Dagens bild och lite Anouck.


Daisy Lowe idag igen. På tal om bilder, jag är inget fan av Playboy men jag gillar
Anouck!

Nu ska jag ut i solen...

sunsunsun



Jag vill ha nya roliga solglasögon. Här är fina från Alex + Chloe som har designat en solglasögonkollektion.

Fredagsbild



Lite Chloë gillas alltid.

Svarta gladiatorsandaler.


Jag kom helt plötsligt på att jag verkligen måste köpa ett par svarta gladiatorsandaler. Helst vanliga svarta, även om Balenciaga look-a-likes med guldpluppar på är fina (som dem ovan på Whitney Ports fötter).  

Dagens look


Hur söt är inte Jill Bauwens, här i lagom ljusa jeans, söt blus, en liten jacka på det och  knut i håret. 

Dagens bild:er.



Rosie Huntington-Whiteley för GQ. 

Inspirerande, Karen Walken.


Jag tittade igenom Karen Walkens vår och sommerkollektion. Där fanns mycket fint. Jag brukar inte falla för varken stjärnor eller blåa toner men här gillar jag det. Förutom blått och stjärnor då, så gillas de puderrosa tonerna, missmatchingen och den söta blommiga klänningen på modellen i mitten.

Dagens bild



lovelovelove . Bild:
Adolfo Dominguez

Dagens look


Nicole är ju hur söt som helst i avklippta jeansshorts, lös blus med sött mönster, stora solglasögon, långt hår med lösa lockar och platta sandaler. Lagom hippiechic!

Nu ska jag sticka och träna, sen ska jag göra sallad och därefter gå till stan och göra några ärenden.

Shoe me...


...med skor från Calvin Klein.

Dagens bild



Fröken Lazareanu i mockasiner.

I höst.



Hennes jacka vill jag ha i höst. Fint med roliga knappar.

Aldrig för många t-shirts.


En liten Paris t-shirt vore något i sommar, kanske till slitna ljusa jeansshorts. T-shirts kan man väl aldrig få för många av? Tröttnar man på dom kan man ju alltid sova eller träna i dom.

Färgglatt hos Dior.



Dior resort 2008

Dagens bild



Valentine Fillol Cordier, Bild: TFS

vinvinvin & örhängen



Ikväll blir det vindrickande, melodifestival och kanske utgång. Får se. Jag har ju inte riktigt åldern (22) inne. Irina är en riktig snygging på bilden ovan. Jag brukar inte använda örhängen särskilt ofta nuförtiden men hennes är ju himla söta. Jag har några olika par som påminner om dem. Kanske ska sätta i dom i öronen.

Dagens bild



Snejana Onopka, en av favoriterna såklart.

Fin sak.


Finfin
kjol, jag tänker mig en sommardag till vit t-shirt och vita tygskor, eller varför inte till svart t-shirt och vita Converse. Vid utgång kan man kanske ha linne och svarta high-heels.

Tygshopping.


Imorn ska jag nog åka och köpa lite tyger. Mamma ska få sy lite till mig tänkte jag. Något blommigt, något färgglatt, något klassiskt svart och något i annat mönster. Hoppas jag hittar några fina tyger. Senare ska jag spana in lite klänningmodeller, första jag dricka upp mitt mandarin-te (gottgott) och plocka iordning lute här.

PS. Tjejen på bilden har fina örhängen, jag ska leta efter liknande.

Dagens bild



Mona Johannesson för L'Officiel.

Med en massa remmar.



Fina pjucks med en massa remmar från TOPSHOP.


Lillebror kom precis hem med en sallad till mig så nu ska jag äta lite.

På Paris gator...


...promenerar Keira Knightley med snygg pojkvän och söt väninna i oförskämt snygga outfits. Enkelt och mycket svart. Väninnans jodpurs vill jag ha, ha, ha.

Dagens bild



D a i s y

Fantastisk!


Hennes sjal år ju helt fantastisk, någon som har någon aning vart man kan få tag på en liknande?

