Bar rygg ÄR snyggt.

36466-383

Sminkinspiration!

36466-38336466-382 

Snyggt, snyggt, snyggt! Tasha Tilberg och Carmen Cass i naturlig make-up med sotade ögon på Versace's vårvisning 2007.

Dagens bild

36466-381


Inspirerande? Nej inte alls.

36466-378

Jag brukar alltid inspireras av M-K's och Ashley's outfits men deras outfit här inspirerar mig inte det minsta. Jag gillar enkelheten i Ashley's outfit tillsammans med röda läppar men klänningen faller mig inte alls i smaken. M-K's kåpliknande klänning är nästintill hemsk. Jag skulle aldrig komma på tanken att ha något sådant på mig.

Tre fina klänningsmodeller - Foley for foley + Corinna

36466-37736466-380
36466-37636466-37536466-37136466-374

Jag gillar enkelheten och vidden i den första klänningen kombinerat med den djupt ringade ryggen. Framifrån ser klänningen väldigt enkel ut men med den djupa rigningen ibak blir klänningen perfekt.

Även den andra klänningsmodellen är enkel och den ser likadan ut ifram som den gör ibak. Om man inte vill ha paljettyg kan den vara snygg i enfärgat med ett skärp i midjan.

Den tredje ser, liksom den andra väldigt enkel ut men har många söta detaljer baktill. Jag tycker även här att rigningen är fin och det är sött med en stor rosett. Fint är det också att den är väldigt rynkad strax under rosetten det gör att den får fint fall ibak. 

Little Joe

   

Jag gillar dessa Little Joe klänningar i silke med söta detaljer. Det är roligt att se att det svarta sidenbandet är med i alla klänningar oavsett färg.   


"Måste ha lista".

Ibland kan man helt plötsligt känna att det är något man absolut måste ha. När jag känner så kan jag nästan inte tänka på något annat än just det. Extra jobbigt blir det när man bara måste ha flera saker. Min lilla "måste ha lista" består för tillfället av 4 saker.

• 
Essielack, framförallt ett svart.
• En mysig mössa med passande halsduk.
• Creme rouge, funderar på detta eller detta.
• En ny kalender/almanacka, jag vill alltid ha en ny.

Ray-Ban Wayfarer, ett nödvändigt måste?

36466-364

Vem vill inte ha ett par gamla klassisker som Ray-Ban Wayfarer. Det är verkligen ett nödvändigt måste som jag suktar efter. Jag minns att mamma hade ett par Wayfarer med blåmelerade bågar när jag var liten men de blev överkörda av en cykel om jag inte minns fel... Pappa har ett par brunmelerade men dom är ju något stora för mig, annars skulle jag mer än gärna använt dom. Helst vill jag dock ha de svarta.


Nytt och klassisk.

36466-363

Läste att Nicole var hos frissören häromdagn och här är resultatet. Hennes hår är nu ännu mörkare med en och annan ljusare slinga, det klär henne. I rött fodral, svarta Louboutin peep-toes och svart Chanelväska visar hon en enkel och klassisk skönhet.  

Få gratis saker!

Registrera dig här och få gratis saker, det finns massa saker at välja på bland annat dvd-boxar (Sex and the City och Desperate Housewives) och presentkor på MQ och Vero Moda.

3

3 artister jag lyssnar på nu:
The Strokes - alltid.
Justin Timberlake - begåvad.
Freeform five - behagligt.

3 filmer jag vill se:
Factory Girl - längtar.
The Break-up - snart på film.
Marie Antoinette - den ska ses på bio.

3 böcker jag vill läsa:
Matilde av Denise Rudberg.
Mina hemligheter av Sophie Kinsella.
Grevgatan 22 av Jenny Leeb.

Stil enligt Diane Krüger.

