Coctailparty

36466-1965

Det skulle vara roligt att gå på ett riktigt Coctailparty innehållandes glitter och glamour där alla ska vara uppklädda. Jag hade då gärna gått dit i den långrandiga, glittriga klänningen ovan från Salvatoe Ferragamo. Ååå!

Ikväll blir det filmer men först mat.

Dagens vill ha

36466-1964
Finingar från T O P S H O P.


Dagens bild

36466-1963

Nu ska jag skynda till stan och köpa presenter till lillebror som fyller 18 på måndag.

Snyggingar i lugg

36466-1962
Maria Sharapova & Camilla Belle

Bild: Camilla Belle online


En grön en.

36466-1961
Idag vill jag ha en grön Balenciaga i lagom storlek, fin i vår skulle den vara.

Bild: Browns


Finfredag?

36466-1960

Tänk att vara fredgasfin i en Christopher Kane klänning, det vore inte fel alls.

Nu ska här snart städas och sedan göras lite frukost i form av scrambled eggs.

Bild: Jakandjil

Dagens bild

36466-1959

Trentini, Rocha och Zimmermann.

Veckans stilikon - Alexa Chung

36466-1947
 
Här har vi henne, veckans stilikon - Alexa Cung. Modellen och programledaren från Storbritanien vars stil jag föll för redan för ett par år sedan då hon då och då dök upp bland
The Cobrasnakes bilder. Nu är hon ett hett samtalsämne bland modebloggarna och många beundrar och inspireras av hennes stil. Hon blandar vintage med dyrare märkesplagg och billgare plagg från kedjor som Urban Outfitters och H&M. Stuprör, korta klänningar och kjolar är en favorit dessutom markerar hon gärna midjan. Hon bär en hel del svart och gärna rutigt. Jag skulle vilja påstå att hon har lite av Gossip-girl looken i sig med bl.a. knästrumpor,  och små söta kappor och kavajer. 
Lägg märke till hennes skor. Jag tror nämnligen attvi har precis samma skosmak för enligt mig har hon alltid snygga skor. Oavsett om det är stövletter eller flats. När det gäller acessoarer har hon ofta många halsband på en gång eller en lång kedja med något eller några utmärkande hängen. Förresten, hennes hår vill man ju ha. Kort eller längre, det spelar ingen roll.



Bilder: the Fashion spot

Fröken Pivovarova

36466-1942

Som jag skrev igår så kan jag inte riktigt få nog av Sasha Pivovarova. Här har ni henne i Vogue Russia, april 2008. 

Snyggingar från Chloé

Lila är ju lite av en favorit. Tänk de roliga skorna nedan designade Chloé.Snyggingar från Chloé


Bild: styledrops

PS. Ikväll får ni se vem som är veckans stilikon.

Nog lugg...

36466-1940

Jag tänker och tänker och just nu blir det nog lugg.


W O W

36466-1939


Jag har aldrig höjt Agyness Deyn till skyarna och anser definitivt inte att hon klär sig snyggt. Visst är hon riktigt snyggt klädd ibland, vid finare tillfällen men inte personligen. Jag kan dock förstå dem som inspireras av henne (jag hör inte dit) för hon har verkligen sin egna stil och man kan ju därför kalla henne en stilikon. Hon om någon missmatchar ju, oftast lite överdrivet mycket men på bilden ovan har hon riktigt fått till det. De jag gillar med hennes outfit är hur hon håller sig till samma färger men blandar mönster och material. Allt är bara så perfekt. Den fina lilla mönstrade paljettkjolen, som är lagom hög i midjan, i svartvitt till en lös mönstrad tisha. Över det en liten svart skinnjacka och fint arband på armen. Pärlor på detta och outfiten blev fulländad.


Dagens bild

36466-1938

Mer omslag och mer Sasha.


Lugg eller inte?

Lugg eller inte?
Jag går ju mest hela tiden och funderar på om jag ska klippa lugg eller inte. Det känns som att alla klipper lugg just nu så då kanske jag borde skippa det. Jag kan aldirg bestämma mig, blir det inte lugg nu får det bli till hösten. En som verkligen är fin i sin lugg är vackra Irina Lazareanu.

