Olseninspiration




Fweek











Bilder: tfs


Söndagslooken

En perfekt söndagslook.
Bild: alltheprettybirds

Italian









Vackra italienska Mariacarla Boscono. Kan vara det vackraste modereportage jag sett på länge.
Bilder: models.com

Details



Detaljer i ryggen gillas.
Bild: jak&jil




Adorable pics




Lördagslooken...


...på en av favoriterna, Alexa Chung.

Tonight

Det blir ingen partyfedag här inte. Middag och bio med halva familjen står på schemat. Hade jag dock gått ut hade jag gärna sett ut precis som söta Elsa Hosk på bilden ovan.

Front-row people

Front-row, Rodarte. Där satt givetvis Julia Restoin-Roitfeld i finfin jacka och röda läppar.

Fweek










Bilder: tfs & jak&jil

Jag har en lite mapp på datorn som heter fweek. Där sparar jag almänna bilder som jag gillar från de pågående modeveckorna, så här kommer första bildregnet.

Perfect



Minsta detalj i perfektion. Inte alls min stil men vackra Olivia Palermos.


Leopardmönstrat från acne.



Den där leopardmönstrade saken från acne är inte dum alls. Ge mig!


Fodral



Ett paljettfodral. Lisa Carlén har stylat och bilden är tagen från hennes hemsida.

Off to school.



Nu - skola!
Fotograf: Marc Pilaro Bild: Tfs

Dagens look



Jag gillar torsdagar och idag känns som en bra dag. Min outfit är idag helsvart men hade jag haft en fin rutig skjorta hade jag gärna adderat lite färg. Dagens önskelook sitter på en av favortimodellerna Karmen Pedaru.

I like!


Här har vi något annat jag gärna skulle vilja ha. Agyness ursnygga lilla svarta, med tillhörande detaljer och nagellack.

Ge mig...



När det är såhär kallt ute vill jag bara börja gråta när jag kommer ut. Jag saknar världens varmaste päls och en mössa liknande modellen Frida Gustavssons på bilden.

Bild: stockholmstreetstyle

Erinsnyggot



Bild: tfs

Lite mer elegant.



När man talar om Olsen. Är inte Mary-Kates skor alldeles underbara, och för att inte tala om håret. Fast jag gillar hela looken, lite mer elegant och helsvart går alltid hem hos mig.

Backstage Lanvin

Modeveckorna är i full gång. Jag har inte riktigt hunnit med att hänga med i den takt jag viljat men nu är jag snart ikapp. Hittade bilden ovan, backstage hos Lanvin och den gillas.
Nu, sängen och film.

Olsenmania



Lite bilder på Olsen-systrarna. Inspiration på hög nivå.

I like her look!



Jag gillar verkligen Kate Moss look på bilden. Håret är inte dumt det heller.
Bild: tfs

To do



Måste, måste plugga, plugga!
Bild: tfs

Tisdagslooken



Lite för kallt ute men jag vill ha vår så jag tänker lite blommigt och vårjacka, allt på Pamela Love.
Bild: elle.com

Guldlock



Alltid lika söta Whitney Port.


CK





Smakfullt och vackert, Kate Bosworth och AnnaLynne McCrordCalvin Klein-event i veckan.

Live from New York.







Tuffa bilder, W Mag.

Covertime



Populära, svenska Frida Gustavsson pryder tyska Vogue och hon gör det med bravur.

Adorable



Sigrid Ågren modellar och Elie Saab står för designen. Bedårande vackert om du frågar mig.


Lördagslooken...



...på Leighton Meester.

Goodlooking



Fredagssnygg?!


Underkläder i min smak.





Natalia Vodianova i underbart söta och flickiga underkläder från franska etam.

Önskelooken



Skulle gärna se ut som tjejen på bilden ovan idag. Fin att missmatcha med paljettkjol i stark fin färg till stickad tröja, mysig halsduk och mössa och väska i lagom storlek.

Bild: The Sartorialist

Inspiration



Lisa Carlén har stylat och jag gillar det starkt.

