skulle jag gärna bära till svarta  byxorna från Junya Watanabe och ankelboots från Azzedine Alaia. För att liva upp det hela lite skulle jag satsa på den här röda clutchen från Marc Jacobs.

Dagens bild

36466-1549

Natalia Vodianova.

Nu får det bli lite frukost.

Något fint

36466-1548
Gör som Mischa och sätt något fint runt huvudet.

Millers gör Nylon

När systrarna Miller gör Nylon ser det ut såhär. Jag gillar det, kolla bara in Siennas kavaj med stora nitar, trendigt värre.

Dagens vill ha

Idag vill jag ha Essielacket Bahama Mama.
image1541
Bild: blush.se

Dagens look - tjejen som dricker.

image1540
Kolla in tjejen i bakgrunden, längst åt vänster som håller på att dricka. Så vill jag se ut idag.

Bild: The Sartorialist

Dagens bild

image1538

Bild: style.com

Myssjal och resten av min dag.

image1536
Hennes sjal ser mysig ut tycker jag, lagom stor oxå.

Nu
är det dags att göra mig redo inför jobbet (åttonde dagen jag jobbar idag), promenad dit om en kvart. Ikväll blir det promenad därifrån med snälla mamma som möter mig och sedan Shark på tv:n. Inte överdrivet bra men trevligt på en måndagskväll efter jobbet. Imorgon är jag ledig då blir det bl.a. sovmorgon.

Bild: Style.com

Dagens vill ha

image1535

Lanvin ballerinas med korsade band är vad jag vill ha idag. Brunt är väl inte den ultimata färgen för mig men...

Dagens bild

image1534

Clémence Poésy för Jalouse.

Dagens look

image1533
Inspirerande Clémence Poésy i helsvart med hög midja och riktigt snygga solglasögon, ge mig dom tack.

Bild: The Sartorialist/Style.

Stella McCartney, vår 2008.

36466-1524
Här föll jag för blommigt mönster i finfina färger, ljusa toner, snyggosko (andra bilden), Mittbenor och blanka läppar. Det känns mer vår än många andra visningar.

Dagens bild

image1523
Idag har det varit fullt upp från 07:00 ända tills nu. Stress, stress. Om fem minuter blir det The Collateral och naturgodis.  

Dagens vill ha

36466-1504
Jag har fått Balenciagaväskor på hjärnan.

Puccipatchwork

36466-1521

Patchwork är ordet.
Pucci är  visningen.

Dagens vill ha

36466-1516
Idag skulle jag gärna vilja ha Marc by Marc Jacobs skor.

Dagens bild

image1515
Irina Lazareanu

Klippdax


Inspirerande!

Nu ska jag snart ut i stormen och promenera mot jobbet.

Dagens vill ha

Mössan från TOPSHOP är söt.

36466-1513

Backstage hos Gucci


Såg det bl.a. ut såhär...

Dagens bild

image1506
Kate Moss i senaste iD.

Dagens vill ha

36466-1503

See by Chloé kofta från Browns.
Tänk till lacktights, ett par Dries, en massa armband och en snyggoväska.  Självkart skulle jag även ha en svart T-shirt under koftan, lite väl urringat annars.

Den perfekta lilla väskan.

36466-1502
Urfina väskan som vi sett hängandes på Vlada Roslyakovas arm under modeveckorna är ju helt underbar. Det är den perfekta lilla väskan som har förmågan att klä upp en tråkig outfit (fina kontraster), den passar även utmärkt vid festligare tillfällen. Självklart är det väl en Marc Jacobs, som jag brukar falla för.

Dagens look

Dagens look

Söt modell på jackan, söt mössa i finaste färgen på söta Astrid Muñoz.

Dagens bild

image1497

Daria Werbowy för W.

Natti

image1496
Nee nu ska jag sova. Imorgon blir det morgonpromenad med mamma.

Tre Dries van Noten snyggingar.


Dessa tre snyggingar hittade jag på Browns, vilket par gillar du bäst, eller kanske gillar du inget av dem?

Nu ska jag gå till jobbet och som tur är slutar jag lagom till Grey's, längtar, längtar.
 

