Snyggingar på front row

Snyggingar på front row
Lockigt hår i mittbena . Runda solglasögon . Stortröja till tights . Skyhöga skor . Lackig väska . Många ringar. Band runt huvudet.

Dagens look

36466-1762

Vinrött är en av favoritfärgerna.


Dagens bild

Dagens bild

Sasha Pivovarova


Stor pälskrage

36466-1760
Jag kollade igenom mina bilder lite och kom på att jag måste uppmärksamma den STORA pälskragen lite. Visst det kan vara fint om den är lagom stor  men för stor och för mycket är inget för mig. Det blir för mycket päls

PS. Jag vill ha hennes bruna väska med små nitar på den stora bilden överst.



Bilder: style.com & the sartorialist


Dagens look

36466-1754
Lite Gossip Girl är det över dagens look.

Bild: elle.com

Dagens bild

36466-1752

Detta skulle kunna vara en tavla som pryder min vägg.

Klänningen

36466-1751
Blommigt är mitt favoritmönster så det är ju roligt att det är en av vårens största trender. När jag tittade igenom Browns nyheter lite snabbt igår fick jag syn på klänningen ovan från E2 vintge. Jag gillar att den redan är missmatchad, mönstermässigt då slipper man försöka få till det och kan bara ta något enkelt till.

Strax ska jag går ut och gå sedan ska jag hem till pappa och ära jul bord. Jag missade ju julmaten i år så ikväll ska jag äta det jag gillar på julbordet - julskinka, köttbullar, revbenspjäll, rödkål och rödbetssallad. Jag är ingeen "julbordsfantast" precis.

PS. Här är en som kommer att sitta bänkad framför kanal5 klockan 21:00 ikväll.


Långa koftan - tips.

Långa koftan
Jag nämnde i inlägget nedan att jag är en väldigt flitig användare av storkoftan. Oftast köper jag en vanlig, lite längre kofta i L så kan man ha den som klänning. Jag är ute efter en vinröd men självklart är det väldigt svårt att hitta nu på vårkanten. Har du tips, säg till mig.

Koftan ovan kommer från 3.1 Philip Lim och finns att köpa på La Garconne.

Dagens look

Dagens look

Nu kör jag mest på tights med storkofta eller någon tunika till. Till det har jag gärna Converse eller bikerboots. Jag har liksom fastnat i detta men snart är det vår, då blir det andra bullar.
Kirstens outfit ovan får bli dagens look. Mycket svart, wayfarers, knut på huvudet och till det Converse såklart. Jag är inte särskilt förtjust i rosa så jag hade antagligen valt röda Converse istället för rosa.

Nu ska jag duscha, göra hårinpackning, måla naglarna och lägga på en ansiktsmask. Sen ska jag äta lite jordgubbar och därefter städa i min garderob.

Dagens bild

Dagens bild

Omslag är alltid trevligt.

Beige jacka i vår?

image1747
I Göteborg i fredags gick jag och tittade lite på vårjackor. Jag har ingen aning om vad jag vill ha för någon och hittade inte heller någon speciell. Det är ju mycket prat om trenchen. Jag såg fröken Klings Monkifyndade kimonoliknande trench på "Vakna" imorse. Den var fin men inget för mig. En beige jacka vore ju himla bra men jag har lite svårt för färgen. Någon gång fick jag för mig att beige inte klär mig och det satte sig på hjärnan. Jag får fundera lite på saken...  

Bilder: elle.com

Band runt huvudet

36466-1746


Det där med mittbena och band/kedja eller så runt huvudet kan vara riktigt snyggt på andra men jag känner mig som ett fån i det.

Nu ska jag fixa något frukostaktigt, är sugen på apelsin, och kolla på film tror jag.


Dagens bild

36466-1745
Kate för YSL.

Dagens look

36466-1744

Såhär skulle jag vilja se ut idag, jag hade dock valt en annan väska, ja har lite svårt för just hennes. Håret är det inget större fel på heller, kanske lite väl mycket snedbena bara.

Bild: elle.com

Något fint att sova i

Något fint att sova i

Något jag saknar är något riktigt sött att sova i. Ett nytt litet nattlinne eller små shorts och ett linne vore inte dumt.

Helsvart igen

36466-1742
Igår skrev jag hur fint jag tyckte att det var med en helsvart outfit med färgglada skor. Här är ett annat exempel, det är fröken Moss som bryter av med en sjal i grått. Det är snyggt det oxå. Nu ska jag dricka gott te och kolla in något på tv:n.

Hos Zac


Backstage hos Zac Posen httade jag bl.a. småp väskor i fina färger, material som sammet och stin, röda läppar, färgglada ben och vackra klänningar.  

Bilder: Style.com

Dagens bild

36466-1735

Här har vi en annan favorit, fröken Stam.

Dagens look

36466-1734
Diane Kruger är lite av en favorit för mig. Inte nog med att hon är vacker, stil har hon oxå. Idag skulle jag gärna klä mina ben svarta, sätta på mig en mönstrad liten klänning, med blyertsgrå, lite stor  kavaj över. Till det hade jag gärna haft svarta stövlar, en svart Chanelväska i lack och en stor mysig mönstrad sjal. 