Adorable pics



Natalie Portman är en riktig snygging, här ur V Magazine.

Palermo it is!



Vackra Olivia Palermo.

The Bag



SnyggDorothea, ge mig din väska!

One night in Paris



Bilder: Vogue China

FASHIoN




Miss Miller



Sienna Miller går alltid hem hos mig, en ständig favorit.
 

Dagens look...



...sportar alltid lika snygga Maryna Linchuck.
Bild: altamira nyc

Good day!



Idag är en bra dag! På scehmat står plugg, långpromenad genom ett snöigt Stockholm och sen fika med lillasyster.

Hello gorgeous!




Adorable pics





Maryna Linchuck, Numero.

Natural beauty



Naturligt och fint, på Karmen Pendaru.
NU - skola! SEN - mys på stan och bio med lillasyster.

Tisdagslooken



Dagens look.
Bild: stockholmstreetstyle

Fredagsfin



G O O D L O O K I N G är bara förnamnet. Jag vill verkligen kopiera hela looken rakt av.
Bild hittad hos Garance Doré.

Fridays



Fredagar gillas. Nu ska jag hoppa in i duschen.

Ring, ring!


Ring från Kimberly McDonald finns att klicka hem hos Browns.


R.I.P Alexander McQueen.

Satt här och pluggade och råkade få upp en sida på datorn där jag läste rubriken "Alexander McQueen död". Fraktansvärt tragiskt!

Fashion people



Inspiration från Jak&Jil.

As sweet as candy can be.





Söt som socker är Kate Bosworth. Mina drömklackar från Louboutin sitter pryder dessutom hennes fötter.

Nu ska jag sticka till affären och handla någon form av mat...

Pluggdag

Nu ska jag sätta igång och ha världens pluggdag från 10-22, med bl.a. bloggpauser såklart.

Bild: tfs

Albas casual style.



Ibland gillar jag Jessica Albas vardagsstil. Skönt och avslappnat!

En av mina röda mattan favoriter

Så fin är hon, en av mina röda mattan favoriter, Diane Krüger. Ovan iklädd beige och cremefärgad spetskreation med päls över.

Eyeshadow



Något jag tycker kan vara väldigt fint och som jag själv skulle vilja bli bättre på att använda mig av är ögonskuggor. Jag använder det ofta om jag ska ut men skulle vilja kunna de där knepen om hur man får ögat att se större ut osv.

Adorable pics






Jag älskar verkligen bilderna ovan i svartvitt som enligt mig ger ett häftigt intryck av storstadspulsen.
Bilder: V Magazine

Smycken som prydnad



Jag är mycket för smycken, fina armband, ringar och vackra halsband. Stylisten Kate Young har valt att låta hennes halsband utgöra en del av inredningen.

Bild: The Selby

Modellooks




Friday


 


Ge mig!


Dagens vill ha - en lös skjorta i blå nyans, silkigt tyg, med volangkrage och slarvigt uppvikta ärmar, precis som den på bilden.

Inspiration



Modellig inspiration

Beautiful





Kendra Spears, Vogue China.

Snövit



Mörkt hår, ljus hy, vit överdel och ljust röda läppar får mig att tänka på snövit.

I wish



När det är massor med snö vill jag bara dra på mig min en svart lite lös mössa, bikerboots, en päls i färgen ovan och en mönstrad eller färgglad halsduk till det.
Bild: tfs

Campaign



Jag gillar den där Wangkampanjen för webshoppen.

Tisdag



Idag bjuder dagen på seminarie, stress, tågresa och filmmys.

Goodlooking



Dagens look på, enligt Elle - årets modell, Dorothea Barth Jörgensen.
Bild: tfs

Matchigt



Caroline Sieber i matchig look.

Dagens vill ha - en knallröd Chanelväska.



Ååå va fin då.


Chungtime



Hon gör det så bra. Enkelt och snyggt med personliga acessoarer, oftast i form av halsband med berlocker.

Covertime