Beijing nästa

Om en timma bär det iväg till Arlanda. Ikväll påbörjas Em's om min tre månaders långa resa. Vi ska åka till Kina (Beijing, Shanghai, Hainan), Vietnam, Malaysia, Singapore, Australien och Thailand. Därför måste jag ta en bloggpaus eftersom att jag varken kommer ha tid eller tillgång till dator. 

Vill du att jag informerar dig om när jag börjar blogga igen kan du antingen skriva en kommentar nedan eller ett mejl till
[email protected]

Hejdå och God Jul! 

Dagens look

36466-1708

Dagens look, med favoritväska som piggar upp.

Nu ska jag bada!

Dagens bild

Dagens bild

Fina Leigh Lezark i svartvitt.

Kirsten shoppar Marc.

Kirsten shoppar Marc.
Jag vill oxå shoppa Marc Jacobs.


Dagens vill ha

Dagens vill ha
Bok från Browns.
Jag har hur mkt som helst att göra nu innan resan, jag har inte ens packat än. Klockan nio blir det dock mys framför Desperate med varma mackor, glass och marabou.

Lite M-K?

Fint hår
Är det inte lite M-K över den här New York-tjejen?


En rolig clutch

Clutchar med saker på gillar jag, eller så får dom gärna vara fyllda med paljetter. Det finns en hel del fina och annorlunda. De nedan kommer från Missoni, Fendi, Marni och Gucci. En rolig och färgglad clutch kan ju liva upp vilken tråkig outfit som helst.

36466-1702

Dagens look

Dagens look

Snyggt!


Snyggt från Acne.

Snyggt från Acne.


M-K & Ash lyckas tydligen alltid...

36466-1696 36466-1698 36466-1695 36466-1699
M-K och Ash lyckas inte bara när det gäller vardagsoutfits. På röda mattan och vid andra festliga tillfällen är dom ofta klädda i bedårande klänningar, gärna hellånga eller kortkorta med lite paljetter och skimmrande stenar. Dom har inte dedär typiska klänningarna som, i stort sett, alla andra kändisar har utan bär gärna speciella och annorlunda klännigar och outfits. Ovan är några av mina favoriter.

Dagens bild

Dagens bild

Snygga Erin Wasson.

Dagens vill ha

Kolla in
SNYGGO-klänning från Scout.

Stine Goya

Stine Goya36466-169236466-1690
Jag hittade lite fina saker från Stine Goya. En sjal i grått och gult med roligt mönster, svarta nätta stövletter med och en vit t-shirt klänning med stort tryck i svart och grått. 


Mönster i massor.

36466-1691
Jag har blivit galen i möster!

Dagens bild

Dagens bild

Anja Rubik med gråa naglar.

Om...

36466-1687
Hade det varit fest ikväll hade jag gärna haft på mig paljettklänningen ovan från australiensiska Shakuhachi. Till den hade jag isåfall haft svarta tunna heltäckande stumpbyxor, svarta pumps och en svart lite kuvertväska. Min make-up hade varit enkel och håret hade jag haft hängade med lösa slarviga lockar.

Nepp, nu ska jag läsa, stryka under och anteckna en massa om storstäderna som snart skall besökas bl.a. Bangkok, Shanghai och Singapore. 

Browns tur.

36466-1686

Skulle jag få välja ut fyra klänningar på
Browns webshop skulle de bli dem ovan. (Lite lustigt att alla matchar med varandra).
 
Den översta i ljusgrå kulör kommer från Acne. Den skulle passa utmärkt till vardags´. helst skulle jag velat ha den i svart.
Blommigt är mitt favoritmönster så den småblommiga klänningen med knappar från Junya Watanabe föll jag för på en gång. Tänk till en vinröd kofta, svarta stickade strumpbyxor och svarta stövletter.
Den gråa skimmrande klänningen med knyt nedtill kommer från David Szeto och har varit med förr i bloggen. Det skulle kunna bli en bra partyoutfit med svarta strumpyxor och svarta höga pumps till. 
Även den sista klänningen har varit med förr i bloggen och är designad av svenska Ann-Sofie Back. Jag gillar vinrött och jag gillar "lilla knuten" på mitten.

Dagens bild

36466-1684
Söta Zoe Kravitz.
Bild: elle.com

Lite lila.

36466-168036466-168336466-168236466-167836466-167936466-1681 

Halsduk från Jil sander - YSL väska - KJL ring - kofta från Autumn Cashmere - OPI lack - Lanvin ballerinas.

Dagens look

Dagens look
Idag hittade jag ingen önskelook i min smak så jag fixade ihop en egen. I
Stella McCartney's stickade storkofta till mörklila tights , från Vanessa Bruno och med Stine Goya stövletter på fötterna skulle jag trivas utmärkt. I handen hade jag gärna hållt i Chloèväskan ovan och runt min handled hade det gärna fått hänga ett svart One of a Kind armband. Att ha naglarna målade i O.P.I.'s Catherine de Grape vore som pricken över i. En perfekt fredagsoutfit enligt mig.

Nu ska här städas, hoppas även på att städa bort min fruktansvärda huvudvärk som inte vill ge sig. Får väl knapra mer tabletter kanske...? Senare blir det fika och stan med mamma. Ikväll är det middag hos farmor och sedan kommer Em till mig och då ska det bli en reseplanering bl.a.

Dagens vill ha

Dagens vill ha
Kort duffel, från United Bamboo, med stor päls runt luvan skulle passa fint i höstrusket. Blått är dock inte den ultimata för mig men...

Dagens bild

Dagens bild

Två av mina favoriter, Irina och Lily.


Dagens vill ha

Dagens vill ha

Finfin sak från opening ceremony.

