Partynight...

...inte för min del. Nu ska vi sticka iväg och handla mat och hyra filmer innan melodifestivalen börjar.  
Bild: tfs

Lovely Daria



Underbara Daria. En av favoriterna som består.

Dagens look

Kate Lanphear's väska och kavaj - rena drömmen.
Bild: stylesightings

Saturday



Vackra Marion Cotillard

NY looks.



NY inspiration igen. The Sartorialist för style såklart.

Jag gillar...



Hittade några gamla favoriter med Mary-Kate. Jag gillar grått, t-shirts, löst, fransiga väskan, wayfarers, mittbena oh långt hår och massa ringar.

Nu ska jag sticka till stan. Bråttom!

Poly


Omslagsdax, Natasha Poly.

Summerpics!



Tallulah Morton, Rush Australia feb 09.

Vår enligt Philip Lim.


Fina och vårlika plagg från 3.1 Philip Lim. Min garderob skulle gärna få innehålla den ljusgrå överdelen i skirt tyg med massa volanger, den paljettbeströdda lilla klänningen och den dubbelknäppta kavajen med fina detaljer.

Lots of black!


Lite mer NY-fashionweek. En massa svart såklart, bland såväl modeller som fanshionistor.
Bilder: style, teen vogue, & tfs.

Dagens look



Dagens look, bekväm och mörk med en väska som piggar upp.

Citychic



Kim Noorda för spanska Vogue.

Backstage

Hudfärg, nästan transparent skulle jag vilja säga. Backstage på Rodarte's vårvisning.

BIG CRAVINGS

Finaste sandalerna från Sigerson Morrison skulle mer än gärna få sitta på mina fötter i sommar. Väldigt fin nyans. Finns att klicka hem hos La Garconne.

Nu ska jag fixa mat till syrran och mig,
den här låten spelas under tiden på hög volym.

Bland Balmain och Rodarte.








En massa fina bilder fotade av Karl Lagerfled för Harper's Bazaar's februarinummer.

Sydney girl







Bilder: The Cobrasnake

Richards

Alexandra Richards
Bild: tfs

Dagens look

Ashley Olsen i dagens look. Ballerinaskor kanske inte är det ultimata just ändå men struntsamma.

Inspiration från moss.


Jag kollar igenom gamla bilder jag och hittade lite inspiration från Kate Moss.

Citygirl


Svartvitt från Vogue.
Bilder:tfs

Promenad


Bild: models.com

Nu, ut i kylan på långpromenad. Det kan behövas efter intag av god semla.

Fint under.


Jag älskar söta underkläder, gärna i pastelliga toner. Ovan ser ni en blommig, dyrare variant från net-a-porter.

Backstage

 
Models backstage at DKNY. Pics: nylonmag

Den där Chung.


Självklart befinner sig fashionistan Alexa ChungLondon fashionweek. Lika snygg som vanligt.

Rachel i kostym.


Där ser man. Roligt att för en gångs skull se Rachel Bilson i chic kostym, med jättefin blus under dessutom.
Nu väntar en tågresa, ses ikväll.

Fransig


En fin fransig sak finns att klicka hem hos Asos.

Lite front row.

Överst från vänster, Teen Vogue flickor, Gossip Girl Blair, Poppy Delevingne och en av mina favoriter Vanessa Traina.
Bilder: style

Dagens väska?

Jag ska strax sticka och träna men först dagens look. Mest för väskans skull...

Sidbena vs mittbena.



Laura Blokhina, viva website.

Oscarsgalan!

Imorn ringer klockan 07:00 men självklart sitter jag och spanar in kändisarna på Oscargalans röda matta. Mycket hudfärgade toner och en hel del svart. Än sålänge har jag väl inte sett något så jättefantastiskt men Natalie Portman var väldigt vacker i sin lilarosa klänning.

It's just the beginning.



Diverse snyggingar från modeveckan i New York.
Bilder: style & tfs

NY-fashionweek inspiration.


Jag har sparat massa bilder på inspirerande outfits från NY fashionweek. Jag håller på och fixar med dom lite här, det är en hel del så det tar sin tid. Senare får ni se en del av resultatet.

