Dagens bild

36466-1072

Färgen gör det.

Nu ska jag göra iordning mig för snart är det träning som gäller. Inget jobb idag, skönt det. Ska fixa med annat nödvändigt istället. Hej sålänge.  

Dagens vill ha


36466-1012

Mönstrad och färgglad bikini från French Connection.

Dagens vill ha

Idag vill jag ha det smala Hermès armbandet i vitt och silver.
36466-1033

Dagens önskelook

36466-1153
Idag vill jag se ut som Ashley på bilden ovan. 

Dagens bild


36466-1146

Jobbigt låter det, jobbigt är det.

36466-1127

Ikväll har jag: Ätit päronglass, gått långpromenad och missat tv-program.
Ikväll ska jag: Börja titta på Blue Crush, borsta tänderna och gå och lägga mig.
 
Imorgon ska jag försöka ta mig upp ur sängen tidigt för en morgonpromenad, 07:00 var det tänkt. Det kommer inte att gå. Jag går gärna morgonpromenad om jag exempelvis följer mamma till jobbet eller går till mitt eget jobb men jag har väldigt svårt för att bara ta mig upp ur sängen för att gå själv. Jag måste nästan ha ett mål att nå. Jobbigt låter det, jobbigt är det. Jag har iallafall laddat min i-pod med mera
snabba låtar i gåvänligt tempo, kanske kan det hjälpa...vem vet.

Önskelook med väskan som gör det.

36466-1098

Idag har jag ju jobbat och snart ska jag gå och träna men hade det varit annorlunda hade jag gärna burit M-K's outfit på bilen ovan. Slappt och snyggt med väskan som gör det. 

Dagens vill ha

Väska från Marc Jacobs såklart.
36466-1102

Ut i regnet igen


36466-1054
Om en liten stund ska jag gå och träna, det spöregnar men de får väl gå. Kanske får jag skjuts av pappa om jag har tur. Ikväll blir det väl tv:n igen och kanske lite bloggande. Jag får väl lägga mig relativt tidigt för imorgon börjar jag jobba 07:30. Jag hatar när jag måste lägga mig tidigt...

Dagens bild

36466-1147

Dagens vill ha

Är dom inte underbara?
36466-1133
Snart ska jag lura med någon ut i regnet för en lång powerwalk.

Önskelook

36466-1162

Precis såhär skulle jag vilja se ut idag. Med underbar hög-i-midjan-kjol i orange, lös t-shirt, grå långkofta och några armband runt hendleden. Perfect! 

Tv:n väntar...

Kom precis hem efter ett svettigt träningspass. Nu blir det snart hallonsmoothie framför engelsk kriminalare. Innandet börjar är det duschen som gäller, måste bara kolla lite här först.  Hej sålänge.

(Åå vad jag har svårt för långkjol.)

Pradasandaler

36466-1165


36466-1164
Jag har kollat runt lite och hittat en massa fina färgglada platta sandaler. Exempelvis hittade jag de ovan från Prada. Är dom inte fina?

Dagens bild


36466-1125

Not my fav men variation är trevligt.

Önskelook

36466-1021

Tänk bort huvudbonaden så har du min önskeoutfit för dagen. Jag har jobbat hela dan och egentligen var utgång planerad ikväll men jag orkar inte jag är hur trött som helst. Snart ska jag lägga mig i soffan och kolla in O.C reprisen men först ska här bloggas klart.

Dagens vill ha


36466-985
Idag vill jag gärna ha mönstrade och färgglada miniklänningar från FCUK.

Min söndag

Om en lite stund ska jag promenera till jobbet, så jag får väl göra iordning mig lite nu antar jag. Ikväll blir det  3  lbs klockan 21 och läggdags i tid eftersom jobb även väntar imorgon klockan 07:30. Ha en trevlig dag.

36466-1004

Dagens vill ha

36466-1057
En enkel sommarklänning från Zara.

Dagens bild - en svartvit SJP.