Dagens bild

image1492

Cate Blanchett för W

Som väntat

image1491

När jag såg
Louboutinstövletterna med nitar tänkte jag direkt att vi snart skulle få se dem på systrarna Olsen och jag hade rätt, dessutom på båda samtidigt. De brukar ju iallafall variera sig lite men här kör tvillingarna på samma.

Chloé party i Paris


36466-1490

Igår vankades det Chloé party i Paris. Jag hade mer än gärna varit där och inspirerats av diverse snyggon. Jag hade dock inte inspirerats av Chloë Sevignys genomskinliga kaftanliknande sak.




Till svarta strumpbyxor och svart kofta...

36466-1484
Jag letade som en galning i somras efter den vita h&m klänningen. Jag kom helt plötsligt på att jag ville ha den men självklart fanns den bara i stora storlekar i vitt. Tänk vad fint det hade varit till svarta strumpbyxor och svart kofta, som på bilden ovan... 

Dagens vill ha

vill ha

Snyggobyxorna från Junya Watanabe vill jag ha idag.

Kom precis hem efter en långfika på stan, det blev mycket skvaller och skratt vill jag lova. Nu ska jag promenera till jobbet, mer bloggande blir det senare ikväll.

Kolla in

Kolla in

Den färgglada väskan, i fina färger, hos Dolce & Gabbana.

Dagens look

Dagens look

Lily Donaldson innan någon visning i Paris.

Dagens bild

image1480

Keira Knightley

Dagens vill ha

36466-1479

Lilla Fendiväskan som finna att köpa här.

Streetstyle från Paris

Då var det dags för lite streetstyle från Paris. Självklart har streetstylefotograferna hittat en massa snyggingar med ispirerande outfits. Denna gången föll jag för ringad rygg, helsvart, uppiggande färg, den gråvita poloklänningen till svart (tjejen med hatt), Emanuelle Alt och till sist Lily Donaldsons ankelboots i lack.

Bilder: The Sartorialist/style & elle.com

Stickade sockar i lackiga skor.

image1469
Hos Dries van Noten hittade jag stickade sockar i lackiga skor med kilklack.

Dagens look

36466-1467
Det är ju ingen nyhet att
Chloë Sevigny är en given stilikon. Bilden ovan är ett, enligt mig, bevisdetta. Kolla bara in stövlarna... 

Backstage hos Cavalli

Backstage hos Cavalli föll jag för ögon inramade i svart, fin blommig långklänning och Sasha i skimmrande miniklänning.

Dagens bild

36466-1462
Vackra Natalia Vodianova.

Som hittat

36466-1461
Backstage hos Bottega Veneta hittade jag en smickrande sminkad Julia Stegner. Enkel bas, guld på ögonlocken och korallröda läppar, mmm.

Dagens vill ha

36466-1460
En fin liten miniklänning från en av favoriterna- Marni.

Dagens bild - en grönglansig Irina.

36466-1459

Din favorit?

Bättre sent än aldrig. I slutet av september anordnades Chanel and P.S Art Event. Ovan ser ni några av gästerna i bedårande svarta outfits. Vilken outfit är din favorit av de fyra?  

Full med nitar

36466-1397

Hade det varit utgång som gällde för mig ikväll hade jag utan tvekan dragit på mig den lilla svarta. Ovan är en "fodralvariant" full med nitar.
Min kväll ska istället ägnas åt jobb, sedan ska jag fixa med lite bilder till bloggen och därefter tänkte jag titta på "Dolt under ytan", som jag iofs redan sett flera gånger. (Jag har turen, om man nu ska kalla det tur, att glömma bort vad filmer handlar om så jag kan se samma film om och om igen.)

Bild: Style

Dagens look

36466-1482
Fint med den skimmrande väskan till.

Bild: The Sartorialist

Min favvo

36466-1220

Hon är inspirerande till tusen, nyförlovade Irina.

Dagens vill ha

36466-1320

Stam's 
sophomore T-shirt.

Kolla in

36466-1248
...
am_lul's finfina sjal. Jag vill oxå ha en sådan.