Nu ska jag promenera till jobbet.

Shop Jumelle

Nu har jag tittat igenom weshoppen Jumelles utbud. Skulle jag klickat hem något därifrån hade det blivit följande plagg:

36466-167136466-167036466-166936466-166836466-1672

1. En vit Burfitt T-shirt med svart tryck.
2. Även den svarta klänningen kommer från Burfitt.
3. En kappa, från Bi La Li, i fin modell med knyt i midjan och med lite kortare ärmar. Jag hade dock valt den i svart.
4. Partyklänningen med paljetter från Antik Batik.
5. En grå långkofta från en av favoriterna, Vanessa Bruno.

I like!

36466-1666

Ovan ser vi lite knalliga små väskor med kedjehandtag från Marc Jacobs,  franska Vogues stylistassistent Melanie Huynh, det finaste i paljettväg just nu från Shakuhaci och slutligen "metallicfärgglada" pjucks från Fendi.

Dagens bild

36466-1667

Idag blev det Michelle Williams, för ovanlighetens skull.

Nu blir det god frukost, därefter städning och reseförberedande varvat med bloggande och ikväll jobb.

Dagens vill ha

Dagens vill ha
Passande nog en Chloé T-shirt med roliga saker på.

I min smak.

36466-1662
En annan höstkollektion jag gillar är Paulo Melim Andersson's för Chloé. Jag föll för korta klänningar i fina modeller, orange, höga midjor, stora stenar och speglar.

Nu ska jag fixa mat.

Din favorit?

36466-166136466-166036466-1659
Sasha Pivovarova har prytt Vogue's omslag ett antal gånger, ovan är tre omslag. Vilket är din favorit?

Dagens look

Dagens look
En chic New York'erska i söt miniklänning till svarta heltäckande strumpbyxor och svarta lackballerinas. Drömväskan från Balenciaga håller hon i handen.


Dagens bild

Dagens bild
Tuffa Erin Wasson.

I'm inlove...

36466-1656
Jag älskar Balenciagas höstkollektion. Snyggobyxor, underbara sjalar, inspirerande mönster, fickor, mittbenor, figursydda kavajer med och utan päls och  enkel make med fokus på vitt runt ögonen. Nicolas Ghesquière är inte dålig han.  


Things on my mind.


36466-1655

 ~Guess stenprydda ballerinas ~ Fendis guldplånka ~ Anacondas ring med stor röd sten ~ Marni-tisha med tryck ~ Opis an affair in red square ~ Louboutins Ariella studded boots ~ Marc Jacobs flätade små väskor ~ Balenciagas höstkollektion ~ M-K & Ash~

Bra morgon dehär.

36466-1653

Nu blir det The Hills och frukost.


Dagens bild

Dagens bild
Vackra Anja Rubik i lila.


Dagens vill ha

Dagens vill ha


Miniskirt från Sunshine & Shadow.


Skitskitskit

Då var det dags igen, hela datorn slutade att fungera och var troligen drabbad av virus. Allt försvann, alla mina bilder, alla förberedda blogginlägg, alla mina kollage (som jag hade ägnat en massa tid åt), alla låtar, alla mina bilder från kameran och alla mina länkar. Ne fy, bara att börja om från början. Blogginspirationen har därför inte riktigt varit på topp idag...


Dagens bild

Dagens bild
.höst.pälsigt.knalliga lipps.snyggopjucks.

Kolla in

36466-1649

Tre av mina favoriter på samma bild, Lily, Stam och Sasha.

Deagens look och vill ha.

36466-1648

Såhär skulle jag kunna tänka mig att se ut idag. Jag har lte svårt för puffärmarna bara. Balenciagaväskan i gammal modell är min favorit just nu så den skulle jag vilja ha idag.

Dagens bild

36466-1647

Bild: LundLund

Paljettklänningar prydda med blommor

36466-1646
Bland söta Erin Fetherston's Holidaykollektion hittade jag paljettklänningarna ovan prydda med blommor.

Dagens bild

36466-1645

Volangigt, fransigt och skimmrande.

36466-1644
Skulle jag gått ut ikväll hade jag gärna sett ut som inspirerande Genevieve Jones ovan. Kortkort, volang:igt, grått, skimmrande, perfekta pumps med liten platå och till det fransig väska. En klar favorit!

Förresten, bion (1408) var urdålig. Nu blir det sängen, 06:50 ringer klockan imorgon. Det är jobb som står på schemat.

Dagens vill ha - HIGH heels.



Nu ska jag sticka och träna, senare ikväll blir det bio, 1408, godis till det såklart.

Dagens look

36466-1641



Något runt huvudet

Något runt huvudet
Halvturban, sjal, paljett och fjädrer prytt, flätat läder, tunnt och tjockt. När det gäller headbands finns det mkt att välja på. Det är bara att låta fantasin flöda.

Dagens bild

Dagens bild
Sasha Pivovarova

Lite mer rött

36466-1640
När vi ändå var inne på rött så kan jag ju bara inte låta bli att visa underbara kuvertväskan ovan. Finfin är ordet, rött är färgen. Behöver jag ens säga vilket märke det är...?!

Röda favoriter

36466-1639

Kolla in...

Kolla in
...Agyness jättefina skinnjacka med annorlunda och snygga detaljer. Vilken dröm!

Dagens look

36466-1635

Kate i helsvart.

Dagens bild

Dagens bild
Omslag är alltid trevligt.

En hög med modeller

En hög med modeller
Att jag alltid råkar fastna framför datorn då... Ikväll har jag hittat en trevlig sida med massa blogginspiration så nu skulle jag kunna sitta här i timmar men nu är det läggdags. Natti.