Partyparty á la Cobrasnake.



Inte så passande på en söndagskväll. Men lite partyparty á la Cobrasnake är ju alltid trevligt.

Söndagsönskelook!

Idag skulle jag gärna slängt på mig leggings från Gina, mönstrad storkofta från Topshop och de omtalade fransbootsen från Balmain. Tänk till en passande ring med stor sten så är looken fulländad.

Smashing cover.



Vogue Russia october 08

Skulle ju egentligen städat tidigare under dagen men det blev inte riktigt så. Ikväll har jag haft annat för mig så det blir städning nu istället. Men först var jag bara tvungen att slänga in omslaget på Raquel Zimmermann ovan för hur snyggt var inte det?

L O V E



Så söta, så söta. Alexa Chung & Alex Turner.

Städdax.



Vackra Natalia Vodianova.


Nu åker snart musiken på för här ska städas.

Lördagsfin


Jag skulle gärna hoppa i hennes kläder där ovan. Söt volangkjol, enkel topp, brun skinnjacka, röd mössa med boll, stor och rymlig väska och finaste skorna. 

Bild: the sartorialist

Chloékampanjer



Något jag är svag för när det gäller mode är Chloé's bedårande och inspirerande kampanjer. Så snyggt!

Bilder: tfs

Ge mig!

Jag hittade hur fina berlocker som helst hos
This Charming Girl. Är du en Paris-älskare som jag så antar jag att du gillar de två Paris inspirerande varianterna.  

Fredagslook


Alexa Chung är fin i mönstrad klänning och svarta tillbehör i form av stumpbyxor, lackiga stövletter, tunn lång sjal, skinnjacka och snyggaste clutchen, designad Mulberry. Så skulle man sett ut idag...

Bild: tfs

Fredag...



Ashley Olsen

TIPSIGT!

Kilklackarna ovan finns att
köpa på h&m:s hemsida för 149:-. Finns även i svart. Skynda fynda för vilket kap!

BYXORNA



Hur snygga är inte byxorna på Raquel Zimmerman ovan??? Designade Balmain såklart.

Bild: tfs

Min drömväska - PS1.

Jag skrev ju om den för några veckor sedan, nu finns den att köpa
här, till net-a-porter kommer den i mars. Tänk va fin den vore i mörkblått. Drömma kan man ju alltid...

.:.:.:.:.



Bilder: Dirty Glam

Svart och silver hos Colette Dinnigan.


Hos
Colette Dinnigan är det svart och silver som gäller. Glimmande metaller, paljetter och mixade material. Festblåsor som sticker ut men i diskreta toner.

Lite fina saker.





Vinröd kofta från Commes des Garcons, raggsockar och kavaj designad Alexander Wang.

Bild: Dirty Glam

Precis så vill jag se ut idag.



Jag kollade runt bland lite bloggar och hos
Luxenoir hittade jag looken ovan. Precis så vill jag se ut idag.

Årets modell.

Igår ägde British fashion awards rum där priser som årets designer - Luella, årets röda mattan designer - Matthew Williamson, och årets modell deldes ut. Vinnare i kategorin årets modell blev vackra Jourdan Dunn. Jag tycker att hon påminner om en sötare variant av en ung Naomi Campbell.


Covertime.



Eniko Mihalik på omslaget av i-D Januari 09. Bild: tfs

Blåttblåttblått!


Jag har fått blått på hjärnan. Såg en jättefin marinbå fransklänning idag på stan, provade även en mörkblå mössa. Något jag ska inhandla snarast är ett blått lack.

Snart börjar Desperate...

Things on my mind.


Stickad tröja, Alexander McQueen. Vi blus, Acne. Halsband, Lanvin. Clutch, Wang. Halsduk, aymara. Skor, Ugg's.

Stickat, pälskrage, något blått, mysiga halsdukar, basplagg med en twist, fina halsband med pärlor och sidenband, varma skor.

Chloë on vacation.



Jag älskar vintern, om det är snö vill säga. Men då det är som kallast och mörkast, då är det oxå som härligast att åka iväg till värmen. Lite sol och bad ett par veckor vore toppen nu. 