Bild: styleandthecity

Mer av henne.

Häromdan såg jag ett program på tv:n om modellen ovan, kanadensiska Amanda Laine. Henne vill jag se mer av.

PS bags


Jag får aldrig nog av Proenza Schoulers snyggingar till väskor. Kirsten har en såklart, dock inte i min favoritfärg.

Sunday



Bild: Mary McCartney

Mer svart på Mary-Kate.


Hon har ju en ursnygg klänning. Fint med enkel uppsättning och mycket smycken till. Jag hade dock valt ett par andra skor.
Bild: olsen-files

Huvudbonader

 
Jag har ju lite svårt för hattar, på mig, men på andra kan det vara supersnyggt. Mössor däremot, det gillar jag. Det enda jobbiga med mössor är mössfrissyren man får när man tar av sig mössan. I det fallet är det ju bättre med en hatt. Jag kan bara konstatera att jag är en mösstjej men definitivt ingen hatttjej.

Bilder:style

Fisher

Mer helsvart. Isla Fisher på Londonpremiären av "Confessions of a shopaholic".   

Nu måster jag återgå till att skriva om immateriellt värde inom modedesign.

Allessandra Ambrosio för Elle.


Vi kör vidare på det svarta. Här med Wangpjucks.

Dagens look

Jen Brill är får ju alltid till det sådär snyggt. Hon har redan börjat med något som verkar vara höstens stora trend, helsvart. Materialmixat och en stor mysig sjal till det, det gillar jag.
Bild: style.com

HOT HOT HOT





Margherita Missoni i reportaget "So Young So Cool" I Vogue Italias februarinummer. Steven Meisel har fotat.
Bilder: bwgreyscale

Good-looking


Att hon alltid ska vara så himla snygg den där Chung. Här iklädd en mönstrad paljettklänning i svart och blått. Skorna har vi sett
förr.
Bild: tfs

heee


Mittbenor, päls, kavaj, sjal och utmärkande örhängen.
Bild: Jak&Jil

Dagens look


Snyggingen Jen Brill såklart, och på hennes arm hänger min absoluta drömväska. 
Bild: sartorialisten för style.com

Fredag


Då var det fredag igen. Ska snart iväg till gymmet, sen väntar en sväng på stan.

Hittade en sko.


När jag kollade igenom dagens dos av catwalkbilder hittade jag bl.a. en fin sko. Designad av Michael Kors.
Bild: style.com

Röda läppar och långt hår.



Bilder: Plastique Magazine

Inte så enkla som man kan tro.

 

Jag gillar ju det där med speciella ryggar. Hur snyggt är det inte med en klänning som ser väldigt enkel och "vanlig" ut framifrån men ser helt annorlunda ut baktill. I de första avsnittet av The City bar Whitney en mörklila klänning från Opening Ceremony med en underbar ryggringning. Liknande den blåa ovan från samma märke, fast utan ärmar. Här ser ni den blå bakifrån.  Den svarta från samma märke ser även den väldigt speciell ut baktill, i like!

Bilder: Browns

Dagens look


En enkel vardagslook. Tighta jeans, päls och Chloé-boots.
Bild: style.com

Hey Lily!



Nyss, morgonpromenad. Nu, frukost. Sen, plugga.

H J Ä L P

Vad vill DU se mer av här på min blogg? Mer inspirerande outfits, mer vackra bilder, fler kollage, fler önskeoutfits, musiktips, mer mode eller kanske något helt nytt? Ge mig tips i massor helst. Kommentera eller skicka iväg ett mejl till [email protected].


Svart med knalliga klackar.



Taylor Momsen är i farten igen. Denna gången iklädd ett svart litet kort fodral med synlig dragkedja baktill och knalliga peep-toes till det.

Goodlooking girlies.


Jag vill se mer.

GOOD morning



Modell: Heidi Mount, fotograf: Joe Lally.

Love this dress.


Den är ju fullkomligt underbar! Wang såklart.

T-shirtssss



T-shirts är alltid roligt, basiga, enfärgade, speciella, mönstrade och rockiga. Här går det mesta hem.