Någon som, i lagom takt, jobbar sig uppåt stilmässigt är den tyska skönheten Diane Krüger. Hon har imponerat på mig mer och mer den senaste tiden och det ser riktigt lovande ut. Hennes stil är klassisk men präglas av en chict feminin känsla och plaggen hon bär är ofta enkla och har någon speciell detalj. Klädmässigt sett är hon inte den färgglada typen, hon klär sig oftast i färger som svart (från topp till tå), vitt, beigebrunt och grått.  Klänning bär hon ofta och den får gärna vara kort (ibland kanske lite för kort) och vara annorlunda i modellen. Något som jag gillar mycket med Diane's stil är att den är så välmatchad. När det gäller väskor är det för det mesta Chanel som gäller men även Balenciaga.  

         

The perfect couple och Michelles stil

The perfect couple...?

Michelle och Heath är verkligen söta tillsammans. Det är tråkigt att Michelle syns så sällan ute i vimmlet för hon har ganska fin klädstil som jag gärna vill se mer av. Jag skulle exempelvis inte tacka nej till mössan som pryder hennes huvud här.

Snygga skinnjackan på Keira...

Keira Knightley har skinnjackan, som jag bloggat om tidigare, fast i brunt. Den är verkligen snygg, men snyggast i grått.

Dagens bild

Dagens bild

Ashlees nya frisyr, hiss eller diss?

Här på minner Ashlee väldigt mycket om sin syster, i ny "Jessicafrisyr", hiss eller diss?

Dagens bild

36466-352

M-K i Observer, UK.

Päls

Jag tycker att det kan vara jättesött med en liten päls men det är inte riktigt "jag" känns det som. Om jag dock, någon gång i framtiden, skulle vilja ha en päls vet jag att det hänger en alldeles underbar liten nougatfärgad pälscape hemma hos mormor och morfar som min moster hade som ung.

Här är en söt kortklippt tjej som har en brun päls med trekvartsärm och här är Vanity Fair's Alexis Bryan i en liknande variant.

Factory Girl

36466-343

Jag har länge längtat efter filmen Factory Girl, där ingen mindre än Sienna Miller spelar huvudrollen som 60-talsikonen Edie Sedgwick. Filmen speglar stilikonens liv som Andy Warhols musa i New York. Andra skådespelare som har roller i filmen är bl.a. Hayden Christensen, Jimmy Fallon, Guy Pearce, Mena Suvari och Mary-Kate Olsen.

Filmen har premiär den 29 december och jag har höga förväntningar och hoppas på en hel del inspiration.

   

Nej, jag gillar inte att titta på tv... INTE alls.

Nu har jag ägnat hela eftermiddagen åt datorn känns det som och det är dags att bege sig till mamma för att äta. Sedan ska jag och lilla mamma ut i rusket och promenera. Därefter är det jag och tv:n som gäller hela kvällen, ända fram till klockan halv ett om inte jag minns fel. Är man en tv-junkie så är man !

Ha en trevlig kväll! 

Välmatchat ska det vara.

36466-335

Åå, vilken perfektmatchad outfit. Nicole är verkligen vacker i sitt bruna hår med avslappnad frisyr till en gräddvit klänning i fin och enkel modell och med bruna blanka Louboutin-peeptoes. Kan det bli mer välmatchat?

Uhh..

Uhh..

Jag klarar bara inte av skinnbyxor, det är verkligen inte snyggt...

Net-a-porternytt - mycket klassiskt.

Självklart har jag kollat in veckans nyheter hos Net-a-porter och skulle jag mer än gärna vilja finna i min egen garderob.

• Vem vill inte ha en klassisk Mulberry Bayswater?
• Ett klassiskt Fendiskärp skulle inte alls sitta fel runt min midja.
• Skull jag kunna gå i dessa Louboutinklackar så...
• För många väskor kan man aldrig ha och här är en från Marc Jacobs.
Här har vi en mycket användbar tröjklänning från 3.1 Philip Lim.
• Vilken partypärla från Anna Sui. Skulle kunna bli en perfekt nyårsblåsa.
• Mer klassiskt, här i form av guldfärgade Mary Janes från Roberto Cavalli.
• Då jag såg denna 3.1 Philip Lim-klänning på Kate Hudson var det kärlek vid första ögonkastet.
• Ett litet paraply är något jag saknar och det är även något som står på min önskelista. Detta eller detta från Marc Jacobs skulle passa mig perfekt.