Listigt!

Blommigt | Enfärgat - Blommigt är favoritmönstret men jag är i en enfärgad period.
Matchat | Missmatchat - Missmatchat är ju snyggast, det får inte se för planerat ut.
Stjärnor | Döskallar - Jag avskyr både stjärnor och dödskallar.
Stuprör | Bootcut - Jag gillar helt enkelt stuprör bäst just nu, oavsett vad som är mest inne.
Peacesymboler | Nitar - Det är nog inte bara är jag som fått peacesymboler på hjärnan.
Ballerinas | Gladiator - Ballerinas funkar alltid men gladiator känns roligare.
Svart | Färgglatt - Svart är ursnyggt, men man kan ju piffa till det med något färgglatt till.
Upprullat | Orullat - Jag gillar när det ser lite slarvigt ut och inte för prydligt.
Pyton | Leopard - Djurmönstrat och jag går inte riktigt ihop.
Miu Miu | Prada - Kolla bara in Miu Miu's 
vårkollektion.
Tyll | Fjädrar - Tyll känns lite uttjatat medan fjädrar är lite nytt.
Modemagasin | Modebloggar - Ett lyxigt modemagasin är roligt på ett annat sätt.

Här hittade jag listan nedan.

Dagens vill ha

36466-1936
Fint från D&G. Färgen passar till mycket och modellen är iaf lite annorlunda.


Fint i höst.

36466-1935

Bleka flickor med fint röda käppar. Jag gillar även den ljusa mönstrade sjalen.

Dagens bild

36466-1934

Sasha Pivovarova för Prada kan jag aldrig få nog av.

Nya pjucks.

36466-1933

Nummer ett på min shoppinglista nu är nog nya höga partyskor.  


Bild: Style.com

Ingen mössa här inte.

36466-1932
Nu ska jag ut och gå i snön. Egentligen borde jag dra på mig en mössa, men jag ser inte klok ut i mina mössor. Jag hittar aldrig riktigt den ultimata. Det får nog bli luvan kanske.

Bild: style.com

Dagens vill ha

36466-1931
En liten särskild portmonä för mynt vore bra. Då vill jag ha någon söt och färgglad. Ovan har vi en söt liten sak från Luella.

Kolla in...

36466-1930

...fint nagellack på både Alexa och Agyness.


Dagens bild

Dagens bild


LBD med fjädrar.

36466-1928

Ja, Lily Donaldson passa bra i sitt minifodral i svart med en massa fjädrar upptill.
 
Efter gårdagens bravader har jag varit sugen på Coca Cola heeela dagen, nu åker jag och köper en.

Dagens look

Dagens look
Såhär skulle jag kunna tänka mig att se ut idag. Om en liten stund ska vi till farmor och äta våfflor (andra söndagen irad jag äter våfflor men,men). Jag är inte jättesugen men det går nog ner. Nu måste jag skynda in i duschen. Ikväll blir det nog promenad och häng med Em, trevligt och behövligt.


I like

I like

Det är ju bara så snyggt med mittbena, lite ruffsigt långt hår, sotade ögon och bleka läppar.

Fint men ändå inte...

36466-1926

Fina skor men lite väl puffiga byxor.
Bild: jakandjill

Dagens bild

36466-1924

Vackra Sasha i rött.

Påskigt från MJ!

36466-1918
Dagen till ära hade jag gärna haft dessa gulingar från Marc Jacobs på mina fötter ikväll.

Dagens look

36466-1923

Snart ska jag en sväng på stan, då hade jag gärna haft på mig hennes kläder ovan. Istället blir det ksubijeans, lila american apparel tisha, någon kofta och Converse till det. Ikväll blir det dock något festligare. Det ärju inte påskafton varje helg.  

Dagens bild

Dagens bild




GLAD PÅSK

36466-1917
Tänk om denna påsklika (färgerna andas ju påsk) klänning i fin modell från Missoni skulle ligga i mitt påskägg i år?!


Kolla in


36466-1921

Hennes snyggoskor.

Dagens bild

Dagens bild

Kirsten Dunst för MiuMiu.


