Happy new year!



Gott Nytt År!
Bild: tfs


Angels



Ni spanade väl in de lättklädda änglarna med milslånga ben i rutan tidigare ikväll?

Red lips


Naglarna är lackade i guld inför morgondagen. Mina ben ska prydas av svartprickiga strumpbyxor. Något annat som skulle passa fint till min svarta sammetsklänning i finfin modell är röda läppar.

Jacquelyn Jablonski



Hon dyker upp lite varstans vackra Jacquelyn. Ovan från senaste Rush.

Ge mig...


Basigt och bra. Snyggiga Louboutins i finn modell.


Exciting



CHECKA in models.com för ett smakprov på V Magazines size issue. Spännande!

Goodlooking



Alltid lika välklädda Diane.

Idag ska jag åka bil till skolan. En fullpackad sådan. Sista föreläsningen, därefter lämnar jag Stockholm för i år. Jul ska firas hemma med nära och kära, mys!

Backstage





Juligt rött, backstage hos Lanvin.


I like



Kim Noorda


Adorable pics


Dagens look



Chloë Sevigny.

Adorable pics



Beautiful Doutzen Kroes.

To do



Efter en heldag med julklappsshopping på stan blir det nu julbord i gamla stan.

Ge mig...


Nyårblåsa från Ashish någon?


Lördagslooken


Dagen look på häftiga Chloë Sevigny.


Olsmagsdax



Natasha Poly pryder ryska Vogues januarinummer.

Kavjer



Har sett massa snygga kavajer på stan idag. Svarta med poweraxlar i både längre och kortare modell.

Lanvin s/s 2010



Hur fantastiskt som helst. Lanvins S/S kampanj 2010 ser föll verkligen mig i smaken.

Fredagslooken


...dagen önskelook sitter på Diane Krüger.

Jablonski










En av de senaste favoriterna, modellen Jacquelyn Jablonski.




Maggie my love.


Louboutins Maggie har jag bloggat om tidigare, dock i annan färgsättning. Drömskorna!

Olseninspiration



Tvillingarna inspirerar, i vanlig ordning.


Belle de nuit



Vackra och passande bilder från Vogue Chinas novembernummer.
Nu ska jag sticka till skolan, i eftermiddag väntar mys i form av en julklappsrunda på stan, fika och sedan bio.

Dagens look



Lite rutigt, strumpbyxor, kängor, mysig kofta, svart enkel väska och Ray Ban-aviators.

Dagens vill ha



En YSL-tisha från Browns? Ja tack!


Inspirerande looks







Alexa Chung och Emma Roberts på något event förra veckan.


Från front-row



Bilder från modeveckornas front-row brukar allt som oftast vara underhållande på ett eller annat sätt.

Den närmaste timmen ska ägnas åt plugg, har en massa litteratur som måste läsas innan jag kan ta jullov. Därefter väntar en långpromenad genom ett juligt Stockholm.

von Boehm





Dagens bloggande kickas igång med inspiration från stylisten Julia von Boehm.
Bilder: Jak&Jil & tfs.

Oldie but goldie



Satt och hjälpte lillasyster att hitta en bilder till ett skolarbete och hittade bl.a. bilden ovan. Den gillas mycket.

Hey Leighton!





Nu ska jag koll klart på Gossip Girl-avsnittet jag håller på med här.

Lots of it!



Armband och ringar i massor, här på Kate Lanphear.
Bild: style.com

Backstage



Anna Selezneva, Giambattista Valli.

Beautiful



Jag fullkomligt älskar den underbara klänningen ovan på vackra Natalia Vodianova, designad Stella McCartney

Dagens look



Storstadssnygg i New York skulle jag vilja vara i Kate Hudsons kläder.

Adorable pics




Her hair



Jag gillar både Maryna Linchucks klädstil och hennes hår. Sådär slarvigt snyggt.

Parfymtips

En av mina favoritparfymer är Burberrys The Beat. En perfekt vardagsparfym.

I like

Favorit i repris, ett fint omslag från år 2009.

Önskelook

Prickar, ränder, sidbena och tjusiga smycken. Lördagslooken på Chloë.

4 x Lily



Engelska Lily Donaldson i 4 olika looks.

Omslagigt



Nu ska jag strax sticka till stan, fixa några julklappar och fika med lillebror. Mysfredag!

Good stuff



Jag vill ha allt. Märket heter Wistles, modellar gör Kim Noorda.

I like...




...inslag av sammet och speciella koftor.