Dåligt på bloggfronten...

Internet fungerar inte hemma och jag är inte hemma och jag är inte hos pappa överdrivet ofta men nu har jag iaf suttit här ett tag. Om en liten stund ska jag dock bege mig till mamma igen för att äta och sedan tillbringa kvällen tillsammans med E framför idol, lungt men trevligt. 
Förresten, alla bara
krymper och krymper...

Tidningar

Hur roligt är det inte med tidningar? Jag kan köpa hur många som helst på en och samma dag, jag får helt enkelt aldrig nog av tidningar. Här är tydligen en till som gillar tidningar i massor.

Tidningar

Hur roligt är det inte med tidningar? Jag kan köpa hur många som helst på en och samma dag, jag får helt enkelt aldrig nog av tidningar. Här är tydligen en till som gillar tidningar i massor.

Dagens bild:er.

Smashing photoshoot - Cameron Diaz för W.

Marni - acessoerer.

Ett av mina favoritmärken av den dyrare klassen är absolut Marni. De har både acessoarer ock kläder som faller mig i smaken. Jag har tagit en närmare titt på acessoarerna och nedan följer mina favoriter.

Denhär lilla plånboken i fin färgkombination skulle jag inte tacka nej till, här finns den i större variant. Solglasögonen med röda bågar är inte dumma. När det gäller väskor finns de en massa fina men även de som är lite för "mycket" för min smak. Marnis väskor är verkligen annorlunda vilket är ett stort plus. En svart väska är alltid snyggt och extra roligt är det ju om den är lite annorlunda. Dessa två väskor är riktigt fina, jag gillar verkligen modellen. Mockaväskan med rosett är jättesöt. Bruna väskor funkar alltid och denhär är nästintill perfekt, både i storlek och modell. Här har vi en till väska i brunt som skulle passa mig utmärkt. Vill man satsa på en väska i tyg kanske denna passar bra.

När det gäller Marnis smycken kan jag inte påstå att jag är överförtjust. Det är verkligen inte min stil.

Galen!

 Galen!
Jag kan verkligen inte hitta mitt favoritläppglans från stila. Vart hade jag det senast? Varför ska jag alltid lyckas tappa bort allt? Jag måste helt enkelt bli lite mer ordningsam eller nåt. Jaja, jag får väl leta lite imorgon. Det har väl inte riktigt varit min dag idag kanske. Jag har nästan inte fått något gjort men jag hann iaf med en långpromenad med E. Sedan satt jag självklart bänkad framför efterlängtade Grey's anatomy. Så bra! Nu ska jag strax kolla på Sex and the City, det är alltid lika bra och inspirerande,även om jag har sett avsnitten hundra gånger tidigare sedan ska jag sova, även om jag vet att jag aldrig kan sova.    

Mörkt eller inte mörkt!?

Jag vill se mer av mörka Ashley innan jag kan bestämma mig för om jag gillar det eller inte. Förresten, inte kunde jag ana att Ash känner Cory Kennedy, spännande!


Lackigt!

Lackigt

Det har varit tal om lackiga detaljer ett bra tag och nu särskilt på skofronten. Det tog väl sin början när diverse fashionistas oavbrutet bar de uttjatade Louboutinskorna med korksula. Därefter har den Parisfödda skokungen Christian Louboutin fortsatt att designa den ena lackskon efter den andra i nya modeller och färger. Även andra märken som exempelvis Sergio RossiChloé, Gucci och Celine har tagit fram olika exemplar av skor i lack. Först var jag något tveksam till trenden men med tiden har jag verkligen ändrat mig och nu skulle jag absolut kunna tänka mig ett par lackpumps. Då jag såg dessa, från Burbery Prorsum, på Glamour's modechef Maria Virgin fick jag verkligen upp ögonen för just lackpumpsen.