Helsvart med färgad sko...

36466-1733

...är något jag gillar mycket. Det är snyggt med svarta sturmpor till den lilla svarta men med färgglada speciella skor händer det ändå något.  

Dagens bild

Dagens bild

Vi tar ett omslag i svartvitt.

Dagens look

Dagens look

Nu ska jag snart åka iväg till Borås och på mig hade jag gärna haft Keiras outfit ovan, dock med en annan väska. Tyvärr blir det inte så mycket bloggande idag men när jag kommer hem imorgon blir det desto mer.
Ha en trevlig Lördag!

Dagens bild

36466-1729

En av favoriterna, Sasha för Prada.

Dendär klänningen

fin
Ååå vilken söt klänning hon har, jag gillar dock inte de orangefärgade skorna till, jag skulle nog valt silverfärgade med öppen tå. 

Dagens bilder

36466-1726
36466-1727

Jag gillar det!

Dagens look

Dagens look

Idag blir det en liten shoppingtur till Göteborg, jag ska bl.a. leta rosett till håret, röd kofta och ny almanacka. Jag hade gärna sett ut som Ashley ovan i svarta jeans/tights svarta stövlar, mysig stickad tröja, svart skinnjacka, och svart stor väska. 

Dagens vill ha

36466-1724
En grå klänning från Acne som finns
här.


Dagens bild

Dagens bild

Dagens look

Dagens look

Precis såhär skulle jag vilja se ut idag. Mörka stuprör, vit skjorta med mönstrad stickad tröja över. Till det fin grå lackig väska, gamalt guldsmycke och söta höga skor.

Obsession

36466-1721

Nu ar det så att jag har blivit lite smått besatt av rosetter. Imorgon blir det en tur till Göteborg och då måste jag definitivt leta upp en fin rosett till håret. Klänningen ovan är ursöt i flickig stil, mörkblå sammet och med rosett såklart.

Färgglad väska i vår.

image1719

Nu har jag shoppat upp mig påa väskor i basfärger som brunt, svart och grått. I vår vill jag investera i en färgglad väska som kan pigga upp en neutral outfit. Den lilla turkosa från Prada skulle jag nog trivas bra med.

Lugg ?

36466-1718

Lugg är något jag ofta funderar över. Jag har haft lugg många gånger men nu var det ett tag sen. Klipper jag lugg vill jag helst se ut som tjejen ovan, just nu lutar det dock åt att skippa luggen och spara ut och köra på mittbena. Denna beslutsångest...

Skimmrande i grön nyans

Skimmrande i grön nyans
































Grönt ar ju en av mina favoritfärger och bland styles bilder backstage hos Missoni fann jag ovanstående skatter.

Dagens look x 2

36466-1716
 De två vännerna Carro och Lily.

Vad som skulle göras idag är flyttat till morgondagen, jag känner mig inte särskilt pigg så jag ska slänga mig i soffan och kolla lite filmer. Kanske blir det Factory Girl eller en av favoriterna, Marie Antoinette!?  

Dagens bild

36466-1715

Jag är inget större fan av Gisele men bilden ovan föll jag för.  


Dagens bilder



Jag fastnade för Michelle Williams i senaste Wonderland så dagens bild fick bli tre.

Kommer man hem efter att ha varit borta i mer än tre månader finns det en hel del att göra. Jag har ännu inte packat upp och kommit iordning med allt. Det får jag ta tag i på torsdag, imorgon är det nämnligen annat på schemat, likaså på fredag och i helgen.   

Resten av dagen ska ägnas åt ett litet "The Hills"-maraton, hälsa på farmor lite, fisksoppsmiddag (mamma gör nog den godaste fisksoppan och den är efterlängtad) och Gossipgirl såklart. Orkar jag blir det kanske Factory Girl ikväll oxå, men med tanke på att jag de senaste två dygnen endast sovit sex timmar så borde jag vara supertrött ikväll.

Självklart ska jag försöka hinna med att blogga lite oxå. Ni kommer, i veckan, att få ta del av några av mina shoppingfynd. Det råkade bli en hel del shopping på resan, inte oväntat... Shoppingen består av en herrans massa skor och väskor, smycken, sjalar, jeansshorts, jeans (när man andå var i Australien var det lika bra att köpa sig ett par Ksubi), klänningar och en massa presenter såklart. Mer om det en annan dag.

Hennes skor

Hennes skor

Slitna snyggingar i brunt med fina detaljer skulle iaf sitta fint på mina fötter.

Dagens look

36466-1710
Hos The Sartorialist hittade jag finfina tjejen ovan. Hade jag fått ändra på något i hennes outfit hade jag nog valt  en annan kjol som matchar lite bättre till den övriga outfiten. På tal om kjolen så är den ju alldeles fantastisk.

Back on track!

Jo, idag är dagen då jag börjar blogga igen. Som jag har längtat! Det är dock en hel del man har missat på tre månader  Jag blir alldeles yr i huvudet när jag tänker på alla kändissidor, modesidor och bloggar som jag bara måste kolla igenom.

Med Kylie's senaste album på
hög volym är jag dock redo att sätta igång, tror jag...