Happy New Year!


Happy New Year! Hoppas att år 09 blir det bästa på länge och lycka till med era nyårslöften.

Bild: Mario Testino

Bloggpynt i min smak.



Omslag gillas, särskilt när det är snyggo-Anja som pryder dem. Numéro Korea Jan 09.  

Nyårslooken


När det gäller nyårslooken tycker jag att det är fint att satsa på mönstrade ben, glittrande klänning och päls upptill. En fin kombination.

Shake it.


Theodra Richards
Bild: Defacto

Inspiration, ja tack!
























Inspiration från Chloë Sevigny. Bilder: tfs

Hemma hos Peaches.



Bilder: The Selby

Goodlooking girl.


Fint med svarta ben, blommig kjol, lite längre tröja, kavaj med uppvikta ärmar och lagom slitna ankelboots till det.

Bild: jamesbort.com

Roosevelt häng.



Roosevelt häng med Eniko Mihalik.

Vackert...



Päls, knalliga läppar och rosett i håret.

Bild: style.com

Måndags-snygg.


Jag skulle gärna slänga på mig en liten skinnkjol, en lös t-shirt och en jeansskjorta på det.

Drömskorna med stort D!

Helst av allt hade jag matchat allt det svarta med drömskorna med stort D ovan, designade YSL. Vore jag lite rikare skulla jag
klicka hem dem på en gång.

Nu kör vi.

Ikväll är det fest och jag är klädd i helsvart, men med mönstrade ben. Håret är nedsläppt i mittbena och favoritarmbanden och ringen är på. Nu kör vi.

Bild: Diane Krüger

Party in Balmain?



Ikväll är det födelsedagsfest. Dock inte iklädd Balmain, tyvärr. Men
dans lär det bli.

Bilder: style.com

I Underlandet.



Natalia Vodianova , i underlandet.

Bild: tfs

Behati Prinsloo - Velvet.



Jag är nog den sämsta bloggaren i landet för tillfället. Men det ska bli bättring kan jag lova. Nu runt jul har man ju en massa annat att göra. Men nästa vecka då ska jag blogga, blogga, blogga.

Partynight.



Ikväll blir det party, jag är typ sjuk men jag bangar inte.

Men hej snyggon.



Två av favoriterna, Diane och Clémence.

Ny plånbok.


Ny plånbok är jag verkligen i behov av. Min gamla hänger knappt ihop känns det som. Nu är det så att jag vet att jag ska få en ny i julklapp så det är ju perfekt (jag har nämnligen valt ut den själv). Det är inte den ovan men samma storlek. Stor och bra. 

S T R E S S


Fotagraf: Terry Richardson

Idag har jag supermycket att göra. Ska strax göra iordning mig och sticka till stan. Sen ska det jobbas hela dan.

inspirerande


Jag gillar kombinationerna med dressat till t-shirt med tryck, fin sjal och kavaj och Ray Bans till det. Inspirerande.

Bilder: styleandthecity

Fint med pälskrage.


Bilden ovan har varit med förut. Det är, som ni säkert förstår, pälskragen som är i fokus. Jag har fortfarande ingen i min ägo men det är fint.

Pälsen!



Ge mig pälsen tack. Precis en sådan jag skulle vilja ha.

Lanvin-fint.


Fina väskor från Lanvin. Fick jag välja en skulle jag ta den svarta längst åt höger. 

Nu ska jag ta cyklen till farmor och baka pepparkakor. Sen blir det lite träning och därefter jobb och förhoppningsvis lite bloggande däremellan.

Rösta rösta rösta!



Igår upptäckte jag att jag blivit nominerad i kategorin "årets bästa inspiration"Modette ska kora årets bästa bloggar. Jag tycker att det är roligt att bara vara nominerad men att vinna vore ju ännu roligare, så
RÖSTA RÖSTA RÖSTA!

Bilder: olsen-files.com

Snyggtsnyggtsnyggt!



Gammalt men snyggt. Mario Testino plåtade Burberry-kampanjen fw/07. 

In need!

Rosie Huntington Whiteley

Jag är i STORT behov av något att ha på mig vid utgång och vid festligare tillfällen. Snart får jag bara köpa något. Det känns som att jag absolut inte har något i garderoben som funkar.  

PS. Nu sticker mamma och jag till Borås för att mysa med mormor och morfar som vi inte kommer att träffa i jul. DS

Sylvan inspirerar.


Inspiration från Elsa Sylvan. Mittbena, no make-up, t-shirt med tryck, kavaj och väska med lång kedjerem.

Bild: tfs

Fina Irina.



Dags för lite Irina Lazareanu. Vart har hon tagit vägen tro?

Bild, fotograf: Pierre Even Muse

Franskjol!



Betty i sin fina franskjol.

Kate Moss för Topshop.