Rött från Miu Miu

36466-1919
Skorna ovan har bl.a. setts på Kirsten Dunst, kommer från Miu Miu och får mer än gärna sitta på mina fötter i sommar.


Dagens bild

36466-1915

Vårigt och fint.

Nu blir det sen frukost, sedan blir det stan.

Hösten enligt Gucci.

36466-1913
Såhär kan jag absolut tänka mig att se ut i höst. Mörkt sotade ögon hår med lugg eller mittbena, lagom vågigt med mycket volym.

Bilder: style.com

Lilla MK

36466-1907

V A C k E R T


Dagens look

36466-1906

Svarta ben, blanka shoes, lackig väska, kort klänning, långa kavajen och den lilla mössan på det. Fiint.


Bild: The Sartorialist

BIG kuvertväska

BIG kuvertväska

Kolla in den enorma kuvertväskan som fröken Pivovarova håller i, designad Fendi.
Lite väl stor om ni frågar mig.



Dagens bild

36466-1904


Erin Wasson

Dagens look

36466-1900

Färgglada ben, randigt, skinnjacka, skor som bryter av och lagom vippig kjol.

Bild: The Sartoialist

Helgen och pyssel...


Helgen spenderades ju i Köpenhamn och i Helsingorg. I Köpenhamn letades bl.a. jacka och rutig sjal. Jag hittade ingen sådan jacka jag ville ha men jag hittade en annan fin som föll mig i smaken. Den är finare på än på bilden ovan men det får ni se en annan gång. Jag stod och höll i ett par jättefina röda skor på Zara med hööög klack och peep-toe men jag köpte dom inte, vilket jag ångrar men,men. Det var iaf en trevlig helg som avslutades med lite IKEA-sopping. Jag ska snart sätta igång med lite pyssel här. Jag ska göra påskkort och göra två små kollage som ska ramas in och sättas upp på väggen. 

36466-1897 
(Jag ser ut som en stor boll i dunjackan men den värmde bra i ett, minst sagt, kyligt Köpenhamn. )

Blommigt från Urbn Outfitters

36466-1891

Den här klänningen från Urabn Outfitters, som jag sett på Alexa Chung, kikade jag och syrran på i Köpehamn. Det blev dock inget köp.

Shoppat



36466-1889

36466-1890

Häromveckan inhandlades plastiga skor i röd kulör på Åhlens och svart träigt armband på Indiska.

Dagens bild

36466-1888

Jessica Stam för Pop.

Veckan stilikon - Erin Wasson

36466-1887

Här har ni henne, veckans stilikon. Modellen och stylisten Erin Wassons stil har jag länge beundrat. Hon är mycket för tajta fodral och kjolar, kortkorta shorts, leggings i olika material, västar, fransar och slappa t-shirts. Är det kallt ute åker pälsen på och blir det lite varmare är det skinnjackan eller den längre kavajen som gäller. Det är ofta en maskulin touch över hennes outfits, vilket kan kännas lite typiskt henne. Färgmässigt bär hon mest svart och vitt, hon har väldigt sällan färgglada plagg på sig. Hon gillar nog huvudbonader skule jag tro för ar det inte hatten eller mössan som sitter på huvudet så är det något sorts headband virat runt huvudet.

36466-187636466-187536466-187436466-187336466-1872


Svaret...

36466-1871

Det var ju snyggingen Alexa Chung som
bar omkring på en Miu Miu.


Hon och jag gillar Balmain i vår.

36466-1866
Jag tänkte börja med en nygammal kategori här i bloggen. Nämnligen veckans stilikon. Jag ska vecka för vecka välja en av alla snyggingar jag inspireras av. Vem denna veckas stilikon blir får ni se ikväll. Jag läste någonstans förra veckan att hon, precis som jag, gillar Balmains vårkollektion. När jag tittade igenom den tyckte jag att den känder väldigt "hon". Jag gillar miniklänningarna, färgerna, lite fransar, lite batik, glansga pluppar och partier och fina mönster.


Ny plonka.

36466-1862

Jag behöver en ny fin plånbok för min gamla Dior hänger knappt ihop längre. Den ovan från Miu Miu skulle sitta fint.
Bild: mytheresa.com

Dagens bild

36466-1861

Gemma Ward i Vogue UK april.