Bilden hittade jag
här.

TV-kväll ikväll - Men in Tree's, Grey's och Big Love, skojjj!

Snygging där.

Jag vill se mer av den belgiska modellen Jill Bauwens.



Nu ska jag strax ut och springa, nya löpartights ska invigas.

I neeeeeeeeed.

I min plånbock har myntfacket lagt av, det finns numera inget myntfack. Därför är jag i behov av något till mina små mynt. Lilla neongula saken från Marc Jacobs ovan skulle nog passa perfekt.  


Kolla in



Söt svartvitrutig bikiniöverdel och fint ringad turkos klänning.  


Bild: The Cobrasnake


Frukosttips

Istället för att köpa sötad fruktyoghurt eller fil så tar man lättyoghurt eller lättfil. Skivar ner exempelvis äpple (utan skal), strör på lite kanel och vill man vara lite extra nyttig kan man även hälla i diverse olika frön. Idag blev det bara lite linfrön för min del. En annan favorit är att ha torkad banan i, supergott. 

Dagens bild



Eriiiiiiin

Vogue shoot och stan.

Dessa två bilder är mina favoriter ur Sarah jessica Parkers och Chris North's Vogue shoot. 

Nu ska jag bara fixa luggen sen ska jag till stan med mamma, jag ska bl.a. kolla efter lite nya träningskläder.

Missoni it is.


Jag fastnade framför datorn och har därför inte gått och tränat än. Vad jag fastnade för var bl.a. Missonivästen med färgglada stenar på som finns i guld och silver. Margherita klär utmärkt i den över en vit lång klänning, likaså
Ashley.  Jag kan tänka mig att det är riktigt snyggt att ha den till ankellånga tights, ett svart linne som slutar nedanför rumpan och high-heels.  

Bilder: TFS & Browns. 

Tjusigt.



Runda ljusa bågar och knallig väska, båda från TOPSHOP.



Några saker ska fixas, sedan ska jag sticka och träna.


Dagens bild


Kate Bosworth


Nu ska jag kolla på Kling hos Vakna och dricka te och äta frukost.

Inspiration



Stam i knallig Herve Leger kjol, vitt linne/tisha, kort skinnjacka och ett gäng armband. Harley i transparent klänning.

Dagens look


Rachel prickar en den ena fina outfiten efter den andra. Här är hon vardagsklädd i raka jeans i lagom längd, höga skor i brun nyans, grå t-shirt, en marinblå liten kavaj, fina halsband och armband och till det en enkel väska.
  

Dagens bild


Vackra Carolina Pantoliano.

Good, good friends.



Modelliga Freja och Irina.

Nu ska jag till gymmet och kämpa lite. Egentligen är jag svintrött och har ont i huvudet men förhoppningsvis blir jag lite piggare...

I like.



Gwyneth på framsidan av senatse V Magazine.

Dagens MiuMiu-dos.


Den vore inte alls dum dendär MiuMiu tishan. Fin illustration, lagom längd och fina färger.

Dagens bild



Chloë Chloë Chloë

Snyggoclutch!

36466-2223

Hade jag varit på Veckorevyns bloggmingel på TOPSHOP i Sthlm igår hade jag nog spanat in den oversizade clutchen ovan. Snyggoclutch kallar jag det.

Nu ska jag iväg till jobbet, hej sålänge.

Give it to me baby.

36466-2222

Hey, ge mig sjalen i fin rosa nyans med söta toffsar nedtill och den svarta väskan i bra modell och fint flätmönster.

Fredagschic, hela dagen lång.

36466-2221


Tänk om man kunde få vara fredagschic i en fin blommig klänning från Balenciaga, hela dagen lång? Till den skulle jag haft en ljus jeansjacka, flätat skärp från les patites i midjan, essielack i ljus kulör, och gul kuvertväska i modell större från TOPSHOP. På dagen hade jag haft bekväma mockasiner på fötterna och på kvällen hade ett par guldklackar, designade Oscar de la Renta fått åka på istället.