Dagens look



...bärs av Taylor Momsen från Gossip Girl. En outfit jag skulle kunna tänka mig på Elin Kling!
Nu ska jag sticka till skolan, sen väntar en tågresa till min lilla hemstad för en helg full av julmys.

Adorable pics



Mer Toni Garrn. Här pryder hon Tyska Vogues januarinummer.

Väsktips tack!



Någon som vet vart man kan hitta en liknande väska???

Vlada Roslyakova



Framgångsrika och docksöta modellen Vlada Roslyakova har hängt med ett bra tag men inte förräns nu har jag fastnat för henna. Ovan, några av mina favoritbilder på Vlada.

Helsvart med en släng av Great Britain.



Dagens önskelook - helsvart med en släng av Great Britain.


Adorable pics



Ett modereportage helt i min smak.
Numero Korea, modell: Toni Garrn, fotograf: David Vasiljevic.

Favorit i repris



Underbar Burberry-kampanj som jag bara älskar.

2 x Dree





Dagens inspiaration får hypade Dree Hemingway stå för. Svart, röda detaljer och skimmrande metallic.

Crazy shoes



Crazy, ugly Alexander McQueen-shoes.

Hepburn



Nu ska här borstas tänderna, sedan väntar läsning om bl.a. Audrey Hepburn inför morgondagens föreläsning.

Dagens vill ha


Ett par Kirkwoods tack!


Caroline Sieber

Stylisten Caroline Siebers stil skulle jag beskriva som lyxig, speciell, elegant och matchig. Hos henne finns det inspiration att hämta.

The perfect monday



Morgonpromenad, julig mysfrukost med massa tända ljus och julmusik och julklappsshopping på stan.

Som ett paket



Söta Kate BosworthSonia Rykiel/H&M invigning i Paris tidigare i veckan. Iklädd en en gnistrande kreation med stor rosett i midjan.

Villll haaa!



Ibland får jag för mig att jag bara måste ha en viss sak. Just nu är det Alyonas svarta Converse. Helsvarta Converse alltså, inte i skinn.

Goodlooking



...inte för att man är sugen på att vara barbent nu men en typisk "Olivia-outift". Inte min stil men riktigt snyggt på vackra Olivia.

En av favoriterna...



Makalöst snygga Vanessa Traina. Ett stort + för stylingen.
Bilder: tfs

Skoprydnad


De underbart vackra YSL-skorna ovan skulle jag vilja ha som prydnad hemma i min vita hylla. Jag gillar inte alls klacken men för övrigt är de fantastiska.

Nu blir det stan och julklappshandling med mamma som strax kommer hit, myyys!

OMG



Snyggare outfit får man ju leta efter. Underbart hår dessutom!
Bild: glamour.se

Smycka mig med...



Ge mig lite smycken nu tack, det får man aldrig för mycket av. Ovan halsband med knutar från Janis Savitt, berlock från Servane Gaxotte och ännu ett halsband från Giles & Brother.

The Richards



Ååå ännu en snygg look. Jag vill ha allt! Jag gillar systrarna Richards, på bilden ovan den äldsta, Alexandra.

Goodlooking



Jag skulle lätt kopiera hela looken. Passande på en fredag dessutom. Hatten hade jag dock hoppat över men Erin gör sig utmärkt i den.

Chungtime!



Den som inte gillar Alexa Chung gillar nog inte min blogg. Hon är ju med titt som tätt. Här ovan tillsammans med Agyness iklädd en härlig klädkombination.

Omslagigt



Bild: models.com

Torsdagsfin



Torsdagsfin hade jag gärna varit i Ashleys helsvarta outfit.


Who does'nt love Carrie?



Idag ligger jag i sängen och lyssnar på julmusik och här tänker jag stanna.

Check out...



...Taylors leokofta.

Adorable pics



Nu: pluggpaus i form av promenad.

All black



Dagens önskelook - helsvart på Kate Moss.

Glamour



Jag kommer nog aldrig sluta att blogga om Diors visning ss/10. Stylingen är ju alldeles underbar. Glamour på hög nivå i form av stora tjocka lockar, vacker ögonmake och röda läppar i perfekt nyans.

Dagens vill ha


Guld, 3/4-dels ärm och paljetter - designad 3.1 Philip Lim.

Vitt som snö.



Vackra Kate Bosworth i vitt.

Adorable pics



Morgonen inleddes med en morgonpromenad. Dagen fortsättr med skola, ärenden på stan och sen hem för att plugga och mysa framför tv:n.