Gissa vem...

Gissa vem...

...som har en beige platt påsliknande sak från Miu Miu hängandes på armen?

Nu rask promenad sen Cheeseballs (hur gott som helst om du frågar mig) framför Hide and Seek. Perfekt söndagskväll! 

Dagens Bild

36466-1859




regnregnregn

36466-1858

Om en stund ska vi åka neråt. man kan ju alltid hoppas på att de inte ska regna riktigt hela dagarna...
Ha en trevlig helg!

Dagens look

Dagens look
Jag hade gärna varit fredagsfin i upprullade ljusa jeans, småblommig blus, grå kappa, matchande väska, färgglada skor och mittbena till det, precis som söta Kate Bosworth ovan.

Jackjakt

Jackjakt

I Köpenhamn och Helsingborg ska det letas jacka. Jag vill ju alltid ha saker som jag aldrig lyckas hitta i affärerna så vi får väl se hur detta går... Jackan jag vill ha är en ungefär en sådan som hon på bilden har. Men jag är som sagt van vid att inte hitta det jag vill ha så jag har inga större förhoppningar.

Nu ska jag packa ner lite saker och sedan ska jag måla naglarna, svarta eller kanske röda och titta på film.

Bild: elle.com

Snyggon

36466-1855


Shoppat på resan...

36466-1846




Jag skrev ju för några veckor sedan att jag skulle visa vad jag shoppat på resan. Jag orkar inte visa allt men här en några fynd iaf.
1. Convers - jag skulle kunna köpa hur många som helst.
2. Väska - jag hade ingen brun fin innan så detta var ett bra köp.
3. Grå pumps från Zara med öppen tå - jag ville ha några som inte var så höga, kan vara bra ibland.
4.  Havaianas - kan jag heller aldrig få för många av.
5. Roligt halsband - jag letade efter något speciellt och annorlunda och hittade detta.
6. Rutig tunika -den är finare i verkligheten.
7. Randig söt sommarklänning från Forever 21.
8. Pashminasjal i fin röd nyans.
9. En annan, lite glittrig och blommig sjal.
 
Nu ska jag ge mig ut i regnet och springa, första gången på ca 4 månader, wish me luck... 

Dagens bild

36466-1845

Favvotjejen nr 1.

Kvällsplaner och Köpenhamnstips?

36466-1844

För ovanlighetens skull (inte) är det tv som gäller ikväll, bl.a. blir det såklart Grey's. Imorgon börjar jag dock jobba klockan 07:30 så jag får väl se till att lägga mig i tid.

Har du förresten Köpenhamnstips till mig är det bara att skriva, skriva, skriva. På fredag morgon åker jag dit med lillasyster och pappa och stannar tills på söndag.



Dagens outfit

36466-1843
Ingen sådär jättelyckad outfitbild men bättre än ingen alls tänker jag... På mig har jag tights med dragkedja nedtill shoppade i Sydney, grön stor myströja från Gina Tricot (där hittar jag sällan något men denna funkar), på armen hänger en födelsedagspresent från mormor och morfar. Naglarna är ju fiiint rosa men det syns visst inte på bilden. 

Nu ska jag ut och promenera med mamma i regnet.  

Finingar från Kyss Johanna

36466-1842
36466-1841

Jag gillar bäst armband och även om jag har hur många som helst så vill jag alltid ha fler. Tidigare idag kollade jag in nyheterna hos Kyss Johanna och föll för de två fina armbanden ovan. Det första kommer från 82 och är lagom klumpigt och snyggt. Det andra med peacemärke kommer från Dogeared och är ett enkelt "varje-dag-armband".

Speciell väska

Speciell väska
Även om det är mest fokus på skor i vår vill jag ha en speciell väska. Den behöver inte vara dyr, bara annolunda på något sätt. Man borde väl leta second hand om man verkligen vill hitta en väska som är speciell, som ingen annan har  och som inte kostar skjortan.

Dagens look

Dagens look

Kate i lagom skön outft med bl.a. randigt, mysig kappa och snyggofrisyr.


Dagens bild

36466-1838

Burberrys vårkampanj med bl.a. Lily Donaldson och Agyness Deyn.


