Lördagslooken



Dagen önskelook på Christine Centenera.
Bild: tfs

A dream



En dröm designad Pucci finns att klicka hem hos MyTheresa.


Fredagsfin



Idag hade jag gärna varit fredagsfin i svart slängig kappa, strumpbyxor, stövletter och långt vågigt hår i mittbena.

Details



Details.Natsaha Poly.

N o w



Nu ska jag och syrran somna till Sex and the City - The Movie här. Imorn väntar först en morgonpromenad, sedan en heldag på stan och på kvällen middag.

Soool



Ååå vad jag vill ha ett par Ray Ban clubmasters.
Bild: Fashioncanvas

Natural beauty

Fina, fräkniga Kim Noorda backstage på någon visning i enkel och naturlig make, jag gillar verkligen färgen på hennes läppar.

Ge mig...



...jeansen tack. Sådär snyggt slitna och lagom lösa.

Adorable pics



Spana in Anna Selezneva här ovan!

Men...



Mary-Kate. Man ser inte så mycket av tvillingarna nuförtiden. Här ovan gillar jag M-K's hela look men jag skulle gärna byta ut det hon har runt armen till något finare.

At Wang's



Frontrow. Mittbena, långt blankt hår, röda läppar, Chanel på axeln, den lilla jackan - allt detta på snyggot Jen Brill.

White fluff



Hey. Nu ska jag sticka till stan och kolla efter skor, sen ska jag möta upp syrran som kommer på besök.

Gorgeous



Hur vacker som helst är Alexa Chung i blått fodral.
Bild: tfs

Dagens


Ge mig PARIS! Hanneli i dagens look.

Dagens vill ha


Fin paljettprydd väst från Day by Birger Et Mikkelsen.


Kavajen



Jag är inte mycket för prickigt med kavajen på bilden ovan är söt tycker jag, särskilt till enkla svarta byxor/tights, en vit t-shirt och röda läppar.

Back on track!



Startar igång bloggandet igen med snyggingen ovan.

Bild: The Sartorialist

Life's like this.



Det blir inget bloggande från mig på en vecka. Jag har sjukt mycket plugg och hinner inte riktigt med bloggen, men see you next week.

Inte kul.



Nu är jag trött på att plugga. Har mer eller mindre hållt på med en och samma uppgift hela kvällen. Packa måste jag oxå göra då jag åker tillbaka till härliga Sthlm tidigt imorgon.

Söndagslooken



Enkelt och snyggt ska det vara en slapp söndag som denna. Själv sitter jag här och pluggar i mysbyxor luvtröja...very fashion.

Mittbena



Mittbena gillas.

Tonight



Messy hair. Ikväll blir det festligheter, nu ska jag försöka få till mitt hår här.
Bild: tfs

Lördagsgodis!


Vill ha. Detta ursöta armband hittade jag hos net-a-porter. Jag vet inte riktigt varflr men jag bara älskar det, så himla sött. Ge mig!

Lördagslooken



Tjejen ovan har, enligt mig, på sig en perfekt lördagsoutfit. Vacker är hon dessutom.

Bild: stockholm streetstyle

Grey



En svartvit vacker bild blir fint bloggpynt en grå dag som denna.



Shoeart



Skokonst. Studded Louboutins i senapsgul nyans.
Bild: Wayne Tippets


Fredagslooken



Precis som Mary-Kate på bilden ovan skulle jag vilja se ut idag. En helsvart outfit med en mysig stickad kofta till.

Friday



Nu ska jag superplugga tills klockan två. Fyra timmar av bara plugg. Jag har en uppgift som absolut måste blir klar i helgen. Inte det roligaste, men sånt är livet. Ikväll blir det mys, först fika, sen bio, sen idol och chips hemma i soffan.

17:10



Skolan är klar för denna vecka. "Bara" ett arbete som ska skrivas... Ikväll åker jag hem till min familj och nu måste här packas, jag hatar att packa, jag blir stressad.

Lots of black...



Fashionpeople. Lite blandat modefolk, klädda i svart och på höga klackar såklart.

Vill oxå...

Jag vill oxå ha en vit söt klänning och matcha med ett par grövre boots, en speciell MiuMiu väska och en enkel lite längre kofta. Alexa Chung lyckas alltid inspirera. 

Chloë för O.C.




Hos LaGarconne hittade jag nyss Chloë Sevignys kollektion för Opening Ceremony. Basiga plagg i diskreta färger som svart och vitt. Ovan här har ni mina sex favoriter.


Geee miiig!

Något fint liknande Alexander McQueen-armbandet ovan skulle gärna få sitta runt min handled.

Nej nu måste jag hetsplugga så jag med gott samvete kan se på Grey's sen. PS. Idag hängde jag undan världens finaste klänning på h&m. Imorn blir den och ett par söta vantar mina, sen är det köpstopp DS.

Inspiration



Röda läppar, rejäl sidbena, mörkt hår, skinnjackan...


