Veckans stilikon - Alexa Chung

36466-1947
 
Här har vi henne, veckans stilikon - Alexa Cung. Modellen och programledaren från Storbritanien vars stil jag föll för redan för ett par år sedan då hon då och då dök upp bland
The Cobrasnakes bilder. Nu är hon ett hett samtalsämne bland modebloggarna och många beundrar och inspireras av hennes stil. Hon blandar vintage med dyrare märkesplagg och billgare plagg från kedjor som Urban Outfitters och H&M. Stuprör, korta klänningar och kjolar är en favorit dessutom markerar hon gärna midjan. Hon bär en hel del svart och gärna rutigt. Jag skulle vilja påstå att hon har lite av Gossip-girl looken i sig med bl.a. knästrumpor,  och små söta kappor och kavajer. 
Lägg märke till hennes skor. Jag tror nämnligen attvi har precis samma skosmak för enligt mig har hon alltid snygga skor. Oavsett om det är stövletter eller flats. När det gäller acessoarer har hon ofta många halsband på en gång eller en lång kedja med något eller några utmärkande hängen. Förresten, hennes hår vill man ju ha. Kort eller längre, det spelar ingen roll.



Bilder: the Fashion spot

Kommentarer
Postat av: Matilda

Vart hittar du bilderna? :)

Postat av: Mia

Vacker :)

2008-03-28 @ 09:44:48
URL: http://mialindberg.blogg.se
Postat av: Malin

Femte bilden gillar jag, hon är cool!

2008-04-02 @ 01:19:39
URL: http://killmyshades.blogspot.com

Comments:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail:

URL:

Comment:

Trackback