Dagens bild

36466-2220

Här hos Alexandra's favoriter är det MiuMiu ungefär varannan dag.


En klassisk investering.

36466-2219

Pärlor funkar alltid, ibland är det mer trendigt men det funkar ändå alltid för det är klassiskt. Något annat som är klassiskt är ju Chanel. En Chaneldräkt kan man ha i flera flera år, en liten Chanelväska likaså. Därför borde man investera i fina pärlhalsbandet från Chanel ovan. Det skulle användas ofta för att det passar till det mesta.   

Inte bra för min ekonomi just nu men kanske någon gång i framtiden.

Sysselsatt

36466-2218

Strax ska jag slänga på mig träningskläderna och traska iväg till gymmet. Hemma väntar sedan matlagning, städning och senare i eftermiddag, jobb.


Dagens bild

36466-2217

Hon är med ganska ofta, men vad gör det egentligen? Bilden, från tyska Zoo Magazine gillas ju.

Dagens vill ha

Dagens vill ha

En röd fin väska med stor rosett från TOPSHOP. Jag tänkermig en partykväll till slitna jeansshort, Rolling Stones t-shirt med röda inslag, high heels och ett gäng armband.

Nu ska jag till skogen for a run.

Harley Viera Newton

36466-2215
Vackra Harley upptäckte jag här för några år sedan med snygga Chloé-klackar. 20-åriga Harley Viera Newton är både DJ, spelar i ett band, studerar och jobbar.  
Hon har en söt, flickig, personlig och lite rockig stil. Bär hon inte kortkorta klänningar så är det någon rockig t-shirt och leggings som gäller. En stor del av hennes kläder är givetvis vintage, mest från Alaia, Westwood eller Hervé Léger. När det gäller smycken är den stora favoriten smyckedesignern Tom Binns (han är även hennes stora stilikon), hon älskar Doc Martens och använder enbart Dior's make-up. När det gäller väskor är den ständiga följeslagaren en klassisk liten Chanel.

Bilder: TFS

Dagens look

36466-2214

Suddigt men fint. Ankellånga stuprörsjeans, svarta lackiga peep-toes med platå, mönstrat linne/t-shirt, röd kofta och till det en liten Chanelväska.  

Dagens bild

36466-2213

Lily och Stam.


Dagens look

Dagens look

Jag har precis varit och tränat och ska strax hoppa in i duschen och om någon timme ska jag promenera iväg till jobbet. Meredith
Melling Burke ovan är ursnygg i vida jeans med hög midja, smalt skärp, rockig Levi's t-shirt, vit sjal och svart enkel Valentino väska. Jag har fortfarande svårt för jeans med hög midja och vida ben men på andra kan det vara snyggt. 

Bild: Jak & Jil

Lite allt möjligt.

36466-2211
Hippiechict, leopard, hatt, fina väskor, lite fransar, MiuMiu, lockigt och ksubi.

Bilder: The Cobrasnake

Dagens bild

Dagens bild

AlltidlikasnyggaKate.


Skokonst

36466-2209
Dessa vackra pjucks designade, Stella McCartney skulle passa fint som prydnad hos mig. Ganska neutrala men ändå så vackra.

Snart ska jag ut på promenader. En med mamma och en med Em. När jag kommer hem blir det Cashmere Maffia som nog är favoriten just nu, då jag inte följer särskilt många serier.

Vååår.

36466-2208

En vårfin Lou i enkla basfärger med väska som piggar upp.


Patchwork Alexa.

36466-2206
En klännig i patchwork är inget för mig. På väskor kan det vara ursnyggt men för min del skulle det nog kännas som att jag sytt en klänning av gammelmormors gamla lapptäcke i patchworkstuk.


Med öppen tå.

36466-2205

Något med hög trendfaktor just nu är ju skor med öppen tå. Dessa ovan i lack och med snörning är ju riktigt snygga.