Önskelooken



Helsvart igen. Denna gången på Geraldine Saglio.
Bild: styleandthecity

Chloélove





Tänk vilken dröm att få plocka till sig vad man vill av Choés underbara utbud. Jag har länge suktat efter en väska designad Chloé. Då jag var i Milano i somras stod jag och klämde på en fin väska, den var dock några tusenlappar för dyr...
Bilder: Jak&Jil

What to do.



Gick nyss upp. Idag är jag "ledig". Jag ska plugga, ta promenader och gå några ärenden.

Pälskrage?

Jag har köpt en ny kappa och till den vill jag ha en avtagbar pälskrage. Jag såg det någonstans förra veckan men kan inte komma ihåg vart. Vet du?

Dagens look



Dagens look - bekvämt och helsvart med en liten twist, på en av favoriterna, Sienna Miller. Till det slarvigt uppsatt hår, röda naglar och favoritväskan.

SHOEtime



De underbara stövletterna som har det speciella, helt i min smak.


All black.



Idag vill jag ha på mig svart, svart, svart. Överst på min shoppinglista står en svart kofta som är speciell på något sätt.

Nu te och plugg, sen skola, senare tacotisdag.

Greygirl



Snyggigt; grå ankelboots, mönstrad kjol/shorts och den perfekta kavajen. Detta sitter på modellen Miranda Kerr.

Sotat



Sotade ögon och naturlig make, backstage hos Cavalli, SS/10.

Goodlooking



Vackra Joanna Hillman har på sig dagens önskelook.

Blondies



Morgonpromenaden är avklarad, kanske har vi kommit igång på riktigt nu. Snart väntar frukost men först en dusch.

What?

Detta är förhoppningsvis ingen engångsföreteelse men nu ska jag faktiskt lägga mig. Vet inte när jag la mig innan elva senast...

Dagens look...



...sitter på en av favoriterna, Vanessa Traina. Massa svart med ett litet inslag av vitt, det gillar jag.
Bild: tfs



Hååår

Då och då funderar jag mycket av vad jag ska göra med mitt hår. Det handlar om att antingen klippa av det till en längre page, få lite mer frisyr och se lite äldre ut eller att låta de lagom lösa lockarna vara långa och i mittbena.  Just nu är det alternativ nummer två som gäller.
Bild: tfs

Chloés sommarflickor



Chloé's kollektioner är allt som oftast en av favoriterna säsong efter säsong. Jag har ännu inte hunnit kolla igen kollektionen för våren och sommaren 2010 men tittar man på backatsgebilden här ovan kan man inte säga annat än att det ser lovande ut. Jag tänker sommarflickor, böljande vackert, romnatiskt och lättsamt. Jag antar att
Hanna McGibbon har lyckats även denna säsong.
Bild: tfs

Kontraster

Gårdagen ägnades åt shopping, god mat och att umgås med familjen. Idag är det plugg som står på schemat.
Bild: glamour.se

Tipsigt



Partykväll ikväll? Kör på ena axeln bar.


Covertime



Speciella Chloë är en av favoriterna. Här på framsidan av L'uomo Vogue, october 09.
Fotograf: Francesco Carrozzini

Pants



Backstage. Modeller; mycket svart, skinnjacka och finfina tights/byxor.

TIPS?

Igår, om jag inte minns fel, skrev jag om något kavaj/kappaktigt som jag bara måste ha. Idag är det något annat ytterplagg jag länge suktat efter, som går i mina tankar. I flera år har jag letat efter en jacka liknande den ovan här på bilden. Helst ska den vara lite längre. Dock har jag ännu inte hittat någon. Ett alternativ är att köpa en liknande jacka och en pälskrage som man sätter dit själv då jag inte alltid vill ha päls på. TIPS?

Den på bilden är av märket PRPS och finns att klicka hem hos MyTheresa.

Alexa - en hit.



Dagens önskelook är svart och enkel på Alexa Chung, ovanligt... Dessutom håller hon världens snyggaste väska i handen. Kanske överdrev lite nu men en perfekt basväska som passar till mycket. Mulberryväskan som är inspirerad av Alexa och dessutom heter Alexa kommer med all säkerhet att bli en hit.

Stellas girls



Man kan inte bli annat än glad när man ser backstage bilden ovan på Natasha Poly och Natalia Vodianova från Stella McCartneys visning. Fina volanger och underbara tyger.

Nu plugg i två timmat, sen skola.

Bedtime



Sovdax. Väntar bara på ett snabbt samtal. Imorn ska jag upp tidigt, nu ska det bli ordning på mina sömnproblem. Sovmorgon blir det bara på helger.

Fashionweekpics

































En salig blandning av fashionweek.
Bilder: tfs, style & the cobrasnake

Backstage beauty



Antonio Berardi f/w 09.


In neeeed



TIPS. Ååå vad jag vill hitta något ytterplagg liknande hennes på bilden. Jag måste ha något kapp/kavaj-aktigt att svira omkring i i höst. Helst ska det inte vara svart. TIPS någon?