Bland Paris takåsar.



Så sött så sött. Maryna Linchuck modellar för Miss Dior Cherie.

Dunjackan


Dunjackan är ju inte särskilt fin, men den värmer bra på vintern. Den passar utmärkt när man går ut och går, såväl till jeans som till träningsbyxor. Tjejen på bilden här har den i kort och mörblå variant till en underbar brokadkjol och svarta stövlar med spännen. Supersnyggt!

Bild: The Sartorialist

Önskelista

I snöstorm vill man ju helst mysa omkring (inomhus) i tights, någon stor cashmeretröja, raggsockar och Wang-ig mössa. Istället sitter jag här i morgonrock. Not so fashion alltså. På tal om morgonrock så är det något jag ska önska mig i julklapp. Jag ska nog skriva ihop en liten önskelista nu tror jag.  

Lila ring.

Ringar gillar jag. Men de ska vara speciella ringar, helst köpta utomlands så ingen annan har en likadan. Gärna med stor sten. Favoriten är en julklapp i grönt, från Köln. När jag åker dit om en vecka ska jag leta efter en lila.
Ringarna ovan kommer från engelska
Miss Selfridge.

Mariacarla in the city.





Mariacarla Boscono, Harper's Bazaar nov 08. Fotograf: Peteer Lindberg

Min söndagskväll.


Nu åker tjocka kläderna på. Promenad i kylan väntar för en som inte rört sig, och knappt varit utanför dörren på över en vecka. Sen blir det filmmys.
Förresten, jag gillar Anja's bronziga skugga på bilden (gap-kampanjen) ovan.

English love.






Dirrty Glam # 18

Klart jag vil ha det!


Hos Zac posen.

Hos Zac Posen kunde man se bedårande puffiga klänningar i olika material och färger med svarta detaljer. Mimmi Pigg liknande frisyrer och röda läppar till det. Inspirerande om du frågar mig.  

Erininspiration!



















































Bild: TFS

Mer snööö!



Jag vill ha mer snö!

Irina och Lily, vilka kontraster.


Jag kom på en sak förut. Hur fina vore inte Lily Cole och Irina Lazareanu tillsammans i någon kampanj. Inte så himla hippa längre men vilka kontraster!

Klorblekta jeans och allt hår på en sida.


Gisele för ELLE US. Klorblekta jeans, allt hår på en sida, lagom höga midjor, klocka matchas med skärp och kattlik make-up.

Nu ska jag mysa ner mig under duntäcket, läsa ur
boken som påbörjades igår och fila på min önskelista inför julen. Ikväll blir det filmer x 3 skulle jag tro.

Fredagsfin...


...skulle man vara i söt långärmad vit blus, svart djupt ringad klänning, svarta strumpbyxor och svarta höga skor i lack.

Långhåriga flickor.





Bl.a. Jasseica Stam, Charlotte Ronson och Sophomore-Madeleine.

Bilder: tfs

En riktig snygging.



Hon är en riktigt snygging dendär Lara.

Bild: tfs

Snart kommer det bli lite mer engagemang på den här bloggen. Nu har jag fått penicillin och kommer snart känna mig piggare, men jag ska försöka blogga lite ändå.

H&M-pälsen.


Den omtalade pälsen finns att beställa på H&M's hemsida så
skyndaskynda!

Mockasiner

Mockasiner vill jag ju hemskt gärna ha. Skulle passa mig utmärkt, men har inte hittat några. De ovan från bess vore ju perfekta. Med lite guldnitar och synlig dragkedja ibak.

McLaren



Jag gillar modellen Emma McLaren.

Den där kjolen.



Jag gillar kjolen som sticker fram...

Snyggoskor.


Jag gillar ju Kirkwood. Skulle någon snäll ge mig ett par nu så kanske jag skulle bli lite friskare...?

Lite Moss.


Bilder: tfs

Min bloggfrånvaro beror på att jag är sjuk, men något mer inlägg kommer säkert upp under dagen.

Lagom dos av leopard.