Det tar jag hand om.


Ringen, pälsen, väskan och skorna tar jag gärna hand om men hatten och kjolen kan hon behålla.

Home



Hemkommen, nu har jag massa saker att checka.

Inte mycket för djurmönstrat, men...

Jag är inte mycket för djurmönstrat. En sjal kanske kan gå bra men annars får det va. Trodde jag ja... Klänningen ovan är ju ursnygg, har inte sett den i verkligheten men den ser inte dum ut alls.

Nu ska jag strax gå till tåget så mer bloggande blir det imorn eftermiddag.

Bild: lagarconne

Mer shoelove


Maryna Linchuck iklädd skyhöga Wang-pkucks.
Bild: tfs

Önskelook

Idag är det iskallt. Jag vill bara svepa in mig i en jättehalsduk. Till det vill ja ha sköna jeans, slapp tröja och bekväma skor. Det blir definitivt soppa till mat, jag behöver värme. 

Bild: tfs

Shoelove



Fina, fina saker. Fotade av Jak&Jil såklart.

Front-row?



Front-row.., ja man kan ju alltid drömma. Nu blir det morgonpromenad.

Alexander Wang FW/09



Nu har Wang varit i farten igen. Höstkollektionen är mest svart från topp till tå, precis som många andra höstkollektioner än sålänge. Jag gillar de blandade materialen, de annorlunda skärningarna och att det är mycket svart. Mina favoriter är krokokavajen (på Anja till vänster) och den gnistrande klänningen på bilden till höger. 

Bilder: style.com

The girl in the box.



Numero Korea feb 09
Bilder: tfs

Modellstilar


Det är alltid lika inspirerande att spana in modellernas personliga kläder. Ovan ser ni Jourdan Dunn och Maryna Linchukc. Båda iklädda svart och ljugrått. Skinnväst och kavaj med uppkavlade ärmar, enkelt och himla snyggt. 

OMG

How nice. Jeansklänning, skinnjacka, snyggoclutch med stora stenar, uppkavlade ärmar, klockan och armbanden.
Bild: Jak & Jil

Ring, ring, ring!


Tuffiga ringar från Bex Rox finns att klicka hemma hos Browns.

Wang och aprikos.

Woho. Snart ska jag hoppa in i duschen, sen ska jag spana in gårdagens visningar från NY fashionweek. Bl.a. Alexander Wang's som tydligen var lite mer rockchic. Spännande... Förresten, nu blev jag påmind om att jag bara måste ha något aprikosfärgat, bara något litet men frågan är vad?!

Kofta i fin kulör.


Nu innan det blir lite varmare vore det inte fel med en liten kofta i fin kulör från A.P.C.

White dresses.



Den lilla vita kanske vore något i sommar.

Covergirl



Vackra Natalia Vodianova.

Shoe me...


...with Marni please.

Fina ryggar...


Fina ryggar är ju vackert. Här är ett, för mig, nytt alternativ. Snyggt!

Doutzen



Nu promenad, sen fika. Bild: thefashionspot

Inspiration


Lite Julia Stegner med svarta ben och fötter till det en vit ursöt kortkort klänning med markerade axlar. 

Bild:tfs

Indianinspirerad väska.


En lite indianinspirerad väska från Bally. Finns att klicka hem hos net-a-porter.

Nee, om man skulle ta och kliva upp ur sängen och göra lite kaffe kanske...

Sommar snart?

Bondbruden Olga Kurylenko
Bild:tfs

Systrarna Miller inspirerar.



Bortse från tjejen till vänster iklädd, vad jag tycker hör till, världens fulaste jacka och koncentrera er istället på systrarna Miller. Sienna i grå toner, lackig väska, lilla jackan (typiskt henne) med markerade axlar och de omtalade bootsen från Chloé. Savannah i svart, med skinnjacka och spräcklig sjal, en av drömväskorna (designad Chanel) och svarta stövletter med rejäl klack och synlig dragkedja framtill.

Armband


Fina armband från Giles & Brother. Går givetvis att hitta liknande hos budgetkedjorna.
Bild: net-a-porter

Lite mer Lily.