36466-1163

Listigt

36466-963

Dagens låt: Ingen konstigt nog.
Dagens frisyr: Lös toffs.
Dagens smink: Inget.
Dagens klädsel: Myskläder.
Dagens händelse: Kan hända att jag och Em ses sen.
Dagens planer: Film ikväll kanske.
Dagens vill ha:
Hennes perfekta Chanelväska.
Dagens drog: Mönster!
Dagens tråkigaste: Tv utbudet.
Dagens finaste: Chloé kampanjen.
Dagens köp: Inget.
Dagens mat: Fisk, grönsaker glass och kakor.
Dagens mående: Supertrött.

Listan hittades hos Lolita.

Dagens vill ha - finfina armband.

36466-113236466-1131

Jag är hur  trött som helst idag, jag började nämnligen jobba klockan 07:00 och när jag slutat begav jag mig till skogen för en löprunda. Kanske, kanske skulle jag bli lite piggare om jag fick armbanden ovan från KJL.

Dagens bild

36466-1166

Dagens vill ha, GE MIG!


36466-1158

Den finaste av dom alla, tänk vad den skulle passa mig fint...

Dagens önskeoutfit


36466-1014
När jag tänker på den perfekta midsommaroutfiten tänker jag på något vitt, gärna blommigt. Jag har faktiskt den perfekta midsommarklänningen men vädret är inte perfekt så det blir inget med den. Istället önskar jag att jag såg ut som hon på bilden ovan. I svart kort finfin klänning med mönster i rött och lilla och med höga klackar med masssa remmar. Schnyggt!

Dagen bild


36466-1159

En på Scarlett för ovanlighetens skull. Nu ska jag fotsätta att titta på O.C.

Dagens vill ha

Roliga plastsandals designade Emporio Armani.

36466-1117
Nu väntar sen frukost, ikväll är det jobb igen och kanske en joggingrunda.

Tipsigt

36466-1129

Har du inte sett Marie Antoinette, så se den. Det är en av mina favoriter på grund av de underbara miljöerna, färgerna och kläderna förstås. Det är verkligen en vacker film.

36466-1142


Dagens vill ha

36466-1155
Min Philosophy duschcreme tog precis slut och nu vill jag gärna ha en ny, den gröna margarita ser härlig ut.  

Önskelook

36466-1070
Idag är det riktigt soligt och varmt ute, kom precis in efter en rask lånpromenad. Nu ska jag ut i solen lite och läsa och sola fram mer fräknar. Senare väntar jobbet och ikväll är det What about Brian på tv:n.
Önskelooken står lilla Nicole för idag, den vita klänningen är helt okej och med sjal i håret och ursnygga solglasögon blir den mer än okej. Väskan kan hon behålla .

Kärlek vid första ögonkastet...


36466-1101
Här kan man verkligen säga att det var kärlek vid första ögonkastet. Det gäller den underbara Marc Jacobs väskan i perfekt grön ton i annorlunda modell och med kedjehandtag. Den vore så perfekt i höst. Jag vill nämnligen ha en väska i färg i höst. Grönt skulle absolut funka och det skadar ju inte att det faktiskt är min favoritfärg. Nu har jag väl inte riktigt råd med dyrgripen men drömma kan man alltid...

Dagens bild

36466-1170
Snygga Sienna

Dagens önskelook


36466-1054
Idag har jag redan hunnit med att jobba och gå långpromenad, vlket var skönt i det fina vädret. Nu ska bloggar och annat kollas in och därefter ska jag fixa mina naglar, göra fotbad och ansiktsmasker var det tänkt. Senare ikväll är det träning och kanske lite tv som gäller. Idag har jag förresten gärna sett ut som M-K på bilden ovan.

Dagens vill ha

36466-1087
Idag vill jag ha en färgglad ring från Asos.

Dagens bild


36466-1067

Idag fick de bli en svartvit med markerad midja.

Vad som fattas i min skogarderob.