Roligt att se att Chloë Sevigny är tillbaka och inspirerar med bedårande outfits. Här iklädd kort liten beige klänning, jeansjacka, en liten chanel på axeln, röda läppar och lagom dos av leopard i form av skorna.

Bild: tfs

Bond



Bondbruden Olga Kurylenko

Partylicious Zoë.



Very black, gnistrande paljetter, guldskor och ett gäng armband.

Gap Holiday 2008.

Från vänster: Systrarna Rayder, Angela Lindvall med sina barn, Anja Rubik och Lily Donaldson med lillebror.

Jag måste säga att jag gillar Gap's senaste kampanj. Den ser sådär vintermysig ut.

Bilder: fashionologie

Annorlunda make.



Är det festligheter som står på schemat ikväll? Varför inte satsa på en annorlunda make?

Purple


Erdem, Vivienne Tam, Ralph Lauren & Jason Wu.

Lila är en av favoritfärgerna, tillsammans med grönt, svart och vinrött. Det är en djup lila jag talar om, alltså inte ljuslila. Den mörkare lila passar ju utmärkt på hösten och vintern. Tittar man igenom höstkollektionerna finner man lite lila inslag här och var även om just lila inte är höstens färg 2008.

Bilder: style

Like old days.


Idag hade jag inte alls haft något emot att se ut som syggoKate ovan. Jag skulle gärna kopiera looken rakt av.

Bild:tfs

Designade ryska dockor.


Från vänster; Versace, Burberry, Blumarine, Marc Jacobs, Stella McCartney och Marni.

Ryska Vogue firar 10 år. Däför har de låtit 30 välkända designers designa varsin rysk Matrioshka docka. Dockorna ska sedan aktioneras ut och pengarna som samlas in ska skänkas till välgörande ändamål. Himal söta är dom, ovan ser ni mina favoriter. Jag skulle vilja ha några stycken stående på en liten hylla hemma.  

Daisy har fullt upp.


För ett litet tag sedan läckte det ut att Daisy Lowe skulle fronta Marc by Marc Jacobs vårkampanj, 2009. Nu har hon även fotats för DKNY och Pringle.

Cover


Ali Michael for Lula.

Stella...







Stella McCartney spring 2009. Fint med silkiga material och färger som silver, svart och svagt hallonrött.

Bilder: Blackbook Fotograf: Sean Thomas

Fint under.


Rött och volangigt med rosett. Jag får leta budgetalternativ.
Bilder:
Browns


Pälsigt




Hanne Gaby Odiele, MUSE magazine

Nyår?


Vita strumpbyxor hade jag hoppat över men kolla in det andra. Paljetter, päls, "fiskfjäll" och blankt tyg. Gianfranco Ferré har designat nyårsblåsorna.

Vackra ting.

Fransig klänning - Velvet, grå stickad tröja - Alexander Wang, lilla paljettklänning - ashish, guldig ring med stor lila sten - forever 21 och en av drömväskorna - Marc Jacobs.

Bilder: mytheresa, brownsfashion, forever 21 & la garconne.

Kolla in...


...kjolen, överdelen och den lilla Chanelväskan på söta Anabela Belikovas axel.

Bildskön






Raquel Zimmermann är alltid smickrande.

Bilder: tfs

Utmaning

Förra veckan blev jag utmanad av söta La Fleur, jag gillar egentligen inte grejen med utmaningar men jag kan ju iallafall berätta några alldagliga saker om mig själv då.

♥ Choklad är enligt mig det godaste som finns. Allt är godast i chokladsmak.

♥ Jag gillar att laga mat och hittar hellre på själv än går efter recept.

♥ När jag bodde i Paris så bodde vi i ett hus av kulturvärde så kollade man ut genom mitt fönster en morgon på helgen så kunde där stå en flock av turister och stirra in på gården.

♥ Stresstålig är jag verkligen men något som ändå stressar mig är att tiden går så snabbt och det kan man ju ändå inte göra någonting åt så det är lite jobbigt.

♥ Jag längtar lite smått efter en mysig vecka, med lillasyster, hos familjen Ivarson-Clerici i Köln i början av december.