Pärlprydd kofta liten söt väska, lackiga ben och mönstrad jacka.
Bilder: tfs

Tid över för M-K?



Har du lite tid över kan du ju alltid ägna den åt att läsa Interview's
intervju med Mary-Kate och även kolla en en liten video från plåtningen.

Morning!



Doutzen Kroes , Dutch L'Officiel oct 08

"Miami Love"



Jag gillar egentligen inte avkopierade tidningssidor men strunt i det nu och fokusera på Stam och hennes looks. Stunning är bara förnamnet...

Bilder: Numero TOKYO,  fotograf: David Vasiljevic.

Den långärmade tröjan, som jag tänker mig.


Vanliga enfärgade, långärmade tighta tröjor känns ju himla tråkigt. De ovan, från Rick Owens är dock lite annorlunda. Lagom transparenta och lite längre så de "korvar" sig lite nedtill. Till jeans tycker jag att jeansen ska vara ljusa, slitna och håliga,  antingen tighta eller lösa boyfriend-jeans. Annars är det himla snyggt till kostymbyxor som är tighta nedtill och mer baggy upptill. Ett par snygga, lite klumpiga stövletter och passande acessoarer looken är komplett. 

Bilder: Browns

Bedårande Chung



Alexa Chung var verkligen bedårande vid ELLE style awards 2009.
Bilder: tfs

Kate Moss look mde en annan väska.


Kate Moss i dagens look, jag hade dock byt ut väskan, hennes fall mig inte alls i smaken. 
Bild: tfs

En hyllning till de brittiska modellerna.



i-D's marsnummer pryds av 12 olika brittiska modeller, som Lily Donaldson, Stella Tennant, Twiggy och Jourdan Dunn.
Bild: tfs

Utmärkt bloggpynt.


En glittrig Balmain-klänning i min favoritfärg kallar jag utmärkt bloggpynt.
Bild: Velvet, feb 09

Ikväll blir det film, cholklad och kanske lite chips.

Covertime!



Doutzen pryder Numero Korea, nov 08.

Knalligt tips.


Bär du en enkel och ganska färglös outift satsa på en acessoar i färg, som Kate Moss, med sin röda väska på bilden. Det tycker jag är himla snyggt.

Dragkedjor i massor.

Dragkedjor är ju en detalj jag gillar starkt, på såväl skor som byxor och väskor. På bilden: kjol från Maison Martin Margiela, väska Pauric Sweeney och byxor designade Les Chiffoniers.

Red lips



Srir Tollerød, Vogue Brasil dec 08. Fotograf: Henrique Gendre, bilder: tfs

Hoppas på Sigrid.



Ska bli spännande att se vilka modeller som briljerar under modeveckorna. Jag hoppas iaf att vi får se mycket av Sigrid Ågren.
Bilder: tfs

Lily D


Mycket svart, kortkort, leopard, päls, basigt med en twist, enkelt lite slarvigt hår- så kan man sammanfatta engelska modellen Lily Donaldsons stil, som jag gärna inspireras av då och då.

Fina kilklackar i beige kulör.

Kilklackar i beige kulör från Opening Ceremony, finns att klicka hem hos La Garconne

Nu måste jag återgå til boken, Svenska formgivare.

Morning!





Inget nytt precis men lika fint för det. Vogue Italia, maj 04.

Good-looking.


Men hallå. Gossip Girl-stjärnan Taylor Momsen är ju ursnygg i annorlunda tights med mönster och glitter, klackar med snörning, linne och transparent överdel med längre ärmar.  

Perfect sunday night.



Nu, film, latte och lyxiga chokladpraliner. Sen mer film och bloggande.

Inspiration, ja tack.



Tyska Julia Stegner i mittbena, lockar, enkel make, ursnygg klänning och päls på det.
Bilder: tfs

Springtime!



Väskigt!


Roliga små väskor med fina toffsar från Louis Vuitton.

Bilder: Luisaviaroma

Sjalar och halsdukar.


Sjalar och halsdukar gillas mkt av mig. Det kan verkligen lyfta en outfit. Snyggast är det till en väldigt enkel, basig outfit tycker jag.