36466-1082 36466-906 36466-1058

Jag anser såklart att skor kan man aldrig få för många av, liksom allt annat man kan ha på sig... Jag har funderat lite över vad som fattas i min skogarderob och kom fram till att tre par skor är nödvändigt att införskaffa. 
 
1. Flip flops i olika färger, pärlprydda och med färgglada sulor har jag många av men ett par klassiska Havaianas saknar jag. Det ska därför införskaffas, antingen svarta eller metallic.
2. Jag har ett par platta sandaler i vitt som jag verkligen gillar men ett par mörka saknar jag. Jag har hittat flera fina alternativ i den lägre prisklassen. Bland annat de svarta från Topshop ovan, med stora stenar och dessa från DinSko.
3. Jag har lite dåligt med partyskor som det måste absolut införskaffas. Prada look-a-likes'en är inte alls dumma men kanske vore det bättre att satsa på ett par i en mer neutral färg som exempelvis svart.

Dagens vill ha

36466-1100

Idag blir det en t-shirt igen och den här gången är det Luellas Geek-shirt jag vill ha.

Dagens önskelook

36466-1105
Idag är det lite grått och kallt ute så därför önskar jag att jag såg ut som Sienna på bilden ovan.

Dagens bild

36466-1059
Gemma Ward

Stormönstrat och färgblock

36466-1046
36466-1047

Det känns väldigt aktuellt med klänningar i stormönstrat och med olika tydliga färgpartier och jag gillar det. Det är lite typiskt Marni, som är ett av mina favoritmärken att inspireras av . Självklart vill jag därför ha en klänning med just detta. Jag antar att H&M, som aldrig är sena med att haka på trender snart kommer med budgetalternativ till de dyrare varianterna. Trenden med olika färgblock (alltså olika delar i olika färger) gäller ju självklart inte bara klänningar. Kolla exempelvis in Pradaskorna på nedersta bilden och Proenza Schoulers inspirerande vårvisning.

Dagens vill ha

Jag skulle inte tacka nej till den söta klänningen, designad Anna Sui.


36466-1047

Dagens bild - Snejana.

36466-1078

Gisele för W

36466-1096
What's about Gisele för senaste W? Jag gillar det glammiga omslaget och vissa av bilderna. Mycket färger- lila, rosa och guld, en massa armband, fin gråtonad bakgrund dessutom.

36466-1095
36466-1093

Dagens vill ha

Idag skulle jag gärna vilja ha Prada-kopiorna från Zara.  
36466-1058


En ny väskfavorit för Mary-Kate?

Självklart skulle Mary-Kate vara bland dom första att använda den omtalade Miu Miu väskan i batik. Just M-K's lilla clutch är en av mina favoriter bland väskorna i olika modeller och färgsättningar. Man har redan sett henne använda väskan vid flera tillfällen och kanske kan detta vara hennes nya favorit. Till skillnad från många andra kändisar brukar ju M-K vara bra på att använda samma väska flera gånger. Till favoriterna hör en underbar Chanel vintage och Prada's fringe bag.  

36466-1028
36466-1034

Dagens vill ha

36466-1011
Jag vill verkligen ha det fina armbandet från FCUK. Visst är det fint!

Dagens önskelook


36466-1071

Idag skulle jag helst vilja se ut som Mischa på bilden. 

Dagens bild

36466-981
Söta Sienna i underbar outfit.

Nu måste jag byta om och borsta tänderna för jag ska gå iväg och träna. Hej sålänge.

Dagens vill ha - Minimarket-tisha

36466-1013
Idag vill jag ha minimarket's twisted t-shirt . Köper man en vanlig tisha i någon färg man gillar kan man lätt fixa en liknande.  

Fodralklänning och stora pärlor.

Om jag skulle investera i en fodralklänning skulle jag helst vilja ha den nedan från Rachel Pally, fast i svart. Jag gillar hur den ser ut upptill. Titta här så snyggt det kan bli med ett stort pärlhalsband till. På tal om stora pärlhalsband så ska jag leta efter stora blanka pärlor i färger jag gillar och göra mig ett halsband och några armband. Det kommer att bli riktigt snyggt om det blir som jag tänkt mig.    