Fruktsallad framför GG

36466-1837

Nu blir det snart fruktsallad framför Gossip Girl och därefter ska jag kolla in den nya miniserien The Starter Wife. Den kanske kan vara rolig. För er som gillar Gossip Girl-looken så kanske klänningen ovan från Primark faller er i smaken.

Blandat från resan

36466-181136466-181436466-181336466-1816
36466-181836466-182136466-181736466-182436466-1825

36466-182236466-181036466-181536466-1819

Vi har ju tusentals bilden från vår resa och mer än hälften av bilderna ar jag inte fått än. Här är iaf lite bilder från resan, just dessa bilder är från Peking, Shanghai, Halong Bay (Vietnam), Mui Nee (Vietnam), Kuala Lumpur, Langkawi, Sydney, Phi Phi island och Bangkok.

Giambatista Valli

Giambatista Valli

u n d e r b a r t . u n d e r b a r t . u n d e r b a r t
Bild: style.com

Kolla in...

36466-1808

...Anja Rubiks klänning. Snyggast vore den om den var halvlårskort.

Dagens look

36466-1807


Här har vi Alexa Chung iklädd en lite finare kort klänning med stora guldknappar upptill, svarta strumpor, beige kofta, några olika halsband och en röd clutch.

Dagens bild

Dagens bild
Det är något speciellt med den där Balenciagaklänningen.

L I L A

L I L A
Lila och en massa volanger, så fint så.


Öppen tå

36466-1803
Öppen tå är ju hett i vår här har vi ett par med snörning från Diego Dolcini.


Dagens bild

36466-1802


Mer Rachel för Nylon.

Dagens look

Dagens look

Sienna i ett regnigt London iklädd svarta tights, ursnygga höga ankelboots, svartvit, stor och mönstrad kofta. En röd väska skymtar man även. Fint.

Nu ska jag snart äta frasvåfflor, mmm.


I like

36466-1799
Proenza Schouler-heels med träig klack och sula och orangeröda remmar.

Bild: Jack&Jil

Tidningsrensning

Jag har hur mycket som helst att göra idag men jag ska börja med att äta frukost sedan ska jag sätta igång med städningen och rensningen. Jag har ofta svårt för att slänga saker men nu har jag kommit in i en rensarperiod så nu ska det rensas bland hur många tidningar som helst.


Dagens bild

36466-1798
Kate Moss


Lovely

Lovely
Blommig och fin klänning har socitetspinglan Genevieve Jones klätt på sig, här är hon tillsammans med duktiga Alexander Wang.

Dagens look

Dagens look

Hennes kjol är ju hur fin som helst.
 
Nu solig powerwalk i skogen.
Ikväll myskväll med lillasyster, filmer, ansiktsmasker och nagellacksmålning är vad som väntar.


Bild: The Sartorialst för Style.

Speciell väska

36466-1795

Under hela min resa letade jag efter en speciell väska. Kraven var att den skulle vara i någon speciell, färgstark färg. Tyvärr lyckades jag inte hitta någon som föll mig i smaken. Kräsen är jag och jag köper ofta väskor som jag inte använder sedan för att jag kommer på att det är något fel med dom. När jag spanade in lite dyr shopping på internet hittade jag den underbara skapelsen från Chloé ovan. Den är ju hur fin som helst, både modellen och färgen gillar jag. Det enda som inte stämmer är priset, så jag får väl leta vidare...

Snyggokavaj

36466-1793

Ja en långkavaj i grått från underbara Alexander Wang är vad vi har här.


Dagens bild

Dagens bild


Två av favoriterna

36466-1790


Fin bild med Diane och Clémence. Kolla in Dianes hår, skorna, kavajen, pälsen, den lilla paljettväskan, Clémence röda klänning och Dianes svarta klänningen med kors ifram. 


Väskan

36466-1789

Jag vill ha Raquel Zimmermans söta lilla väska.


Dagens look

36466-1788

M-K i svarta stövlar, svarta Ksubis, skinnjacka, stor mysig sjal, röda Wayfarers och en brunröd Balenciaga - en bra fredagsoutfit.