Dagens bild

36466-912
Kirsten Dunst

Dagens vill ha

36466-1159

Idag vill jag ha fina Hedivg från Dagmar. Den finns bl.a. att  köpa
här.

Dagens look

36466-1000

Emmanuelle Alt's outfit skulle passa bra idag.  Lagom slitna jeans, lös vit t-shirt och en söt liten väska med  lång axelrem. Tänk till något mer höstlikt ovanpå t-shirten så blir det perfekt. På fötterna hade dessa suttit fint.

Nu ska ja nog åka och träna, har jag tur så har mamma fixat lunch närj jag kommer hem, har jag otur får jag göra det själv.

Dagens ...

36466-249

...frisyr tar vi idag och det fick bli den lilla knuten.

Dagens vill ha

36466-1269
När det är paus i Sofi's mode passar jag på att blogga. Idag vill jag gärna ha klänningen ovan, av okänt märke.

Åh, snart börjar Grey's, har ju längtat en hel vecka!

Dagens look, bakifrån.

36466-329
Åå vad jag gillar looken ovan. Klumpiga lackiga heels, mörkröda ben, svart vid kjol, grått stickat upptill med tunnt skärp i midjan. På armen hänger en klassisk, enkel väska i brunt.  

Bild: The Sartoialist

Dagens bild

36466-310

Kate Hudson

Jag vill inte se, jag blundar.

Jag, om någon ser verkligen fram emot den kommande Sex and the City filmen, "SATC-fan" som jag är. Problemet är bara alla bilder som dyker upp här och var, ja nästan överallt. Jag vill ju att det ska bli en överraskning när jag tittar på filmen. Jag vill inte se alla Carrie's inspirerande outfits innan och jag vill definitivt inte se vad som kommer att hända. Får jag se en skymt av en bild blundar jag och går in på någon annan sida. Detta går inte. Därför kommer ni inte att få se några bilder från den kommande filmen i min blogg.  

Helst melerad.

36466-1367
Jag behöver en grå slapp t-shirt, helst lite melerad som Agyness på bilden. 

Bild: Cobrasnake

Kolla in

36466-1484
...hennes söta klänning i fin kulör.

Backstage hos Rag&Bone.

RB RB r&B
Även hos Rab&Bone var det naturligt och enkelt som gällde.

Drömskorna på Diane.

36466-1222

En vacker Diane Krüger i gul enkel klänning och med drömskorna no. 1 just nu. Ända sedan jag såg dom på en tjej här har jag inte kunnat sluta tänka på dom. Lättare blir det ju inte när dom hela tiden dyker upp i olika bloggar. Det är tydligen inte bara jag som gillar nitskorna från Burberry Prorsum. Cristopher Bailey han kan

Dagens look med päls.

36466-1239

Här har vi Jeisa Chiminazzo i dagens look.

Streetstyle från ett regnigt Milano.

36466-146836466-147336466-146536466-147436466-1481
Jag tittade igenom The Sartorialist's bilder från modeveckan i Milano och där fanns en hel del inspiration att hämta. Man kan sammanfatta det hela med att svarta heltäckande strumpbyxor klädde de flestas ben, skyhöga smala klackar trippades det runt på och den lilla såg man både här och där, liksom den svarta, korta kjolen.

Dagens vill ha

36466-1260
Idag vill jag ha klänningen i slapp modell ovan. Jag gillar den blyertsgråa nyanse och att det är lite blank, knuten nedtill gör sitt, likså de uppkavlade ärmarna. (Tyvärr kan jag inte minnas vart jag hittade klänningen, det kan ha varit på Topshops hemsida men jag vet inte.)

Kolla in...

36466-1385
...Margheritas klännings fina blommiga tyg.

Nu ska jag duscha sen ska jag ner i tvättstugan och därefter titta på film.



Dagens look

36466-1478
Inte världens bästa bild men man ser ju hennes outfit iallafall. Lite litna stuprör, svart stortröja, sjal, stor och hängig mössa, röda wayfarers och sist men inte minst sandaletter med små nitar.