36466-1079

Dagens önskelook


36466-997
Tänk till ett par svarta tights och ett par platta sandaler, eller varför inte  vita keds, till Anja Rubiks vita lösa långskjorta, ursöta sjal och finfina väska så har du min önskelook fär idag.

Dagens bild

36466-1015
Scarlett för Louis Vuitton.

Dagens vill ha


36466-993

Idag vill jag ha den småblommiga sjalen från Luella, som sitter runt halsen på ingen mindre än Irina Lazareanu.

Önskelook i gråa nyanser.

36466-1022
Inga städkläder men hade jag varit en busy New York tjej som Lauren Davis hade jag gärna sett ut som just henne på bilden ovan. Iklädd grå minikjol med hög midja, lös ljusgrå t-shirt, långkofta, även den i grått och med höga pumps i en ljust grå nyans och ett mycket kraftigt pärlhalsband runt halsen.  Grått och snyggt!

Morgonpromenad, i-pod i koma och Bree.

Nu ska jag följa mamma till jobbet sedan ska jag ta en rask morgonpromenad och därefter väntar frukost. Min i-pod, som lever sitt eget liv, fungerar nu igen. Den låg i koma i ett dygn, knepigt! Nu har jag laddat med nya snabba gåvänliga låtar och är alltså redo för min morgonpromenad. Inget jobb idag så när jag kommer hem ska jag istället leka Bree i DH (läs städa och baka).
36466-1010


Dagens vill ha

36466-1029
Jag tänkte att det kunde vara på sin plats att starta en liten ny kategori. Vad kunde då inte vara bättre än dagens vill ha för det finns ju så mycket man vill ha. Idag är det Jil Sander flats á la
Ashley som står på önskelistan.

Önskelook


36466-869

Önskeoutfiten för dagen står Nicole för. Jag vill ha allt, helst de fina sandalerna. Om två timmar är det dags för mig att börja jobba men nu ska jag fixa klart här vid datorn.

Dagens bild

36466-1041
Gwen, för ovanlighetens skull.

Önskelook

36466-1048
Den här lilla enkla klänningen skulle passat bra idag.
Snart ska jag gå ut i solen lite och senare är det träning som väntar...

Långklänning, något för dig?


36466-1061

Långklänning är ju ett hett ämne nu till sommaren men jag har lite svårt för det, det är liksom inte jag. På andra kan det vara jättefint men inte på mig. Kolla exempelvis in M-K, hon klär väl iofs i det mesta men är hon inte fin i sin långa klänning till utsläppt långt hår och Havaianas? En annan som gör det med bravur är The Sartorialist-tjejen nedan i somrig och färgglad klänning med platta sandaler till. Jag kommer inte att satsa på långklänning men det skulle vara kul att se fler som vågar. 
36466-1050

Dagens bild med badräkter och snyggokjol.

36466-983

Dagens bild fick bli Teenvoguebilden som innehåller både  trendriktiga badräkter i guld och knalligt orange och snyggokjolen att drömma om i beige kulör och perfekt modell.

Dagens önskelook

36466-1064

En varm dag som denna vore det skönt att ha en tunn skön klänning på sig så därför skulle jag gärna se ut som Nicole på bilden. 

Dagens bild


36466-976

Önskelook

36466-973
Idag är det hett, hett, hett ute och den korta lilla vita som Sienna bär på bilden till platta silversandaler, svart väska och svarta wayfrers vore inte helt fel. Istället är jag klädd i rutig klänning, favoritsandalerna (platta och vita, köpta i Paris) och svarta wayfarers. Inte illa det heller. Nu ska snart jag och mamma cykla och titta på lillasyster när hon spelar match och senare blir det kalas hos farmor. Ikväll blir det kanske utgång dessutom.

Dagens bild

36466-954

Armband är min favorit.