Dagens bild

Dagens bild
Gemma & Lilly.

Chloë för Opening Ceremony

36466-1785
Täkte att det var på sin plats att jag visade mina två favoriter från Chloës kollektion för Opening Ceremony.
Den småblommiga klänningen är ursöt i fina färger och modell. Den kortkorta, lösa rutiga klänningen i grått skulle passa mig perfekt just nu, jag har verkligen halkat in på grått. Allt jag faller för i klädväg är konstigt nog grått. Jag behöver nog shoppa något färgglatt som kan leda mig ur denna gråa dimma.

36466-1786

Imorgon...

Imorgon...

...blir det nog lite shopping i Götet.


Dagens vill ha

36466-1783
Dessa pjucks designade Dries van Noten hittades
här. Jag gillar de rejäla remmarna som kan bryta av en söt nätt klänning.



Visa ryggen är alltid fint

Visa ryggen är alltid fint
Vilken underbar ryggringning, skulle jag ta studenten i år skulle jag satsa på det tror jag.
Bild: kidpaparazzi

Dagens bild

Dagens bild


Dagens vill ha

MJ

Lackig clutch från Marc Jacobs, nu innan våren kommer på riktigt.

Dagens look

Lugn och skön dag idag. Jag ska snart träna lite och sen klippa lite i tidningar (jag håller på och fixar ihop ett kollage med mina favoriter som ska ramas in och sättas upp på väggen). Jag skulle gärna slänga på mig Keiras klänning och lilla kavaj över. I halsen hade jag haft en möstrad sjal och på huvudet en svart liknande mössa och bikerboots till det. 

36466-1779

Runda brillor

36466-1778
Det är mycket prat om runda solglasögon men för min del blir det något annat, jag är inte alls förtjust i runda solglasögon men kanske lär jag mig att gilla det. Jag är nog avskräckt från när jag var liten då jag hade diverse olika runda solglasögon i knalliga färger.


Dagens bild

36466-1777

Fin bild med hemska skor, fotograferad av Peter Lindbergh.


Roliga skor

Roliga skor
Jag vill ha roliga skor, jag ska nog leta efter det i Köpenhamn nästa helg...

Om 5 min är det dags för Anna Pihl, till det blir det chai-te.

I höst blir det lugg

I höst blir det lugg
Jag hinner säkerligen ändra mig många gånger om men just nu är det såhär jag vill se ut i höst.

Uppdatera garderoben

36466-1773
36466-1774
Jag är i behov av lite "roliga" linnen och t-shirts känns det som och dessa från Acne vore inte dumma.


Dagens bild

36466-1772

Mer Kate för YSL.

Nu ska jag gå ut på långpowerwalk.

Dagens vill ha

36466-1771

Linnet i silke från
Ba&sh skulle vara snyggt vid utgång till svarta stuprör och höga svarta skor. Jag vill ha!

Dagens look

36466-1770

Kolla in bilden ovan så ser ni hur snygg M-K är när hon springer runt på Paris gator.

Nu ska man ju egentligen tänka vår men pga resan har jag ju missat det där med höst och vintrkläder och jag känner att jag ännu inte är redo för vårkläder. Jag är fast i mörkare toner just nu och det kommer inte att bli vår i min blogg riktigt än. 

Snart åker joggingskorna på för promenad med mamma och mormor, mysigt.

Dagens bild

36466-1769

Nu måste jag skynda mig och göra iordning mig för snart blir det söndagsfika med vänner på stan.

Bild: W magazine

Dagens look

36466-1767

Idag har jag varit en sväng på stan med mamma och mormor, som är på besök. Där träffade jag på en kär vän som jag inte sett på länge så det slutade med fika med henne istället. Inget shoppat för min del alltså. Jag hann in i två affärer... Jag hade inte haft något emot att se ut som henne på bilden. Ursnyggt!

bild: The Sartorialist


Red legs

Red legs
Backstage hos Erin Fetherston hittade jag modellen ovan i helsvart med röda ben. Snyggt, klänningen ser himla fin ut.

Hundpromenad med Prada.

36466-1765

Jag vill oxå gå på hundpromenad med Prada...

Dagens bild

Dagens bild