To do



Nu ska jag ägna lite tid åt att plugga. Det går inte att hänga vid datorn hela dagen när man har massa annat att göra. När jag pluggat loss i ett par timmar ska jag laga gourmetköttfärssås till sambo och mig.

Svartvitt



Jag älskar helsvart som ni säkert har märkt. Men det är även fint att ha något vitt som bryter av lite. På trappan sitter blonderade Dree just en sådan mundering.

Details



Skinnshorts med hög midja och cremefärgad Chanelväska.


Svart med en twist



Nu snackar vi helsvart igen, enkelt och med skyhöga shoes och fin väska i färg, allt på Liv Tyler.

Check out Byrdie!

Vackert. Byrdie Bell i helsvarta Ray Ban piloter, naturlig make och ljust långt hår i mittbena.

Nu - schooltime, 3 timmars föreläsning, sen kanske lite shopping.

Black beauty



Svart är fint, särsklit på vackra Melanie Huynh.
Bild: alltheprettybirds

Sleeeeeep



Ska strax lägga mig här. Innan jag somnar ska jag dock titta på ett avsnitt av GG.

Blondie



En av favoriterna, Raquel Zimmermann, är lika bedårande som vanligt i Vogue såklart. 

Nu blir det stan och fika, trevligt! Sen åter hem till pluggandet.

Shoeshopping

Jag ska inom en snar framtid utöka mitt skoutbud. Det finns massa snygga skor, av alla prisklasser, i butikerna som faller mig i smaken men de två paren som jag har tänkt att inhandla är av budgetalternativ. Jag hade givetvis inte tackat nej till exempelvis skorna från Fendi på bilden här ovan men det får bli budget för min del.

Bild: mytheresa

Pluggdag



Idag är en pluggdag. Jag ska försöka få en hel del gjort nu för senare väntar fika på stan. Bloggpauser får det iaf bli.

Koftan



Jag vill gärna ha hennes kofta. Jättefin till en helsvart outift.


21:21



Jag gillar inte riktigt M-K's stil i dessa dagar. Men skorna är ju underbara, likaså håret.

Her shoes



Modelstyle. Check out her shoes, snyggingar!

Önskelooken

Väldigt svart och väldigt snyggt. Dagens önskelook på Maryna Linchuck.

Såå onödigt.


Dagen blev inte som planerad. Nu väntar plugg, plugg och åter plugg. Shoppingutren får ske någon annan dag i veckan. Förmiddagen har istället ägnats åt att låsa sig ute, vänta på låsssmed och betala pengar som jag gärna hade haft till något annat.

Något svart klänningsaktigt...





Jag behöver något svart klänningsaktigt som passar både till vardag och fest. Liknande plaggen på bilderna ovan. Ska ut på en liten shoppingtur sen och måste kolla efter något liknande.

Långa smala ben.



Varför ska den där Chung alltid lyckas så bra? Enkelt men snyggt och personligt. Hon kan det där med att framhäva sina kroppsliga fördelar.

Nedårande Daria



Nu ska jag strax stäbga av datorn här och få mig lite sömn. Var bara tvungen att posta en bild på underbart vackra Daria från Balmains visning.

Dåligt...


...på bloggfronten har det varit idag. Jag har dock haft världens bästa söndag innehållandes sovmorgon, långfrukost med underbara vänner, tre-rätters och vin på italiensk restaurang, bio och mys i soffan med te och kanelbullar. Nu - lite catch up vid datorn.

Fiiint!



Dagens look. Bilden hittades nog hos The Sartorialist, kommer inte riktigt ihåg.

Ge mig...



...byxorna och skorna tack!

Saturday



Nu duschen, senare kärt besök från Uppsala.

Omslagsdax



Ursnyggt om ni frågar mig.

"To die for"




Backstagebilder från modeveckorna är ofta inspirerande på ett eller annat sätt. Bilderna jag gillar bäst är dem på modefolket samt modellernas personliga klädstilar. På bilden har vi Maryna Linchuck backstage hos Gucci SS 2010. Ticghtsen är ju verkligen "to die for". Kavajen likaså, armbandet är inte heller dumt.

Dagens look



...sitter på tuffingen Kate Lanphear.

Friday it is!


Fredagar gillar jag. Vad dagen har att erbjuda gillar jag oxå. Först lite skola, sen möta upp sambo för att inhandla god mat, fika och hyra film. Ikväll väntar alltså myskväll.

Drömmen



Min drömmväska är fortfarande en Proenza Schouler.

Lite Chung



Dags för lite Chung tycker jag. Bild: tfs

My day

Så, nu ska jag dricka upp min frukostsmoothie sedan bär det av till skolan för inlämning av ett arbete. Därefter väntar en tur på stan, fika med bästa E och därefter lite plugg och häng i soffan här hemma.

Goodlooking

Dagens look sitter på Byrdie Bell.

Uppe med tuppen.


Idag är jag uppe tidigt. Skulle upp vid åtta men nu vaknade jag och kan inte somna om. Lika bra att sätta på datorn och kolla runt lite. Dessutom kunde jag inte somna igår så inatt har jag sovit ca 2 timmar.