               

Dagens bild

36466-325

Give me that bag!

Give me that bag!

Mycket "väsksnack" här på bloggen men vad gör de? Vem skulle inte tacka nej till den hypdae Miu Miu tarmväskan som diverse olika kändisar använder flitigt just nu? Jag skulle kunna tänka mig den i både svart och brunt. Jag har skrivit det tidigare och jag skriver det ingen den är nästintill perfekt!

Förresten så gillar jag kilklackarna och kjolen med hööög midja som kvinnan på bilden har på sig.

Veckans modell

Är belgiska Anouck Lépere.

36466-319

      

Mörkbrunt is the shit.

36466-316

Först Ashley, sen Hilary Duff och återigen Nicky Hilton och nu Nicole. Snart har väl alla mörkbrunt hår.

Grå skinnjacka.

Den här vill jag ha.

Klänningsdax!

Nu ska mamma äntligen få sy lite till mig. Vi var och köpt tyger igår och det fanns en hel del att välja på, bl.a. ett rutigt. Denna gången blev det två tyger, ett svarta stretchigt och ett mökgrönt i perfekt nyans. Jag hade tänkt att det skulle bli en hängsleklänning av det gröna och av det svarta vet jg inte riktigt. Det finns ju en hel del modeller att välja och som vanligt har jag svårt att bestämma mig. Hjälp!


Not my style.

36466-315     36466-314

Tights och tjocka stickade strumpbyxor i all ära men jag förstår inte M-K's tanke med tunna svarta strumpbyxor till halvlånga tröjor och skjortor. Det är ju inte snyggt, skulle en "vanlig" människa som exempelvis jag komma med det skulle det ju inte alls anses vara snyggt. Enligt mig går det alltså bort.  

Jag vill ha Nicky's klänning...

Jag vill ha Nicky's klänning.

...men skorna kan hen verkligen behålla.

Ännu en...

Ännu en...

...väska jag inte skulle tacka nej till, skulle du?


Fab!

36466-311

Snälla någon, ge mig snygg Siennas perfekta väska, det står ju Alexandra på den!

Dagens bild.

36466-310

Dagens bild

Dagens bild

Idag tar vi en svartvit Jessica.

Kate's outfit.

36466-308

Ibland när man ser en outfit kan man inte riktigt bestämma sig för om man gillar den eller inte. Det kan ju självklart vara så att man gillar vissa detaljer och andra inte men jag brukar fråga mig själv om jag skulle kunna bära den eller inte.

Därför undrar jag nu, skulle du, liksom jag, kunna bära Kate's outfit på bilden ovan?

Trött

Jag är så himla trött ikväll och dt ska bli riktigt skönt att lägga sig i soffan och titta på efterlängtade O.C. Ännu skönare är det när man vet hur kallt och ruggigt det är ute. Först ska jag göra iordning en kopp grönt citrus te. Ha en trevlig kväll!

Tyck till!

Tyck till!

Jag undrar vad du tycker om den här outfiten?

Model streetstyle

    

När modeveckorna pågår är det minst lika roligt att se bilder på modellernas personliga outfits som att se designernas nya kollektioner på catwalken. Det är ju ett fktum att modellerna ser trenderna före "oss vanliga" och de tilldelas dessutom diverse designerplagg och assecoarer som jag absolut inte skulle tacka nej till. Tänk vilken lyx, att få designerplagg och prylar innan andra ens har chansen att köpa dem...

Mina favoriter - Viktor och Rolf för HM.

36466-293 36466-29236466-291 36466-290

Viktor och Rolf's kollektion för HM är självklart ett hett ämne just nu. Jag tycker att det blir lite tjatigt och jag ska därför inte skriva någon större utläggning om det, istället ska jag visa mina fyra favoriter ur kollektionen.
 
♥ Den beiga trenchen med sne knäppning och hjärtskärp i midjan.
♥ Den puffiga kjolen i underbar modell.
♥ Den hallonröda blanka klänningen.
♥ Den svarta trenchen och de svarta prickiga strumpbyxorna.