♥ Jul kan vara bland det bästa som finns.

♥ Mina drömresmål är Mexiko, Brasilien, New York, Madagaskar och Marrakech.

Den här låten lyssnar jag alltid på när jag springer. Gör så du oxå och du springer som aldrig förr.

Proenza gillas.



Proenza Schouler's senaste visning är inspirerande, kolla bara in bilden ovan. Svart & silver (snygg kombo), mycket sidbena, lagom vågigt hår och röda läppar.

Nu: lasagne snart: rask promenad sen: tv:n.

Genevieve Jones

Jag gillar ju Genevieve Jones stil. Mycket små kjolar och korta  klänningar. Gärna lite annorlunda. Förra veckan var hon på något event i New York iklädd svart polo, fin kojl i färg och givetvis high-heels till det.

Bild: style

Lite svartvitt.



Natalia Vodianova

Bild: thefashionspot

Dolce & Gabbana har designat.

Något som värmer i höstmörkret. Melerat och lite lagom hårigt sådär. Dolce & Gabbana har designat. 

Bild: mytheresa

Guld och sotiga ögon hos Gucci.


Lite mer Gucci-inspiration här, denna gången från visningen. Guld, svart, fransar små käcka jackor, långt hår med mittbena och sotiga ögon.

Gucci-inspiration.



Lite höstinspiration från Gucci. Man vill ju verkligen ha en päls när man ser detta...

Bilder: gucci.com

Glamorous partygirl?


Ett svart
fodral med skinndetalj på ena axeln, ett par Kirkwood's, ett blickfång i form av en bedårande liten väska och en päls över det. Partylördag i lyxklass. 

Lite sophomore.


Bilder: Sophomore lookbook

Taryn Davidson

Den 17-åriga, hockeyspelande modellen Taryn Davidson från Kanada har ett vackert ansikte och fint långt hår. 

Bilder: tfs

Cute kid.



Hur söt är inte lilla Suri i sin fina sammetsklänning?

Chanelväskor



Tjejer, era Chanel-väskor tar jag hand om!

Söta Eva.



Söta Eva hittade jag hos
Sartorialisten.

Fredagsmusik


KLICKA OCH LYSSNA

Igår var det bio som gällde, närmare bestämt Quantum of Soalce. Bra film dedär. Daniel Craig är lite väl hård för att vara Bond men ändå passar han i rollen tycker jag.

Snart ska här städas och lyssnas på hög musik.

i-D med Snejana.



Snejana Onopka

Lite annorluna sådär...



Jag gillar koftan från 3.1 Philip Lim, lite annorlunda sådär. Fint till vanliga jeans.


Nu sticker jag och tränar, hej sålänge.
Bild: OTTE

Dagens bild



Natasha Poly, A Magazine, Fotograf: Luigi Mureno

Dockhalsband


De söta dockhalsbanden från Servane Gaxotte har jag bl.a. läst om många gånger hos
Modette-Eleonore. Jag skulle hemskt gärna vilja ha något av ovanstående hängen.

Bilder: kyssjohanna

Sex and The City the movie 2?


Det ska
tydligen spelas in en andra Sex and The City-film. Hoppas, hoppas att det stämmer.

Bild: google.com

Dagens look.

Rödhåriga Taylor Tomasi i snyggoskor, fin kjol och svart päls runt halsen. Dessutom gillar jag fortfarande batikväskan från MiuMiu.

Skinn, massa kedjor och see-through.



Snyggon. Raquel Zimmermann och Jamie Burke, Interview October 08, fotograf: Terry Richardson.

Lookbook - La Garconne.



Letar du klädinspiration? Kolla in La Garconnes lookbook.


PS 1 - my dreambag!


Proenza Schouler ska tydligen komma ut med en ny linje väskor där den än så länge "hemliga väskan PS-1" ingår. Än sålänge finns den inte att köpa, endast deras vänner har den, exempelvis snyggingen
Vanessa Traina. Jag funderar på att börja spara nu, väskan är ju hur fin som helst. I mina ögon verkar den vara helt perfekt. 