Bild: thefashionspot

Bloggpynt



Mariacarla Boscono, Vogue Nippon mars 09, Fotograf: Camilla Åkrans
Bild:tfs

Långärmade fodral.



LeopardLeona. Jag tycker att det är riktigt snyggt med långärmade fodral.

Bild: tfs

I like!



Julia Rostoin Roitfeld för Mango. Looken alltså, i like! Jag vill ha de klorblekta jeansen, den svarta överdelen och snyggoarmbandet.

Kjol och mössdag.


Idag är en kjol och mössdag för min del. Tjejen på bilden är väldigt söt, jag gillar stövlarna som slutar ovanför knät.
Nu ska jag sticka till stan, lämna tillbaka lite kläder, beställa tårta och hämta paket.  

Bild: Altamira NYC

Fredaaaaag



Siri Tolleröd, Lula Magazine

Fint från Jak & Jil.



Blond girls

Bilder: thecobrasnake

Rensar igenom massa bilder på datorn och hittade bl.a. dessa ovan.
Nu ska jag titta på Lipstick Jungle som jag missade i måndags, sen blir det mat och senare löpning.



It's all about the shoulders.


Något med markerande axlar, som Julia Dunstalls överdel, är hett i vår. Fina koftor har jag bl.a. sett på h&m.

Bild: bwgreyscale

Sienna och Mathew Williamson.



Jeans, slitna boots, mysig lite längre tröja, jacka i kort modell, färgglad sjal, väska i lagom storlek och fina solglasögon. Inspirerande!
Bilder: thefashionspot

Eniko



Eniko Mehalik, Numero Feb. Bilder: tfs.

Budgettips!


Söt blommig klänning från TOPSHOP och skor från Forever 21 skulle jag vilja klicka hem.

Lara


Lara Stone  Bild: tfs

Födelsedagspresent?


Kollade precis igenom Whyreds webshop och hittade finfina klänningen ovan. Den skulle jag gärna vilja ha idag på den stora dagen...

Nee, nu ska jag sticka och träna. Idag när det är födelsedag har jag jobbat undan riktigt bra med pluggandet så det är en pluggfri dag idag.

Dagens look


Alexa Chung i jodphurs, skinnbyxor, rockig t-shirt, kavaj, lite silverhalsband, mössa och n liten väska.

Bild: tfs

Morning



Bild: Dirty Glam

Omslagsdax


Vackra Jourdan Dunn.

Bild: tfs

Connelly i Balmain.

En Balmain-klädd Jennifer Connelly på premiären av "He's Just Not That Into You". Detta får mig att tänka på när
hon kom helt iklädd Balenciaga, till en annan pemiär.  

Vilket svall!


Holländska modellen Cato van Ee. Vilket svall säger jag bara.

Kort ifram och långt ibak.


Kort ifram och långt ibak. Jag gillar det. På bilden en mösntrad kreation från Nina RicciDiane Krüger

Good-looking.


Hade inte haft något emot modellen Karmen Pendarus look idag. Tights jeans, fransiga skor med lagom höga klackar, mönstrad jacka och en Chanel på axeln.

Bild: tfs

Lanvin-kampanj



Vackert! Modell: Iselin Steiro , fotograf: Steven Meisel. 

One night in Paris.


Lara Stone i paljettklänning och sotade ögon.

Bild: tfs

Födelsedagspresent till mig?


Still in my dreams. Jag fyller år i veckan, om jag fick precis vad jag ville skulle jag hemskt gärna vilja ha Proenza väskan ovan.

Jag är väldigt inne på att bara sätt på riktigt bra musik och rensa/städa garderoben.

Blanda silver och guld.


Jag gillar vanligtvis inte att blanda silver och guld men halsbandet ovan från J. Dauphin föll mig ändå i smaken. Enkelt ch snyggt.

Jag vill ha allt!


Vi börjar nerifrån. Nitade skor, tighta snyggojeans, svart gnistrande kavaj och utsläppt långt hår. Jag vill ha allt!

Bild: Velvet, february 09.

Suuunday



Alexandra Tomlinson