Kate Moss har skrvit på för, att ytterligare tre år designa för Topshop. Nu ska linjen dessutom utökas med underkläder och acessoarer. Spännande!

FYNDiga klackar med fransar runt vristen.

Här snackar vi shoes. Snygga sådana. Höga klackar med plattå och fransar runt vristen. Ni kan klicka hem dem
här.   

Hey girlie!






Bilder: The Cobrasnake

Hennes byxor.



Jag vil ha Diane Krügers byxor, nu helst.

Nu ska jag till stan och fika och handla julklappar.

Rodarte-igt.




Velvet magazine.

Pivovarova



SashaSashaSasha

Ett köp?


Jag är lite inne på H&M-klänningen ovan, fast i marinblått...

Bilson-snygg.

Rachel BilsonD&G-event iklädd enkel outift med mörkblå paljettkavaj i längre modell. Riktigt snyggt!

Inspiration - sommar.


Fina korta klänningar, knallröda läppar, mittbena och platt hår. D&G fw 07.
Bild: tfs

Nu rött jul-te och lussekatt framför The Hills. 

Guld-make


Taryn Davidson i guldskimmrande ögon. 
Bild: tfs

Details









Detaljer, ELLE UK, dec.

Dagens look


En päls (i mitt fall fuskpäls) över detta och jag skulle vara nöjd.

Mixte covers.


Omslag är alltid trevligt. Här är lite olika varianter från Mixte. Favoriten är faktiskt månadens med Naomi Campbell.

Bloggpynt...


...i form av vackra rödhåriga Julian Moore.

Bild: tfs

Mörkblått

Jag har fått mörkblått på hjärnan. Jag ska nog inhandla en mörkblå klänning men en mörkblå väska vore oxå himla fint. Den på bilden är en dyrgrip och kommer från Chloé, den vore perfekt.

Bild: browns

Önskelook



Michelle Williams i dagens önskelook. Jag vill ha en grön parkas, NU!

SnyggoAnja



Bild: tfs

Wang spring 09!



Inspirerande och roligt med lite "nya" färger.

Inspirerande flickor hos MiuMiu.


När Miu Miu öppnade nytt i NY fanns där många välklädda flickor. Mycket svart, alltid snyggt, och framför allt många fina klänningar. Ta dig en titt och låt dig inspireras. 

Bilder: style.com

Annorlunda


Diane Krüger är en av mina favoriter när det gäller kläder. På premiär i Paris bar hon en enkel vit klänning med mycket vidd i kjolen. Till det pumps  i mörkröd sammet och uppsatt hår. Annorlunda men fint på vackra Diane

Kort klänning med långa ärmar.



Utgång ikväll? Gör som  Kate Moss och släng på dig en kort klänning med långa ärmar, såå snyggt.

Fredagsönskelook!

Snyggingen Maryna Linchuck iklädd bikerboots, mörkblå stuprörsjeans, svart skinnjacka, pälsväst, en liten Prada-väska och en röd sjal. I detta snöväder skulle jag sätta en Wang-ig
mössa på huvudet oxå. Perfekt!

Bild: tfs

Heidi by Heidi.



Modell: Heidi Mount Fotograf: Heidi Slimane

Christmas at the Richard's.



Alexandra och Theodora Richards, Allure dec.

Nu ska jag sticka och träna.

Details

Lite detaljer i form av fin och annorlunda lampkrona och masker med fjädrar. The Selby har fotat.

Skinnjackan


Skinnjackan är ju ett storts basplagg, man kan ju ha den till hur mycket som helst. Exempelvis med stickad tröja under (då det är lite kyligare ute), för att klä ner en finare klänning, till byxor och storskjorta samt till både vardags och fest.

Bilder: Jak&Jil

Något för Kate.


Fröken Bosworth dyker lite
och då upp i min blogg. Man kan ju inte bara låta bli ibland. Byxdressen är inget för mig men den är definitivt något för Kate.

Bild: tfs

I'm inlove...


Hur fina som helst är YSL-skorna ovan. Verkligen alldeles underbara. Du kan klicka hem dom hos My Theresa.

Inte så Chloë:igt.


Chloë på omslaget av MIssbehave, inte så Chloë:igt men ändå tufft.

Prydd väska.


Är inte clutchen från TOPSHOP himla fin? Prydd med pärlor, paljetter och nitar.

Isprinsessa




Vlada Roslyakova, Fotograf: Horst Diekgredes, Numero

Looki-looki.


Samantha Ronson's tvillingsyster och designern Charlotte Ronson bär dagens önskelook. Vardagssnygg är hon i bruna bikerboots, blå stuprör, mönstrad tröja, stor sjal och beige jacka.

Fina ting från acne.


Fint från Acne. Svart klänning med volang upptill, den håriga koftan fast i lila, den blå parkasen med mysigaste luvan och halsduk med massa bollar.

Väskshopping i Maastricht!