Hur underbart är inte armband egentligen? Av smycken har det alltid varit min favorit och just nu vill jag gärna ha något klumpigt kedjeliknande, och något med stora stenar. Fint är det att ha flera men jag gillar absolut inte när det bli för olika sorters armband och för omatchande färger.  
36466-943

Dagens bild

36466-335
Söta Stam.

Förut
träning, nu dusch, därefter solen med Em, senare jobb.

Dagens önskelook

36466-916
Idag är det väder för Kirstens svartvita outfit.

Dagens bild

36466-584

Jag gillar Snejana.

Om en liten stund ska jag beg mig till J för att ta en promenad, därefter ska jag jobba.

Dagens önskelook


36466-204
Jag kör vidare på vitt. Idag önskar jag att jag som ut så New York tjejen på bilden, med vit storskjort, snyggt skärp i midjan, finfin väska, utsläppt hår och svart headband.   

LWD

36466-89236466-894

Jag är inte överförtjust i vitt. Jag har någon gång fått för mig att jag inte riktigt passar i det så därför har jag det väldigt sällan. Kanske beror det på att jag är ganska blek...? Den lilla svarta är alltid användbar, sommar som vinter (beroende på material förstås), så den kan man ha många av. Nu är det mycket prat om den lilla vita, som passar perfekt på sommaren. Kanske ska jag trotsa mina åsikter och investera i en lwd...

Önskeoutfit


36466-390

Om det inte hade varit så att jag strax ska bege mig till jobbet så hade jag gärna sett ut som Rachel idag, med svart enkel klänning, svarta wayfarers och vita platta sandaler. 

Dagens bild

36466-982

T-shirt under tubklänning.

Jag tycker att det ibland kan vara riktigt snyggt med t-shirt under en tubklänning. Det ger ett mer avslappnat intryck och klär ofta ner hela looken. Det är dock inte alla som lyckas och det passar ju definitivt inte till vilken axelbandslös klänning som helst. Får man till det ska man vara nöjd.
36466-950


36466-456

Dagens önskelook

Tänk till ett par platta sandaler och lite armband till Daria's outfit på bilden så har du min önskeoutfit för dagen.
36466-372

Nyss var jag ute på en skön men varm morgonpromenad, snart är det frukost men nu ska jag kolla in lite bloggar och annat.

Dagens bild

36466-949
Här fastnade jag för den djupt ringade ryggen och de klumpiga silverarmbanden.

Nagellack


Nagellack

Idag är jag ledig och mormor är dessutom här. Ikväll blir det äntligen träning men nu ska naglar fixas, och det kan verkligen behövas. 

Önskelook

Får jag välja så ser jag helst ut såhär iag. Solen skiner och en klänning med längre ärm skulle passa perfekt, till detta- platta sandaler, väska med lång axelrem och några passande smycken.

36466-926

Dagens bild

36466-938

Dagens bild


36466-944
En Prada-klädd svartvit Caroline Winberg.

Imorse var det jobb som gällde och därefter årets första springtur i det härliga vädret. Det gick utmärkt och över förväntan. Nu ska jag duscha, äta rabarberkräm, träffa Em och sedan bege mig till jobbet igen. Ha en trevlig söndag!

Dagens önskelook

På tal om mönster så tycker jag att Sharapovas stormönstrade klänning är riktigt snygg. Med söta platta peep-toes till och ett enkelt silverarmband är outfiten fulländad.
36466-957


Mönster på hjärnan.

Mönster, mönster, mönster. Överallt ser jag snygga, färgglada och inspirerande mönster. Kolla exempelvis in den mönstrade miniklänningen från LaRok. Blommigt har alltid varit en favorit men rutigt och stormönstrat kan också vara fint. Jag tycker att man ska våga mer mönstrat!

36466-875


Dagens bild


36466-986
Somrigt värre, jag vill hårbandet tack.

Önskelook

En höstlik dag som denna skulle outfiten nedan passa utmärkt. Regnet öser ner och det är dessutom kallt.
36466-948