L I S T A

Liksom många andra älskar jag listor, det är både roligt att läsa och fylla i, det är helt enkelt väldigt praktiskt. Denna lista hittade jag hos http://mimis.blogg.se/.


Lyssnar på just nu:
Allt ifrån Anna Ternheim till Rolling Stones.
Jobbigaste skolämnet: Går inte i skolan nu men det var nog kemi, fyyy.
Favorittidning: Elle, Veckorevyn, Damernas, Glamour, Vogue...jag är beroende av tidningar!
Största som händer höst/vinter: Det händer verkligen ingenting...tråk! Men ska försöka bli hälsosam så om det inträffar händer det något STORT.
Favoritplagg i garderoben just nu: Klänningen mamma sydde till mig för ett tag sedan, love it. Vill ha fler sådana.
Längd: Ca 1, 65 m.
Byter gärna garderob med: Nicole Richie,  Rachel Bilson, Sienna Miller, "Carrie" eller Kate Moss.
Vanligaste färgen på mina kläder: Grön, annars har jag mkt svart och gråbrun.
I höst/vinter kommer jag gå klädd i: Klänningar tillsammans med tjocka stickade strumpbyxor och mina gråbruna favoritstövlar som inshoppades i Köln i slutet av förra året. 
Men absolut inte i: Långklänning
Jag doftar: Clinique Happy Heart eller Elisabeth Arden Green Tea.
Min yngsta kusin heter: Har inga.
Favoritmodeller just nu: Gemma Ward, Caroline Trentini och Cintia Dicker.
Byxa eller kjol? Just nu föredrar jag kjol.
Så många skor har jag: Denna fråga kan inte besvaras med tanke på att jag inte har tid att räkna alla just nu, måste skynda mig, ska ut på promenad med mammsen.
Sminktips till allmänheten: Naturligt ska det vara till vardags, använd solpuder!
Om du fick ett plagg/en väska/ett par skor gratis, vad skulle du välja?: Ångest fråga.. Just nu skulle jag välja ett par Chanel haute couture stövlar.. Men jag borde välja en päls eller möjligtvis en Cartier ring.. Eller Chanels pärlklocka eller...
Senast utlästa bok:  En shopaholics bekänelser - Sophie Kinsella.
På Rasterna i skolan: Ingen skola = inga raster!
Mitt rum kan beskrivas som:Rörigt, men snart blir det riktigt snyggt vill jag lova.
Mig själv med tre ord: Envis,  "göralltisistaminuten", snäll.
Jag tränar: Springer och går.
Jag ville bli när jag var liten: Inredningsarktiekt eller modell.
Pluggade på universitetet/högskolan (funderar på att plugga i framtiden): Mkt, bla diverse kurser som har med mode att göra. Annars kanske journalistutbildning, dekoratörsutbildning eller något annat intressant.

Nu är det bråttom, mamma är klar och här sitter jag i nattlinne...

Kommentarer
Postat av: Camilla

Blev nyfiken nu... vad för kurser inom ämnet modet har du pluggat?

Postat av: Alexandra

Nej...jag har inte pluggat kurser inom mode, jag vill det i framtiden:)

2006-08-27 @ 20:27:09
URL: http://alexandrasfavoriter.webblogg.se

Comments:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail:

URL:

Comment:

Trackback