Dagens bild

36466-2204

Det kan tyckas att det är mycket tjat om MiuMiu här i bloggen men det är ju rena konsten.

Backstage hos Gucci.

36466-2203

Jag hittade Snejana och Maryna, backstage hos Gucci i svart ögonmake och fina hår i fina toner.


Dagens look och lite Lindsay.

36466-2202


Jag är inget fan av vare sig Lindsay Lohan eller hennes stil. Men och kan hon få till det. Idag skulle jag absolut kunna tänka mig att gå klädd i tight, svart minikjol och en lös t-shirt i fin röd nyans. Till det låga converse, lite armband, något halsband med berlock och Ray Bans.

På tal om henne så har hon tydligen börjat sjunga igen.

Soligt.

36466-2201
Det ska ju tydligen bli sämre väder i veckan så man får väl passa på att sola sig lite idag igen. på tal om sol så funderade jag ju på att köpa vita wayfarers men jag har nog bestämt mig för att det inte blir något köp. Men jag ska fundera lite till...  


Dagens bild

Dagens bild




Dålig kläddag?

36466-2199

Alla har vi våra dåliga kläddagar, när man inte riktigt får till det eller kanske inte orkar eller hinner bry sig och bara slänger på sig något. Jag tror att systrarna Olsen har en sådan dag idag. Skönt att se att dom inte alltid heller är på topp.

PS. Om jag är avundsjuk... Just nu vill jag inget annat än att
sitta på gräset runt Eiffeltornet i Paris och picknicka med kära vänner.

Tishaaa

36466-2198

T-shirts kan man aldrig få för många av. Den ovan från MiuMiu är rolig.

Idag har jag jobbat, tränat, legat på filt ute i solen och ätit ananas, lyssnat på Amy Winehouse och målat naglarna. Snart ska jag fixa luggen, sen blir det fotboll för hela slanten. Efter det häng hos Em.

Dagens look

36466-2197
Jag är inte den som helt plötsligt slänger av mig kläderna för att det råkara vara varmt fyra dagar i rad. Det blåser ju ändå kallt tycker jag, som fryser för det mesta. Alltså inga bara ben för mig än sålänge. Hade jag dock fått vänja mig mer vid värmen hade jag gärna gått klädd i Nicole's outfit ovan. Lite slitna jeansshorts, mönstrad och färgglal lös blus, en Balenciga på armen, ett gäng armband och snygga solglasögon. Så vill jag se ut i sommar. 

Dagens bild:er.

36466-2196



Gallianoinspiration

36466-2195

Det blev så svarta och mörka inlägg i bloggen idag upptäckte jag så här kommer lite färggladare från Galliano, spring 08. Volanger, blommigt, färgglatt och glittrigt.

Almost as sweet as candy.

36466-2194

Hittade en söt tjej
här, nästan bara svart hem ändå sött. Det är nog de hjärtformade solglasögonen som gör det och den söta tjejen såklart. Skorna skulle platsa fint i min garderob. 

Skosnyggt.

36466-2193


Stiligt och skyhögt med gulddetaljer från Gucci. Skulle passa både till det ena och det andra.


Dagens look.

36466-2192
Svarta jeans eller leggings, platta sandaler med remmar, lös t-shirt, väst med "saker" på, röd fin Marc Jacobs väska, wayfarers och knut på huvudet. Till det lite armband och ringar. Precis så skulle jag vilja se ut idag.

Dagens bild:er.

36466-2191

Clémence Poésy från Zoo Magazine.


Solskenigt.

36466-2189

Några timmar i solen med lillasyster. Hon pluggade, jag löste korsord.

Nu ska här ätas, grillat kött och sallad och citronvatten till det.

Knallig klänning.

36466-2188

I sommar kan det vara fint med lkänningar i knalliga toner. Gärna i orange/röd/rosa toner som hallonrött eller korall. Tänk vad fint till gyllenbrun hy.


Dagens vill ha

36466-2187
Färgglatt från Topshop.