Kolla in videon från Style här.

Fendi-tjejer.



Jag vill typ se ut som Fendi-tjejerna ovan idag. Någon svart bekväm klänning, snygga ankelboots med någon speciell detalj (i detta fall den metallicfärgade kanten upptill), mysig päls, håret lite slarvigt bakåt och nästan ingen make alls.

Bilder: style.com

Dagens bild



Behati Prinsloo, Missoni.

Bild: tfs

Dagens vill ha.

Silverhalsband med massa kedjor är vad jag vill ha precis just nu. Här ovan är en budgetvariant från Lindex.

Nu kvällspromenad, sen Desperate Housewives och clementiner till det.

Stunning Chloë.


Förra veckan var det
Kate Bosworth som var helt stunning på BlackBerry-event, nu är det Chloë Sevigny's tur. Denna gången på 12th Anual ACE Awards i New York.

Bild: chloe-sevigny.org

Partystass!


Fransar är fina saker. Lila är en av favoritfärgerna. Lite gnistrande inslag och du får troligtvis den ultimata partystassen. Den underbara skapelsen kommer från La Rok och finns att köpa 
här.

Storstadsfashionista...



Svart, fransar, kavaj med skärp i midjan, sjalen och high-heels med remmar och stort spänne. Skulle jag varit en arbetande storstadsfashionista skulle jag gärna gått klädd som Sarah Rutson ovan.

Bild: Jak&Jil

Dagens bild



Ali Michael

Bild: tfs

Balmain såklart.



Like it, like it, like it!

Bild: tfs

Blommor i mängder.


Dries van noten , Y & Kei, Paul Smith women och Karen Walker.

Blommigt var ju verkligen på tapeten i somras. Många tyckte att det blev lite tjatigt men för min del funkar alltid blommigt då det är mitt absoluta favoritmönster. På catwalken fick vi se en minst sagt varierande höstflora.

Strax, GG-repris och lite kollagepyssel till det.


Dagens vill ha.



Jag gillar ju tvillingarna så självklart vill jag ha deras bok Influence.


Nu frukost, nybakade scones och blåbärste.

Dagens look

Jag är inte jättemycket för shorts med strumpbyxor under men piffar man till det men färgglad och mönstrad kofta och hatt så kanske det skulle funka.

Bild: shopnastygal.com

Dagens bild



Anabela Belikova


Bild: models.com

Christmas lookbook


Fjädrar, paljetter, spets, svartsvartsvart, sammet, hattar, päls och pärlor. Har du inte redan tittat på Topshops lookbook för julkollektion 2008, med Karlie Kloss och Heidi Mount så tycker jag att du ska göra det
nu

Bild: topshop

Dagens bild - en favorit i repris.



Modellkompisarna Gemma Ward och Lily Donaldson.

Hey, jag lyssnar på
julmusik.

Bild: tfs

Gucci-inspiration.

Vill du ha lite inspiration inför vintern när det gäller såväl kläder som hår och make tycker jag att du ska spana in Guccis
höstvisning och kampanj.

Bilder: style.com

Big bag


Stora väskor där man får plats med en massa saker är alltid bra. Här har vi en från Rizzo.

Oh gosh...



Jäklar vad snygg hon är, modelliga Emma Maclaren. Henne hoppas jag vi får se mer av. Om inte annat lär hon dyka upp fler gånger i den här bloggen.

Bilder: thefashionspot

En LBD á la Balmain.









































Den lilla svarta från Balmain. Det är bara att välja och vraka. Kanske en klänning med en massa spets, med ballerinalik kjol eller varför inte med inslag av silverpaljetter.


Dagens look på söta Siri.

Här snackar vi Alexander Wang såklart. Grå lös skjorta, håliga strumpbyxor, svarta nedhasade strumpor, snyggoskor med dragkedja, clutchen och den perfekta mössan. Jag vill kopiera det rakt av.

Bild: style.com

Kolla in!


I veckan fotades det Inför Whitney Ports nya serie The City, det ser lovande ut.

Bild: tfs

Dagens bild



En svartvit Mary-Kate.