Idag har det shoppats väskor. En lite större och en lite mindre som paminner om clutchen fran Alexander Wang med en stor dragkedja ifram. Vilket fynd!

Imorn är det dags att aka hem igen, tiden gar sa himla fot nar man har roligt men när jag väl kommit hem ska jag bl.a. träna massor, göra pepparkakshus och baka lussekatter och julgodis. Mysigt för en julälskare som jag. Jag har ju dessutom hur manga blogginlägg som helst att ga igenom, man missar ju en del pa en vecka.

Details



Detaljer á la
Cobran.

Snart, frukost.



Detta gillar jag, Steven Meisel har fotat för Mulberry.

Idag blir det Maastricht, senare ikväll lite ärenden pa stan. Ska bl.a. inhandla Chanel-kopian fran Zara och en jättesöt liten lila Matrioshka.

Black lips


Jag använder inte läppstift överhuvud taget men det kan vara himla snyggt pa andra. Jag är dock väldigt tveksam till svart läppstift.

Julia's gala-look.


Tyska modellen Julia Stegner  i lite annorlunda gala-look. Jag gillar bade klänningen, skorna och haret.

Teens from Vogue.




Bilder: TeenVogue

Beautiful girl.


Vackra Emma MacLaren

Nu - julmarknad.

Klackar á la TOPSHOP.


TOPSHOP är bra pa snygga klackar. Dessa ovan skulle jag gärna dansa omkring i en utekväll.

En annan favorit i repris.



Nylon-omslaget med "Chloékampanjflickorna".

Önsketips


Nagot som är bra att önska sig i julklapp är skönhetsprodukter. Det är inte alltid sa roligt att lägga ut pengar pa och vet man precis vilka man vill ha sa är det ju perfekt att önska sig i julklapp. Jag ska bl.a. önska mig en YSL-concealer, en svart ögonpenna och en ansiktscreme fran Biotherm.

Matchigt



Partytjejer i leopard, svart, rött och guld. Matchigt och snyggt.

Bilder: tfs


Chung



Alexa och vän. Bild: The Cobrasnake

Skinnkjol á la acne.

Jag äger ingen skinnkjol men den här fran acne är inte dum alls. Jag gillar basiga plagg med en twist.

S H O P P I N G


En bra shoppinglook. Jag gillar väskan för övrigt, den skulle hänga fint pa min arm.

Partylicious!


Jag ska ju leta halsband imorn men jag ska även leta efter en partyoutfit.

Halsband


Jag är ingen flitig användare av halsband men imorn ska jag nog sla till pa ett speciellt halsband. Det pa bilden kommer fran Jigsaw.

Vi har precis tittat pa The family Stone, nu ska vi ga ut och ga, sen blir det middag.

Pälsmössa?


Pälsig Vogue-photoshoot by Steven Misel.

I like!


Jag skrev förra veckan att jag var svag för Chloé-kampanjer. Här har vi en annan favorit. Nämnligen Burberry's S/S 08 med bl.a. Lily Donaldson och Coco Sumner, fotad av Mario Testino.

SnyggoLara.



Lara Sone, iD.

Inspirerande!



Inspiration fran Colette Dinnigan, Grazia Australia.

Helsvart look.


Helsvart är aldrig fel. Jag skulle gärna sett ut som tjejen pa bilden idag när det är shopping som star pa schemat. Jag ska bl.a. leta mössor.

Bild: the sartorialist

Juliga klackar.


Är du pa jakt efter juliga klackare kanske? Ta da en titt pa TOSHOP.

NU ska vi tända brasan här och äta god choklad...

Miss Moss



Kate Moss gör ju sig alltid lika snygg pa bild, här iklädd sin egen kollektion fran TOPSHOP.

Idag ska det fixas och donas, göra lite ärenden, bl.a. till IKEA och ikväll blir det julmarknad inne i stan, mysigt!

Regnochrusk.


Fy vad det regnar och blåser ute. Nu borde man verkligen haft stövlar, bikerboots åker på istället.

Halsband

Stora och speciella halsband lär ju tydligen bli hett i vår. Ovan är en kortare variant från Missoni som finns att köpa hos net-a-porter.  

Nu ska jag packa klart här sen bär det av till Köln.

COVER



En favorit i repris. Detta COVER-omslag gillas.

Black & white.


Mary-Kate Olsen, Tank Magazine

Något runt halsen kanske?


När det gäller halsdukar och sjalar finns det ju en massa att välja på. I vinter tänkte jag investera i en halsduk med bollar, en färgglad, stor och mysig och en möstrad (gärna den leopardmönsratde sjalen ovan).

Alla halsdukar ovan kommer från Topshop.

Fina flickor.



Stress


Idag har jag hur mycket som helst att göra. Jag skulle egentligen gått upp vid nio men råkade somna om och vakna nu, typiskt.