Inspirerande

36466-2185

Röda pumps, blommig klänning, grå långkofta, svart chanelväska och vita blomörhängen. Fint det.


Dagens bild

36466-2184

Charlotte Gainsbourg i Balenciaga i VERY Elle.


Dagens vill ha

Dagens vill ha

Ja vet att jag tjatar om patchworkväskan från MiuMiu men den är ju så fin. Här har vi en variant med lite metallic inslag. Inte min favorit men fick jag den skulle jag inte tacka nej.

Nu ska jag ut i solen på långpromenad med Em.


Dagens önskelook

36466-2182


Idag hade jag gärna slängt på mig jeans från
J Brand, ljusgult linne från Monki, svart skinnjacka i bikermodell från Mike & Chris, skor från Topshop, ring från forever 21 och väska från eurowoman.

Dagens lilla svarta

36466-2181

Igår hittade jag lite fina lbd:s på lite olika webshoppar. Den ovan kommer från Wheels & Dollbaby. Söt och annorlunda modell, kort med små volanger och bustierlik upptill med tyll och rosett.

Dagens bild

36466-2180


Bild: Vogue, Paris April 08



Madonna och Zoo Magazine.

36466-2179
Här sitter jag och lyssnar på
Madonna medan jag har kollat in lite Zoo Magazine omslag, som brukar vara så snygga. Här är ett med Cleménce. Hennes look är inspirerande och missmatchig med grå lös t-shirt, färgglad paljettjacka (dock i dovare toner snyggtsnyggtsnyggt), halsband i form av en lagom lång kedja, hängande hår och enkel make.

Play with my suit.

36466-2178
Playsuit från Opening Ceremony. På rätt person skulle den vara ursnygg, jag skulle nog tyvärr se ut som ett stort barn i den.  

Lite mer Coachella.

36466-2169

Här gillar jag luggar, hattar, lila, kortkort och hippiechict.

36466-2173


Bilder: stylesight

Dagens bild

36466-2168



Sweet Lou.

36466-2167

En söt Lou Doillon i blommigt, silversmycke, söt frisyr och röda läppar.

Någon

36466-2166


Någon sportar MiuMiu...

Mycket jobb och lite tid är någit som resulterar i dåligt bloggande. Idag har jag jobbat hela dagen och om en stund ska ja iväg till gymmet. Men sen ska jag fixa med en massa bilder och blogga tänkte jag.

Dagens bild

36466-2165

DunstDunstDunst


Coachella streetstyle 08

36466-2164

blommigt . retrobågar . höga midjor . korta shorts . playsuits . lösa lockar . gladiatorsandaler



Bilder: elle.com

Kolla in



Inget nytt men inspirerande.

Dagens bild

36466-2155
Randigt, glittrigt i fina färger.


Dagens look

36466-2153
Här sitter jag i fulaste myskläderna: svarta mysbyxor, lillebrors blå träningsoverallströja och håret i hög slarvig toffs. Helst hade jag haft på mig lite finare myskläder. En lös tisha, en sjal, en mysig lång kofta och  kanske leggings. Men ja orkar inte bry mig nu, jag ska snart iväg till Em.

Fint från Dries.

36466-2148
Sjalar gillar jag mycket, den fina ovan med långa fransar och lite paljetter kommer från Dries van Noten. 




Dagens bild

36466-2147
En paljettig Chloë.

Imorn ska jag jobba hela dagen, köpa nya träningsskor och umgås med Em. Jag ska försöka hinna med att blogga lite och en promenad.


Kolla in

36466-2143

Fin frisyr, söt blus och rolig Chanel-väska.


Lyckat

36466-2141
Två snygga outfits på två snygga tvillingar. Mary-Kate blandar olika finare material och klär ner outfiten med en enkel kavaj. Ashley fokuserar på snygga skor från Balenciaga och har för övrigt en enkel look.

Nu ska jag kolla in reprisen av Big Love, sedan gå iväg till gymmet och därefter jobba.